Zteke Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 Hej! Jag anslöt mina Technicshögtalare till en gammal Huldra rörradio för ett tag sedan för att se om det var någon fart på det gamla vidundret. Jag antar att det blev någon sorts överbelastning för efter detta låter högtalarna lågt och burkigt och jag får ljud endast genom Bashögtalarna. Inte bra alls. Skulle vara intressant att veta mer exakt vad som hände och om det går att fixa på nåt sätt. Jag gillar trots allt mina Technics-lådor. Börjar nästan bli lite vintage över dem. Tacksam för svar. /z Quote
shaft Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Hej! Jag anslöt mina Technicshögtalare till en gammal Huldra rörradio för ett tag sedan för att se om det var någon fart på det gamla vidundret. Jag antar att det blev någon sorts överbelastning för efter detta låter högtalarna lågt och burkigt och jag får ljud endast genom Bashögtalarna. Inte bra alls. Skulle vara intressant att veta mer exakt vad som hände och om det går att fixa på nåt sätt. Jag gillar trots allt mina Technics-lådor. Börjar nästan bli lite vintage över dem. Tacksam för svar. /z Hej! Kan vara Diskantelementet/-n som gett sig. Låter båda konstigt även om du kopplar dem mot en anna förstärkare? Quote
Zteke Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 (edited) Hej! Kan vara Diskantelementet/-n som gett sig. Låter båda konstigt även om du kopplar dem mot en anna förstärkare? Hej! Tack för ditt svar. Ja båda låter konstigt även när jag testar annan stärkare till dem. Edited April 23, 2012 by Zteke Quote
Recommended Posts