Jump to content

Sportlovs pyssel i arla morgonstund

Nik

Recommended Posts

Kom hem från en tjänsteresa i går och möttes av ett paket från thomann :) ..

Paketet innehöll en uppsättning el 34b samt ecc81från TAD...

Gick föbi vidare in i vardagsrummet och där stod mina VTL mb 125 o formligen skrek BYT MINA RÖR!!!!...

Nåväl, vakade tidigt i morse o smög mig ner till vardagsrummet och pysslade en stund..... Rörbyte, bias tuning, damma o putsa...

Sitter nu och Njuter cohens senaste verk och är allmänt nöjd. :D ..

Då kommer lite funderingar krypande... Vad skiljer EL 34 fråm el34b förutom att glaskroppen är lite större i b ..

Köpte jag rätt rör... Valde dessa då det var någorlunda prisvärt samt matchade quadrupler...

Innan satt det svetlana el 34or samt jjecc81 or... Finns det kunskap eler åsikter att dela avs olika fabrikat av primärt el34??

//Nikola

Guest Musicus

Nu er det en tid siden man hadde EL34 baserade amper, men minns at det kan variere mellom de forskjellige fabrikatene, NOS Siemens EL34 har jeg hørt mye bra om...

mvh

Edited by Musicus

Morgon nr 2 i de nya rörens ljudliv är nu genomlevt..

Intrycken är lite blandade.. Större bredd o djup.. Mer detaljer men också högre gain så jag ibland får känslan av att det blir överstyrt... Hoppas att det nya försteget kan råda bot på det.....

Dock det bästa av allt är att det har varit roligt att lyssna på musik.... Det var ett tag sedan....

• 3 weeks later...