Timbre™ Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Frakter kan hanteras på skilda sätt... Häng med på en uppackningsrapport som börjar med West Coast Street Life och slutar med en makrolins. Dagen bjöd på tät trafik runt Radiohandlarns domäner och den mänskliga konsumtionscykeln presenterades i ett nötskal. Efter denna uppvisning kändes det skönt att gå in i fas 1... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Same place, same time och här var det lugna gatan som gällde. Eller kanske lugnet före stormen... Hur som helst - en kopp kaffe och lite Valhallamundering sitter aldrig fel innan det är dags att dra igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Jordens dragningskraft kan vara ett problem i sig men här gäller främst att ha kontroll i vertikalplanet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Pilar kan man aldrig få för mycket av (Amors brukar vara extremt uppskattade... ) och en skruvdragare kan vara bra att ha till hands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Två signaler om vad som väntar runt hörnet. Här kommer jordens dragningskraft definitivt med i handlingen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crion Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Härligt med hederliga Made in the USA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimota Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 (edited) Hej! Ludwig här. Min dag började i ottan. Som tur var hade jag packat go-matsäck kvällen före, så då gällde det bara att hitta ett lämpligt frukoststopp. Jag tog vägen över Västerås och Örebro. Den är inte lika mycket Autobahn som E4:an. Lite fartkameror här och där, men det gör att man hamnar i cruise mode rätt fort också. 5 mil före rastplatsen Borasjön börjar de skylta om att den kommer. Hmmm... Det borde vara värt att hålla ut till, tänkte jag. Och det var det. Så här såg det ut där igår morse: En jättetrevlig fiskmås konverserade med mig hela tiden, annars var det riktigt fridfullt. Det var den högra tjommen på stenen. Han hade mycket att berätta. Han städade bordet efter mig också. Trevlig kille. Allt som allt ett trevligt frukoststopp som ger tillfälle till lite reflektioner inför dagen... Edited April 13, 2012 by Bimota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Det går bra nu Ludwig Var inom Radiohandlarn dan innan, det fanns en j-a massa kartonger över hela butiken och Anders verkade måttligt road av att städa he he Tur att du kom med fler lådor Ser fram emot demon! BTW fick du riktigt kaffe nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 En jättetrevlig fiskmås konverserade med mig hela tiden, annars var det riktigt fridfullt. http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/...rg/DSC_5558.jpg Det var den högra tjommen på stenen. Han hade mycket att berätta. Han städade bordet efter mig också. Trevlig kille. Där tog det ornitologiska parallell-temat redan fart... Polarn till vänster fick sig nog ett gott skratt efter att ha tagit del av konversationen. Här kommer en äkta göteborgsk fiskmås och jag brukar ha ett häckande par uppe på vindstaket när tiden är inne. Ungarna blir garanterat musikfixerade i tidig ålder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 Måsar brukar vara vakna observatörer men hur står det till med lunchflanerande göteborgare på Hvitfeldtsgatan... Basfundamentet till en av hifivärldens hetaste högtalare har precis fått kontakt med dagens ljus. Strategiskt placerad på trottoaren kan den väl bara inte undgå att dra till sig uppmärksamhet... Mobiltelefoner begränsar människans närvaro och uppmärksamhet. Ålder och kön kanske även spelar roll... Klart bättre förutsättningar... Lika bra att ge sig på basmodul nummer två. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 En jättetrevlig fiskmås konverserade med mig hela tiden, annars var det riktigt fridfullt. Måsar brukar vara vakna observatörer Mäss is a mess. Jag känner mannen i gult och det brukar vara heavy shit inblandat när han finns med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 MAXX 3 lådor o kartonger.Hur många blir det ..lite nyfiken måste man va Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Bara det inte börjar regna... ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 MAXX 3 lådor o kartonger.Hur många blir det ..lite nyfiken måste man va Om det är samma som Maxx2 vilket jag antar? så är det en låda för de båda topparna och en för varje basdel alltså totalt 3st lådor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Där tog det ornitologiska parallell-temat redan fart... Polarn till vänster fick sig nog ett gott skratt efter att ha tagit del av konversationen. Här kommer en äkta göteborgsk fiskmås och jag brukar ha ett häckande par uppe på vindstaket när tiden är inne. Ungarna blir garanterat musikfixerade i tidig ålder... För den som är uppväxt i Eken är nog alla vita fåglar fiskmåsar och varianterna spelar mindre roll. Skratttypen är nog en roligare polare trots allt! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Om det är samma som Maxx2 vilket jag antar? så är det en låda för de båda topparna och en för varje basdel alltså totalt 3st lådor. Antal lådor stämmer exakt men när dagsljuset flödar in i låda 3 inser man att det har hänt ganska mycket. Är själv kritisk till hifibranschens marknadsförings-speed med alla dessa mark II, mark III o.s.v. men i det här fallet visar bilden att det verkligen är befogat. Inkluderas kringutrustningen tillkommer ett par små välorganiserade kartonger och plötsligt blir det en hel del att hålla reda på... Med numera aktiv erfarenhet från ett par moment i installationsprocessen kan jag bara konstatera att det handlar om precision från början till slut. För vissa moment krävs två installatörer i koordinerad verksamhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Enligt traditionellt Wilson Audio-mönster medföljer även ett läckert vapen i kampen mot gravitationskrafterna. Känner på mig att det behövs när bottenhjulen skall bytas ut mot spikes som slutligen skall finjusteras. Kartong 2 utgör verktygsarsenal och som tur är medföljer även en väldetaljerad manual... Som sagt, mycket att ha koll på och därmed kan allvaret börja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Det är inte alla högtalare som har medföljande domkraft, men förefaller praktiskt mht till aktuella tyngder. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Till att börja med var stämningen avvaktande och vad är det nu som har påkallat det intensiva intresset... Kan det möjligen vara en längtan efter den aktiverade lyftkranen eller så är det något annat som pockar på uppmärksamhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 16, 2012 Author Share Posted April 16, 2012 Nu kommer en stilstudie av högtalarhantering i ryggskottsklassen och den inledande fasen är kanske den känsligaste. Hvitfeldtsgatan bjuder som alla besökare känner till på en ganska kraftig lutning och här kan man utnyttja gravitationen. Allt hänger på kontrollen så att inte Maxx 3 blir en del av övrig trafik. Hjulen sitter ju redan på plats... Allt gick väl denna gång men högtalare kommer ju oftast parvis. Nästa steg är ett arbete mot gravitationen och små höjdskillnader kan plötsligt bli väldigt stora. En stunds mental förberedelse. Kanske dags att hugga i och just här var det väldigt skönt att smyga bakom kameran för att leka fotograf... Inte ens Radiohandlarn kommer undan denna ryggskottsbefrämjande fas. Kameran gick för fullt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Det finns tydligen stunder då inte ens herr Bengtsson klarar sig utan butiksbiträden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Maxx i desert silver är inte dumt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Nu kommer nog herr Ekman att bli rätt uppspelt misstänker jag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Nu kommer nog herr Ekman att bli rätt uppspelt misstänker jag? Jodå det känns som om det är allvar nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 Jodå det känns som om det är allvar nu... Fyller på med ytterligare ett risktagande innan det är dags att öppna verktygslådan... Ludwig har säkert varit med förut... Tröskelkampen ur en annan vinkel. Same procedure as last time... Övning ger färdighet och innan jag hann ställa om exponeringen var allt klart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 Dags att träda in i Radiohandlarns domäner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 Dags för nya ljusutmaningar och av rent viktmässiga skäl beslagtogs omedelbart en diskant-modul, en UPPER MRM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimota Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Dags för nya ljusutmaningar och av rent viktmässiga skäl beslagtogs omedelbart en diskant-modul, en UPPER MRM. Öhhummm... ...host ...harkel ... Upper MRM står för Upper Mid Range Module... Vad kan det då vara för register den är tänkt att spela, tro...? Ja, vi äro alla barn i början. Jag drar till med en till Messerschmidt på en gång - medhålles att Maxx 3 i Desert Sand Silver är jättesnyggt - men det här paret är i Dark Titanium - men det visste ni ju redan. New Order - vi önskar att du kunde komma på demon!!! Du som går i väntans tider och allt. Men du får närvara rent andligt. Bästa hälsningar Vän av ordning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 (edited) Jag drar till med en till Messerschmidt på en gång - medhålles att Maxx 3 i Desert Sand Silver är jättesnyggt - men det här paret är i Dark Titanium - men det visste ni ju redan. New Order - vi önskar att du kunde komma på demon!!! Du som går i väntans tider och allt. Men du får närvara rent andligt. Bästa hälsningar Vän av ordning. Oops .Tyckte de såg lite brunaktiga ut i sista bilden på post 21.Men ser ju nu att jag var helt galet ute.Konstigt vad det kan spöka till sig ibland! Jo,inget är som väntans tider.Och jag lovar att vara med i andlig mening! Edited April 17, 2012 by new order Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 Oops .Tyckte de såg lite brunaktiga ut i sista bilden på post 21.Men ser ju nu att jag var helt galet ute.Konstigt vad det kan spöka till sig ibland! Även grönaktiga, beroende på vem som närmar sig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts