Jump to content

Recommended Posts

• 3 months later...
Posted
Mumma :mm: den här får jag nog titta närmare på sitter nog som ett smäck ihop med min spelare

och så kan jag köra lite nät-musik också :app:

" I love the Meitner MA-1 so much that I’m putting my money down and making it my choice for my new digital reference.

. . . Uday Reddy

Soundstage review

Posted

Har just nu Meitner MA-1 hemma för test i några dagar :mm:

Vill passa på och tacka Hugo på Absolut Audio för tillmötesgåendet och möjligheten till lånet!

Posted
Har just nu Meitner MA-1 hemma för test i några dagar :mm:

Vill passa på och tacka Hugo på Absolut Audio för tillmötesgåendet och möjligheten till lånet!

Att hålla Meitnern från att spela i din anläggning vore ett brott mot FN's high-end konvention :)

Kan tillägga att MA-1 nu klarar att spela DSD filer över USB! En utveckling som ska bli enormt spännande att följa. Utbudet på musik är än så länge ganska litet men det lär nog inte dröja speciellt länge innan skivbolagen ser möjligheten i detta. Många i studio världen är ju redan övertygade som t.ex tillverkaren Korg som jobbar hårt för 1-bits tekniken. Opus3 laddar för att kunna erbjuda alla skivor i DSD-filer, men dock inte som nedladdning utan fortfarande i ett fysiskt format då Jan Eric inte vill kringgå sina hårt jobbande importörer och ÅF'ar.

I senaste numret av HiFi News finns en artikel om Meitner MA-1 och tekniken bakom. Även 6moons har gjort en stor test av MA-1.

Kan också skvallra om att en MA-2 är på gång som kommer innehålla en transport ;)

• 1 month later...
Posted

Finns det någon handlare i hela landet som har både Meitner MA-1 och Emm-Labs DAC2X inne? Jag vill verkligen jämföra dem, men det verkar svårt.