Stereotypen Posted February 27, 2012 Posted February 27, 2012 Jag kikar efter begagnade cd-spelare eller rena transporter med digital xlr ut. Någon som har nåt att rekommendera? Prisklass upp till ca 6000kr. Quote
Kilgore Posted February 27, 2012 Posted February 27, 2012 Jag kikar efter begagnade cd-spelare eller rena transporter med digital xlr ut. Någon som har nåt att rekommendera? Prisklass upp till ca 6000kr. Jag hade en gång i tiden en S.A.T. Cdfix, den hade AES/EBU XLR ut. Jag och en kompis testade den som transport mot några andra spelare, och måste säga att det nog var den bästa på just transportbiten... Kan fås idag för 3-4k, skulle jag tro... Quote
Stereotypen Posted February 27, 2012 Author Posted February 27, 2012 Jag hade en gång i tiden en S.A.T. Cdfix, den hade AES/EBU XLR ut. Jag och en kompis testade den som transport mot några andra spelare, och måste säga att det nog var den bästa på just transportbiten... Kan fås idag för 3-4k, skulle jag tro... Kul! Får hålla ögonen öppna efter en sån då Quote
Stereotypen Posted February 28, 2012 Author Posted February 28, 2012 Har någon någon erfarenhet av Advance-prylar? Transporten Mcd 404 ser ganska seriös ut men jag är osäker över tillförlitligheten. Quote
Magnus Thomé Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 Har en Wadia 6 som jag ska sälja, men jag släpper den inte för 6000 iof. Skicka mig ett PM eller mail på magnust@gmail.com om du är intresserad. 9000 kr är färdigprutat och klart (inget ovanligt att de finns för 1500-2000 EUR) Quote
Stereotypen Posted March 20, 2012 Author Posted March 20, 2012 Har en Wadia 6 som jag ska sälja, men jag släpper den inte för 6000 iof. Skicka mig ett PM eller mail på magnust@gmail.com om du är intresserad. 9000 kr är färdigprutat och klart (inget ovanligt att de finns för 1500-2000 EUR) Den hade varit klart intressant om min budget hade varit lite större Quote
Stereotypen Posted March 29, 2012 Author Posted March 29, 2012 Det blev en beggad Primare CD 31. Funkar kanon! Quote
Richard Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Det blev en beggad Primare CD 31. Funkar kanon! Bara att gratulera, hade just en sådan innan jag började köra från datorn. Den låter kanon, så fick du den för det priset du satt som tak ska du verkligen vara nöjd. Quote
Stereotypen Posted March 29, 2012 Author Posted March 29, 2012 Bara att gratulera, hade just en sådan innan jag började köra från datorn. Den låter kanon, så fick du den för det priset du satt som tak ska du verkligen vara nöjd. Tack Richard! Jo, den rymdes inom marginalen men det var knappt. Hade jag haft ett försteg så hade det varit intressant att se vad den går för på de analoga utgångarna. Quote
Recommended Posts