Erik L Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 (edited) Jag har funderat fram och tillbaka på att kombinera mina Signature 805 med en sub men kommit fram till att på sikt måste jag ändå ha ett par större högtalare, då är det lika bra att köpa dem nu så slipper man bry sig sen. Är mycket nöjd med både ljudet och utseendet på mina 805:or bortsett från att de inte går riktigt så djupt som man hade kunnat önska, sen hade det varit kul att kunna spela riktigt högt ibland. Därför funderar jag på att försöka införskaffa ett par 800 i stället. Det finns både ett par 800 Nautilus och ett par 800D till salu på hifimagasinet http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=40530 http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=41802 Men det vore helt klart roligare med 800 Signature. Jag tror dock att 800D är minst lika bra, om inte något bättre? Frågan är vad som är befogat att betala för ett par Signature? Dom är helt klart snyggare men o andra sidan har de några år på nacken och utvecklingen har väl gått framåt något. Nautilus var väl den första serien, sen kom 800Signature, sen 800S, sen 800D och nu är det 800 Diamond som säljs nya om jag inte har fått fel för mig. Sen så har jag fått för mig att hifiprylar är något dyrare i Norge än i Sverige och Danmark, kan det stämma tror ni? Sist men inte minst, vad tror ni om att driva ett par 800 med NAD 208? Räcker kraften till eller är det Classé slutsteg på 60Kg som gäller? 2 st 208 är ju ett alternativ annars. Om någon har tips på var man kan hitta ett par 800 Signature så är det givetvis uppskattat. Edited March 10, 2012 by Erik L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Har ingen aning om hur svårdrivna dom är,men live the dream.Kör med en 208 till att börja med och komplettera med en till om det krävs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts