Sigge Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Musikutbudet är stort här i Bretagne, men oftast på sommarhalvåret, och då mest lokala förmågor med blandad kvalitet, men igår fick vi fint besök. Inte en helt okänd figur i detta forumet, eller? Quote
Sigge Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Ulf Wakenius? Visst är det så. Att spela med flaska har jag nog sett och hört tidigare, men inte med en i plast och i fel hand. Quote
Sigge Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Han var inte alldeles ensam. Ett sällsynt samspelt sällskap. Det bästa jag har hört på mycket länge. Quote
Richard Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Han var inte alldeles ensam. http://i1083.photobucket.com/albums/j382/S...ix/DSC_1514.jpg Ett sällsynt samspelt sällskap. Det bästa jag har hört på mycket länge. Oj , de lyssnade jag på i går kväll, Wakenius och Youn Sun Nah, för det är väl hon? //Richard Quote
Sigge Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Oj , de lyssnade jag på i går kväll, Wakenius och Youn Sun Nah, för det är väl hon? //Richard Alldeles riktigt, hon är vansinnigt populär här, hennes album "Same Girl" blev utnämt till årets bästa jazzalbum när det släpptes för något år sedan. Att få uppleva det live känns som en förmån, det blir inte mycket bättre än så här. Missa inte chansen om den dyker upp. Quote
Richard Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Det som slår en när hon talar lite mellan låtarna på plattan är att hon låter väldigt försiktig, nästan blyg. När hon sedan sjunger så är det med ett enormt självförtroende!! Quote
Sigge Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Det som slår en när hon talar lite mellan låtarna på plattan är att hon låter väldigt försiktig, nästan blyg. När hon sedan sjunger så är det med ett enormt självförtroende!! Så var det igår också. Ödmjukt och väldigt tyst. Det är märkligt att kunna slå om och sjunga med en sådan pondus. Vad som också imponerade var hennes timing, ibland kändes det nästan kusligt. En riktigt stor upplevelse. Quote
Recommended Posts