Jump to content

Trasiga högtalare


Zteke

Recommended Posts

Hej!

Jag anslöt mina Technicshögtalare till en gammal Huldra rörradio för ett tag sedan

för att se om det var någon fart på det gamla vidundret. Jag antar att det blev

någon sorts överbelastning för efter detta låter högtalarna lågt och burkigt och

jag får ljud endast genom Bashögtalarna. Inte bra alls.

Skulle vara intressant att veta mer exakt vad som hände och om det går att fixa på

nåt sätt. Jag gillar trots allt mina Technics-lådor. Börjar nästan bli lite vintage över dem. :)

Tacksam för svar.

/z

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag anslöt mina Technicshögtalare till en gammal Huldra rörradio för ett tag sedan

för att se om det var någon fart på det gamla vidundret. Jag antar att det blev

någon sorts överbelastning för efter detta låter högtalarna lågt och burkigt och

jag får ljud endast genom Bashögtalarna. Inte bra alls.

Skulle vara intressant att veta mer exakt vad som hände och om det går att fixa på

nåt sätt. Jag gillar trots allt mina Technics-lådor. Börjar nästan bli lite vintage över dem. :)

Tacksam för svar.

/z

Hej!

Kan vara Diskantelementet/-n som gett sig. Låter båda konstigt även om du kopplar dem mot en anna förstärkare?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Kan vara Diskantelementet/-n som gett sig. Låter båda konstigt även om du kopplar dem mot en anna förstärkare?

Hej! Tack för ditt svar. Ja båda låter konstigt även när jag testar annan stärkare till dem.

Edited by Zteke
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...