Jump to content

Någon som känner till denna siten?


Richard

Recommended Posts

Googlade runt lite för att hitta Blueray alt. DVD på framförallt operafronten.

Hittade detta:

http://shop.vendio.com/blackivory28/home.html

Det var ganska mycket jag var intresserad av men eftersom inte motsvarande finns inte att hitta på exempelvis Amazon så blir man ju lite frågande....

Är det bootleg? Sån där uselt egenfilmat för samlare?

Någon som vet?

//Richard

Link to comment
Share on other sites

Googlade runt lite för att hitta Blueray alt. DVD på framförallt operafronten.

Hittade detta:

http://shop.vendio.com/blackivory28/home.html

Det var ganska mycket jag var intresserad av men eftersom inte motsvarande finns inte att hitta på exempelvis Amazon så blir man ju lite frågande....

Är det bootleg? Sån där uselt egenfilmat för samlare?

Någon som vet?

//Richard

Så är det nog. Se under "About" (These recordings are intended to provide collectors the opportunity to watch rare footages that are not available in any record store.) Betyder dock inte att det är uselt filmat. Åtskilliga ståtar ju med "Excellent video and audio quality" även om det inte är någon garanti

Link to comment
Share on other sites

Så är det nog. Se under "About" (These recordings are intended to provide collectors the opportunity to watch rare footages that are not available in any record store.) Betyder dock inte att det är uselt filmat. Åtskilliga ståtar ju med "Excellent video and audio quality" även om det inte är någon garanti

Jo du har nog rätt i detta. Jag har haft det tveksamma nöjet att se bootlegfilmer vid ett par tillfällen, någon gång med Tom Waits och någon gång med Led Zeppelin. Den ene var värre än den andra!!

Det kanske finns bootlegs med god kvalitet, vad vet jag. Någon som sett en bra bootleg, ur bild och kjudsynpunkt?

Lite synd eftersom det fanns en hel del jag annars gärna hade köpt, men är det ingen riktig produktion så är jag ändå inte intresserad.

//Richard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...