Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jaha då har det börjat igen då...Suget efter det analoga ljudet :mm: , problemet är att det finns en djungel. Har kikat lite på Avid Volvere & Mcintosh MT10 är det något som ni skulle satsa på eller är jag helt fel ute ?

Vad skulle ni välja för Phonosteg ? Har haft Linn Linto & Audio Research Ph5 när jag körde LP12, visst dom lät bra men inte i närheten av Phonokortet i Mark Levinson 326. Kom gärna med tips !

Posted (edited)
Jaha då har det börjat igen då...Suget efter det analoga ljudet :mm: , problemet är att det finns en djungel. Har kikat lite på Avid Volvere & Mcintosh MT10 är det något som ni skulle satsa på eller är jag helt fel ute ?

Vad skulle ni välja för Phonosteg ? Har haft Linn Linto & Audio Research Ph5 när jag körde LP12, visst dom lät bra men inte i närheten av Phonokortet i Mark Levinson 326. Kom gärna med tips !

McIntosh MT10 är en riktigt fin spelare, var med på en uppackning här i Umeå av en. Fördelen med McIntosh MT10 är att armen och pick-up följer med så man slipper tänka det. För det blir ju en merkostnad på Avid.

Jag skulle nog välja Macen.

Edited by IcedEarth
Posted

Det var onekligen två olika spelare, skulle jag välja...Avid alla dagar. Varför? Ingen relevant anledning eftersom jag inte hört dom, men jag tycker Aviden var rå.

Jag hatar när alla kommer med egna förslag istället för de två komponenterna frågeställaren redan valt, så därför säger jag Avid, skulle jag dock få välja en spelare i denna klass hade jag dock valt Kuzma stabi ref. Bara för att jag har en stbiS och gillar kuzma.

Det är nog att man själv gillar en viss spelare som spelar störst roll för hur nöjd man blir, tror inte det finns dåliga spelare i denna klass.