Hifi Stället Posted April 3, 2012 Posted April 3, 2012 (edited) Demodag Ludwig Swanberg (Stylus Audio) presenterar de makalösa Wilson Maxx Series 3 tillsammans med de heta modellerna ur Krell Evolution-serien: Krell Evolution 402e (Slutsteg) Krell Cipher (SACD/CD-spelare) Krell Phantom II (Försteg) Erbjudanden I samband med demodagarna har Hifi Stället erbjudanden ur Nordost, Wilson och Krell-sortimenten. Öppettider 27 April: kl 10:30 - 18:00 28 April: kl 10:30 - 15:00 Edited April 3, 2012 by Hifi Stället Quote
Bimota Posted April 4, 2012 Posted April 4, 2012 27 April: kl 10:30 - 18:00 28 April: kl 10:30 - 15:00 Ludwig här! Du kommer väl? Boka av släkt-träffen. Du behöver fördjupa dig i det här med musik. Det är bra för din personliga utveckling. Du vet ju det. Så boka detta nu. Det är mycket roligare. För mig och Anders också, om du kommer. Jag använder gärna den här platsen för lite bollande och resonerande i förväg. Vad vill du höra? Vad vill du testa? Jag kan ta med mig apparatfötter och strömpryttlar och annat skoj. (Mjuka fötter under Wilson blir det dock INTE. Där går gränsen!) Vi ses där. Och hörs. Det blir kul. Har du aldrig hört Maxx3:or så MÅSTE du komma, förresten. Så enkelt är det! Quote
Lars Posted April 4, 2012 Posted April 4, 2012 För oss med lite lågbudget skulle det vara intressant att provlyssna Sophia och Sasha. Sen får du gärna ta med vinyl som du brukar göra. Quote
byZan Posted April 4, 2012 Posted April 4, 2012 Ludwig här! Du kommer väl? Hade varit roligt att få träffa både dig Ludwig och Anders men det passar mig inte rent geografiskt Men för intresserade kan jag berätta att jag ganska nyligen har varit på en "hemma-hos" och lyssnat på en Krell kombo (Evo400e - Evo Two - Sasha) och det imponerade Visst hade det varit roligt att göra Gbg men det får bli en annan gång. Ha så trevligt och hälsa alla "Kållar och Ador" från Kisen Quote
Apexorca Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Jag kommer med några polare i släptåg på lördagen. Skall bli riktigt kul att höra. Min gissning är att det kommer att rocka fett, låta bra helt enkelt. Quote
Bimota Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 För oss med lite lågbudget skulle det vara intressant att provlyssna Sophia och Sasha. Sen får du gärna ta med vinyl som du brukar göra. That's the spirit! Det känns riktigt frestande att lägga ut den kommentaren på ett annat forum. Jag nämner inte vilket, men de brukar gilla ortho-akustiska högtalare, ett gammalt gråbrunt slutsteg och billiga japanska CD-spelare där. Allt som kostar mer än det är nämligen bara lurendrejeri. Det kan faktiskt se ut så på det forumet. Sophia och Sasha finns på plats i butiken redan NU! Det är bara att boka tid för lyssning. Vi kanske har möjlighet att spela en del på dem under eventet också, men tiden är begränsad till dessa två dagar, och det är många som anmält att de tänker komma redan, så vi får göra så gott vi bara kan. Vinyl - väldigt trevligt att du efterlyser det. Jag älskar ju vinyl mest av allt personligen. Som du ju redan vet. Jag ska ta en ordentlig funderare på hur vi kan lösa detta. Tackar för input! Glad Påsk med mycket musik önskar jag alla mina vänner här på forumet! Ludwig Quote
new order Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Wilson o Krell.Mumma!Hoppas på lite bilder från eventet. Quote
Stereotypen Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Bimota: "(Mjuka fötter under Wilson blir det dock INTE. Där går gränsen!)" Varför inte? Jag hade Sd-fötter under mina gamla Watt/puppy med mycket bra resultat. Ni kanske har testat med Sd-fötter under Wilson och inte tyckt att det fungerade bra? Jag själv hänger för övrigt på många olika forum, bl.a det som du så tydligt syftar på. Jag tycker att det är onödigt och faktiskt lite osnyggt att som handlare späda på polariseringen mellan oss hifi-intresserade. I all välmening Pål Quote
new order Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Jag tycker att det är onödigt och faktiskt lite osnyggt att som handlare späda på polariseringen mellan oss hifi-intresserade. Det forum som syftas på är rätt bra på det också... Quote
Stereotypen Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Det forum som syftas på är rätt bra på det också... Jo då, visst är det så. Vilket kanske visar att vi är ganska lika ändå Quote
Bimota Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Jo då, visst är det så. Vilket kanske visar att vi är ganska lika ändå Ja, det är nog så ändå. Men jag erkänner - jag tog chansen att slunga lite palt tillbaka. Omoget av mig. Det var så härligt att läsa om Sophia och Sasha som möjliga val för den med lite tight budget, så jag blev alldeles till mig. Förmodligen en effekt av att i många år ha propagerat för att man ska satsa lite extra och skaffa något riktigt om man kan, och för många gånger blivit bemött av "hemma-hottade" budgetlösningar som "minsann är minst lika bra" enligt den många gånger hyfsat tondöve och tillika stolte upphovsmannen. Jag säger inte att man måste vara Mozart för att få njuta av en bra stereo. Men i spar-iverns spår har jag då och då noterat att många glada tjommar har stängt av hörselorganen helt i ren lycka över den senaste genvägen. Men alla bör ha en bra stereo, tycker jag ändå. Jag rekommenderar 6 - 8 bra låtar om dagen för folkhälsan. Tack för input - uppskattas! Ludwig Quote
Bimota Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Bimota: "(Mjuka fötter under Wilson blir det dock INTE. Där går gränsen!)" Varför inte? Jag hade Sd-fötter under mina gamla Watt/puppy med mycket bra resultat. Ni kanske har testat med Sd-fötter under Wilson och inte tyckt att det fungerade bra? Wilson är gjorda för att få ut den allra mest fin-nyanserade mikrodynamiken ur skivorna. Materialet är det viktigaste i hela konstruktionen. En mjuk fot under en stor Wilsonhögtalare får den lätt att börja "svassa" lite i baktakt när basarna sätter igång. En för tunn spike-fot kan också sättas i svängning, fast mer högfrekvent. Därför sitter det tjocka härdade fet-spikes på Wilson. Men jag HAR faktiskt hittat alternativ som kan fungera bra. Cerapuck och Cerabase från Finite Elemente är exempel på hårt kopplade fötter som är riktigt bra under högtalare. De fungerar även bra under Wilsonhögtalare. Wilson Maxx 3 är som ni kommer att få se (och höra) en stor och tung brakare. Den behöver stå still så bra det bara går. Ljudlyftet när man flyttar den från de medföljande hjulen till spike-fötterna är stort, och lika förvånande varje gång. Det här blir kul, känner jag. Ludwig Quote
new order Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Hifistället har inte så stora rum.Hur funkar Maxx i mindre rum? Annars (tycker jag) är Maxx och Sophia barn av samma anda. Gillar man den ena bör man gilla den andra.Maxx är bara mer av allt antar jag. /n.o Quote
Stereotypen Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Tack för det svaret Ludwig! Jo Wilson gör verkligen makalöst bra högtalare så jag skall försöka ta mig till Göteborg för en lyssning. Glad Påsk! Quote
Matrixen Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 Maxx 2 har låtit riktigt bra på hifistället trots litet rum, så det kommer nog bli kanon. För övrigt håller jag med Pål o vill gärna ytterligare poängtera finessen med att föregå med gott exempel? Något som jag/vi normalt vant mig/oss vid när Ludwig är Inblandad! Quote
Ekman Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 Maxx 2 har låtit riktigt bra på hifistället trots litet rum, så det kommer nog bli kanon. För övrigt håller jag med Pål o vill gärna ytterligare poängtera finessen med att föregå med gott exempel? Något som jag/vi normalt vant mig/oss vid när Ludwig är Inblandad! Vilka mesfasoner... man behöver väl inte ta allting så djäkla allvarligt hela tiden. Quote
Matrixen Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 Vilka mesfasoner... man behöver väl inte ta allting så djäkla allvarligt hela tiden. right back at you my friend Quote
Per80 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Frugan övertalad och hotell bokat! Jag missar aldrig ett tillfälle att få lyssna på musik genom Maxx3! Det har blivit lite av en favorit senaste två åren. Lite hifi-nörderi är ingen som dött av så lite apparatfötter vore kul att testa! Nya Heimdall och Frey strömkablar är intressanta och vore kul att få höra ev. skillnader på. Quote
Bimota Posted April 10, 2012 Posted April 10, 2012 Noterat! Jag tar med det. Jag har även fått OK av Rrrrrrradiohandlarn på att jag får köra vinyl!!! Det satt långt inne. Han vill ju helst hålla sig till det här nya formatet, ni vet. Compact Disc, alltså. Modernt ska det vara. Men vi kör både digitalt och analogt alltså. Har vi riktig tur kan det hända sig så att vi får en uppackningstråd här på forumet inom någon vecka, förresten... Håll utkik! Ses där. Ludwig Quote
Recommended Posts