ynnorc Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Hej, Jag har ett bekymmer. Tidigare har jag använt en ren USB-DAC mellan PC'n och förstärkaren. PC'n var kopplad till DAC'en mha en 5-meters USB kabel. Detta fungerade bra för både Spotify och högupplösta filer. Men jag ville ha även CD'n kopplad via en DAC. Så en Hegel HD11 införskaffades. CD'n kopplades in. En förbättring blev det precis som jag hade trott! Så skulle PC'n kopplas in till DAC'en. Men jag var tvungen att flytta DAC'en så att den nu krävde en 7-meters USB kabel. Detta klarar inte min PC av att hantera, visade det sig. Så vad gör jag nu? Hur skall jag på ett enkelt sätt få musiken från PC'n till DAC'en? Är det någon som har några förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Långa USB-kablar är alltid beigt! .... Flytta PCn närmare och fjärrstyr den från mobilen eller en surfplatta! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lech Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 (edited) Hej, Jag har ett bekymmer. Tidigare har jag använt en ren USB-DAC mellan PC'n och förstärkaren. PC'n var kopplad till DAC'en mha en 5-meters USB kabel. Detta fungerade bra för både Spotify och högupplösta filer. Men jag ville ha även CD'n kopplad via en DAC. Så en Hegel HD11 införskaffades. CD'n kopplades in. En förbättring blev det precis som jag hade trott! Så skulle PC'n kopplas in till DAC'en. Men jag var tvungen att flytta DAC'en så att den nu krävde en 7-meters USB kabel. Detta klarar inte min PC av att hantera, visade det sig. Så vad gör jag nu? Hur skall jag på ett enkelt sätt få musiken från PC'n till DAC'en? Är det någon som har några förslag? Det finns USB repeaters som inte kostar många kronor. Borde funka bra upp till 15 m. MVH Lech Edited March 11, 2012 by lech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts