Jump to content

Maxxade förväntningar bland lådor och kartonger.

Timbre™

Recommended Posts

Frakter kan hanteras på skilda sätt... :)

Häng med på en uppackningsrapport som börjar med West Coast Street Life och slutar med en makrolins. Dagen bjöd på tät trafik runt Radiohandlarns domäner och den mänskliga konsumtionscykeln presenterades i ett nötskal.

maxx002.JPG

Efter denna uppvisning kändes det skönt att gå in i fas 1... :icon_smile_cool::)

maxx001.JPG

• Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej!

Ludwig här. Min dag började i ottan. Som tur var hade jag packat go-matsäck kvällen före, så då gällde det bara att hitta ett lämpligt frukoststopp. Jag tog vägen över Västerås och Örebro. Den är inte lika mycket Autobahn som E4:an. Lite fartkameror här och där, men det gör att man hamnar i cruise mode rätt fort också.

5 mil före rastplatsen Borasjön börjar de skylta om att den kommer. Hmmm... Det borde vara värt att hålla ut till, tänkte jag. Och det var det. Så här såg det ut där igår morse:

DSC_5559.jpg

En jättetrevlig fiskmås konverserade med mig hela tiden, annars var det riktigt fridfullt.

DSC_5558.jpg

Det var den högra tjommen på stenen. Han hade mycket att berätta. Han städade bordet efter mig också. Trevlig kille.

DSC_5554.jpg

Allt som allt ett trevligt frukoststopp som ger tillfälle till lite reflektioner inför dagen...

Edited by Bimota

En jättetrevlig fiskmås konverserade med mig hela tiden, annars var det riktigt fridfullt.

http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/...rg/DSC_5558.jpg

Det var den högra tjommen på stenen. Han hade mycket att berätta. Han städade bordet efter mig också. Trevlig kille.

Där tog det ornitologiska parallell-temat redan fart... :D Polarn till vänster fick sig nog ett gott skratt efter att ha tagit del av konversationen.

Här kommer en äkta göteborgsk fiskmås och jag brukar ha ett häckande par uppe på vindstaket när tiden är inne.

Ungarna blir garanterat musikfixerade i tidig ålder... :icon_smile_cool::)

scan0868.jpg

Måsar brukar vara vakna observatörer men hur står det till med lunchflanerande göteborgare på Hvitfeldtsgatan... :?::)

Basfundamentet till en av hifivärldens hetaste högtalare har precis fått kontakt med dagens ljus.

maxx045.JPG

Strategiskt placerad på trottoaren kan den väl bara inte undgå att dra till sig uppmärksamhet... :?::Thinking:

maxx052.JPG

Mobiltelefoner begränsar människans närvaro och uppmärksamhet.

Ålder och kön kanske även spelar roll... :?::)

maxx049.JPG

Klart bättre förutsättningar... :)

maxx046.JPG

Lika bra att ge sig på basmodul nummer två.

maxx047.JPG

Där tog det ornitologiska parallell-temat redan fart... :D Polarn till vänster fick sig nog ett gott skratt efter att ha tagit del av konversationen.

Här kommer en äkta göteborgsk fiskmås och jag brukar ha ett häckande par uppe på vindstaket när tiden är inne.

Ungarna blir garanterat musikfixerade i tidig ålder... :icon_smile_cool::)

scan0868.jpg

För den som är uppväxt i Eken är nog alla vita fåglar fiskmåsar och varianterna spelar mindre roll. Skratttypen är nog en roligare polare trots allt! :D

Calm

Om det är samma som Maxx2 vilket jag antar? så är det en låda för de båda topparna och en för varje basdel alltså totalt 3st lådor.

Antal lådor stämmer exakt men när dagsljuset flödar in i låda 3 inser man att det har hänt ganska mycket. Är själv kritisk till hifibranschens marknadsförings-speed med alla dessa mark II, mark III o.s.v. men i det här fallet visar bilden att det verkligen är befogat. Inkluderas kringutrustningen tillkommer ett par små välorganiserade kartonger och plötsligt blir det en hel del att hålla reda på... :)

maxx054.JPG

Med numera aktiv erfarenhet från ett par moment i installationsprocessen :) kan jag bara konstatera att det handlar om precision från början till slut. För vissa moment krävs två installatörer i koordinerad verksamhet.

maxx059.JPG

Enligt traditionellt Wilson Audio-mönster medföljer även ett läckert vapen i kampen mot gravitationskrafterna. Känner på mig att det behövs när bottenhjulen skall bytas ut mot spikes som slutligen skall finjusteras.

maxx073.JPG

Kartong 2 utgör verktygsarsenal och som tur är medföljer även en väldetaljerad manual... :)

maxx090.JPG

Som sagt, mycket att ha koll på och därmed kan allvaret börja... :icon_smile_cool::)

maxx077.JPG

Nu kommer en stilstudie av högtalarhantering i ryggskottsklassen och den inledande fasen är kanske den känsligaste. Hvitfeldtsgatan bjuder som alla besökare känner till på en ganska kraftig lutning och här kan man utnyttja gravitationen.

Allt hänger på kontrollen så att inte Maxx 3 blir en del av övrig trafik. Hjulen sitter ju redan på plats... :)

maxx106.JPG

Allt gick väl denna gång men högtalare kommer ju oftast parvis.

maxx107.JPG

Nästa steg är ett arbete mot gravitationen och små höjdskillnader kan plötsligt bli väldigt stora.

En stunds mental förberedelse.

maxx103.JPG

Kanske dags att hugga i :?: och just här var det väldigt skönt att smyga bakom kameran för att leka fotograf... :icon_smile_cool::)

maxx101.JPG

Inte ens Radiohandlarn kommer undan denna ryggskottsbefrämjande fas.

Kameran gick för fullt... :)

maxx104.JPG

Jodå det känns som om det är allvar nu... ;)

Fyller på med ytterligare ett risktagande innan det är dags att öppna verktygslådan... :)

maxx091.JPG

Ludwig har säkert varit med förut... :icon_smile_cool::)

maxx092.JPG

Tröskelkampen ur en annan vinkel.

maxx109.JPG

Same procedure as last time... :)

maxx110.JPG

Övning ger färdighet och innan jag hann ställa om exponeringen var allt klart... :o

maxx113.JPG

Dags för nya ljusutmaningar och av rent viktmässiga skäl :) beslagtogs omedelbart en diskant-modul, en UPPER MRM.

Öhhummm... ...host ...harkel ...

Upper MRM står för Upper Mid Range Module...

Vad kan det då vara för register den är tänkt att spela, tro...?

Ja, vi äro alla barn i början.

Jag drar till med en till Messerschmidt på en gång - medhålles att Maxx 3 i Desert Sand Silver är jättesnyggt - men det här paret är i Dark Titanium - men det visste ni ju redan.

New Order - vi önskar att du kunde komma på demon!!! Du som går i väntans tider och allt. Men du får närvara rent andligt.

Bästa hälsningar

Vän av ordning.

Jag drar till med en till Messerschmidt på en gång - medhålles att Maxx 3 i Desert Sand Silver är jättesnyggt - men det här paret är i Dark Titanium - men det visste ni ju redan.

New Order - vi önskar att du kunde komma på demon!!! Du som går i väntans tider och allt. Men du får närvara rent andligt.

Bästa hälsningar

Vän av ordning.

Oops :black: .Tyckte de såg lite brunaktiga ut i sista bilden på post 21.Men ser ju nu att jag var helt galet ute.Konstigt vad det kan spöka till sig ibland!

Jo,inget är som väntans tider.Och jag lovar att vara med i andlig mening! ;)

Edited by new order