Jump to content

Bara 1:or och 0:or


juha

Recommended Posts

juha - nu har jag precis installerat min Aurender S10 och det var en smal sak om man varit en "hacker", men det gick förvånansvärt enkelt även för mig ;)

Det första intrycket är att det här är precis så enkelt som jag vill ha det och det lirar perfekt ihop med iPaden som styrmedel.

Mina lyssningsintryck kommer när vi övergått till sommartid och jag har fått bekantat mig mer med inställningar och funktioner, såhär långt bådar det gott :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

juha - nu har jag precis installerat min Aurender S10 och det var en smal sak om man varit en "hacker", men det gick förvånansvärt enkelt även för mig ;)

Det första intrycket är att det här är precis så enkelt som jag vill ha det och det lirar perfekt ihop med iPaden som styrmedel.

Mina lyssningsintryck kommer när vi övergått till sommartid och jag har fått bekantat mig mer med inställningar och funktioner, såhär långt bådar det gott :D

Va gott!!! Jag får vänta till sommaren tills det kan stå en Aurender hos mig :diss:

Saknar den varenda minut faktiskt. Vad för Dac använder du? Återkom gärna med feedback, ris eller ros,

Lyssningsintryck osv.

Grattis än en gång!! :mm::app::41:

Link to comment
Share on other sites

Va gott!!! Jag får vänta till sommaren tills det kan stå en Aurender hos mig :diss:

Saknar den varenda minut faktiskt. Vad för Dac använder du? Återkom gärna med feedback, ris eller ros,

Lyssningsintryck osv.

Grattis än en gång!! :mm::app::41:

Tack :D

Den som väntar på något gott.....osv :app:

Undrar verkligen om det går att skriva om något ris? Just nu så känns det bara som ros :app:

Jag har den kopplad till min McIntosh MCD1100 med dess inbyggda Dac. Jag återkommer med intryck när jag lyssnat in mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Testade även att köra asynkront/usb kontra spdif/rca, där det sistnämnda använder sig av den inbyggda klockan, som man verkar har lagt jobb på.

Spdif/rca gav än mer tigthet i alla register, luftigare och mer detaljer. Mer dynamik och mer närvaro. Asynkront/usb gav en lite mjukare återgivning, mer förlåtande, kändes vid snabb jämförelse aningens avtrubbad och laidback, fortfarande otroligt bra. Båda utgångarna testades inte med allra det bästa i kabelväg som marknaden kan erbjuda. Man kan alldeles säkert testa fram ett bra resultat med båda utgångarna för det börjar på en hög nivå :mm:

Intressant. Känner igen detta från alla jämförelser jag hittills varit med om mellan uppspelning via CD-drive till dac kontra datoruppspelat till samma DAC (testat ett flertal). Oavsett om det gått via Squeezebox eller PUC2 eller motsvarande, dvs SPDIF/RCA eller USB. Även testat att använda PUC2 till att bara fungera som USB till AES/EBU konverterare till en annan dac och jämfört med transport, med samma resultat.

Alltid varit lite lugnare via dator men alltid saknat framförallt basdynamiken via CD-transport. :diss:

Link to comment
Share on other sites

Intressant. Känner igen detta från alla jämförelser jag hittills varit med om mellan uppspelning via CD-drive till dac kontra datoruppspelat till samma DAC (testat ett flertal). Oavsett om det gått via Squeezebox eller PUC2 eller motsvarande, dvs SPDIF/RCA eller USB. Även testat att använda PUC2 till att bara fungera som USB till AES/EBU konverterare till en annan dac och jämfört med transport, med samma resultat.

Alltid varit lite lugnare via dator men alltid saknat framförallt basdynamiken via CD-transport. :diss:

För att vara helt säker att det blir rätt :)

Denna jämförelse var båda från Aurendern dvs fil spelning. Kan hålla med att det är svårt att få fram bra dynamik

I basområdet många gånger jämfört med cd drive. Via denna filspelare så finns där inget att klaga på, så det går.

Link to comment
Share on other sites

Lovade att återkomma med intryck angående min Aurender inkopplad till min MCD1100, lät bra :)

Men jag blev med en extern DAC, modell Bricasti M1 helt plötsligt :o och nu låter det så mycket bättre :D

Link to comment
Share on other sites

Lovade att återkomma med intryck angående min Aurender inkopplad till min MCD1100, lät bra :)

Men jag blev med en extern DAC, modell Bricasti M1 helt plötsligt :o och nu låter det så mycket bättre :D

:)

Hörde Aurendern på en del ställen på Munchen mässan i våras, bla Kharmas rum. En av de bästa

på mässan. Spännande och se vad den nya Aurendern W? kommer att bjuda på. Dyr som skam är den iaf :black:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...