Richard Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Mycket spännande!! Efter nedpackning kommer väl uppackning? Quote
Guest Musicus Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Enda en liten hifi reise, eller svipp tur? mvh Quote
Engelholm Audio Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Historiska återblickar blir aktuella när det kommer nytt. Quote
A/Wing. Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Grattis Calle tror mig veta vad som komma skall pratade med en kompis för några dagar sedan som sa att det var något på gång hemma hos dig visserligen sa han inte vad det var men som samtalet utvecklade sig så att tror jag mig veta att det skulle handla om högtalare får se om det stämmer. Quote
calle_jr Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Historiska återblickar blir aktuella när det kommer nytt. Japp, hifi-reiser kräver rekapitulering. Landrover Challenge är som byggd för Silverline Grandeur mk II. Quote
calle_jr Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 sa att det var något på gång hemma hos dig Mycket spännande!! Efter nedpackning kommer väl uppackning? Inget är så bra att det inte är värt att byta ut, men enligt min mening får man ta fram det stora lädret om man ska hitta en bättre högtalare än Silverline Grandeur mk II. Konstruktion: 3-vägs basreflex 1st Dynaudio T-330 D Esotar 1.25" soft dome diskant 1st Dynaudio Esotec 15W mellanregister 2st Dynaudio 24W/100 portade dubbelmagnet långslagiga 9.5" basar Frekvensomfång: 20 Hz - 35,000Hz Känslighet (2.83V/dB): 93.5 dB Max. Transient Output: 132 dB Nominell impedans: 8 ohm Delningsfrekvenser: 2200/3500 Hz Rekommenderad förstärkareffekt: 10 - 1000 W RMS Mått (b x h x d): 350 × 1 125 × 475 mm Transportvikt: 90 kg/st Anslutningar: Bi-wire http://www.silverlineaudio.com/modules.php...icle&sid=79 http://www.ultraaudio.com/equipment/silver...andeur_mkii.htm http://www.soundstagelive.com/factorytours/silverline/ Quote
Bebop Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Det är bara att gratulera nästa ägare. Jag och Storhövingen har Calle_jr's Silverline som toppreferens på basåtergivning. Ett par fantastiska högtalare när sanningen skall fram. Quote
chg Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Skulle varit intressant att lyssna på Silverline och framförallt din omtalade basåtergivningen med dessa. Nu hann jag uppenbarligen inte detta men man får väl hoppas att de ersätts av något lika, eller ännu mer spännande... Quote
iroise Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Mycket mycket spännande o se vad calle beslutat sig för, har faktiskt ingen aning! Fyndigt med nedpackningstråd! Quote
ulfsan Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 (edited) Mycket mycket spännande o se vad calle beslutat sig för, har faktiskt ingen aning! Fyndigt med nedpackningstråd! ...fast lite ledsamt också (för högtalarna)... "Put me in my box on the 309" http://www.youtube.com/watch?v=8-zy2_hy0Nk / Ulf Edited April 8, 2012 by ulfsan Quote
plundin™ Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Vårfagning!? Det behöver alla göra med jämna mellanrum... Skall bli kul och se resultatet! /ptr Quote
calle_jr Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 ...fast lite ledsamt också Inte utan... Jag hade JFK med mig och vi tog en tur till Radiohandlaren i Göteborg. Ingen kamera, så en arkivbild från Timbre får illustrera Hifistället med muskedunder på både golv och väggar; Foto: Timbre Anders demade högtalare från Wilson, Proac, Sonus Faber, Dynaudio, Merlin och ett par monster från Usher. Dock framstod Usher DMD som små när han visat The Sonus Faber Land Rover Challenge är dock lite underdimensionerad för The Sonus Faber, så jag kunde ju inte välja dem... Bild: Sonus Faber Quote
Käera Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Jasså det är så du väljer högtalare!Hyrbil för jösse namn.. Quote
Bebop Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Land Rover Challenge är dock lite underdimensionerad för The Sonus Faber, så jag kunde ju inte välja dem... Därmed står det klart att det inte heller blir några Dynaudio, Uscher eller McIntosh i den övre modellfloran. Och med din förkärlek till rör utesluts förmodligen Futuran också. Bilden klarnar något... Quote
Richard Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Därmed står det klart att det inte heller blir några Dynaudio, Uscher eller McIntosh i den övre modellfloran. Och med din förkärlek till rör utesluts förmodligen Futuran också. Bilden klarnar något... Dramat fortskrider..... Quote
P-pan Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Nu har jag suttit och väntat ett bra tag på upplösningen :Nail Biting: ... ... börjar bli lite sömning minst sagt Natti natti så länge då ...är bara sådär lite "lagom" nyfiken... nedpackningstrådar är nog inte min grej Quote
calle_jr Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 Hyrbil för jösse namn.. Jag har "hyrt" bilen av min bror Här är vi tillbaka där vi startade, men med andra lådor... Quote
calle_jr Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 Flight cases på hjul innebär betydligt mindre handkraft. Man kan t.o.m hantera ett ihärdigt mobilsamtal; Quote
figge Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 (edited) Verity? Kanske en låda för lite. Edited April 9, 2012 by figge Quote
calle_jr Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 En tillverkare som insett att transportföretagen ofta anlitar neandertalare som arbetskraft; Quote
Guest Musicus Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Tror jeg legger min røst på Verity og.. ... mvh Quote
A/Wing. Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Det verkar som mina tankar besannas den där resan som Calle Timbre och Eitan gjorde till Danmark för att lyssna på Verity fick Calle att kapitulera Quote
calle_jr Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 Bilden klarnar något... Verity? Kanske en låda för lite. Tror jeg legger min røst på Verity og.. ... Det verkar som mina tankar besannas den där resan som Calle Timbre och Eitan gjorde till Danmark för att lyssna på Verity fick Calle att kapitulera Bild: Verity Audio Quote
Recommended Posts