Jump to content

Äntligen supernöjd med ljudet.


A/Wing.

Recommended Posts

@J/Wing jag kan ibland uppleva samma skillnad i ljudvolym mellan att köra Qobuz genom Roon (kör Roon ROCK i en NUC7i5BNH) via min dCS eller direkt via dCS Mosaic i min Network bridge (samma låt, samma album) varför de blir så de har jag ingen aning om :blush:

 

Jag har på senare tid försökt förenkla mitt system med så få bra komponenter som möjligt och upplevt en förbättring. Just nu lever jag efter KISS "keep it simple stupid" där få lådor och få kablar gjort mitt system bättre. 

Link to comment
Share on other sites

En tråd om Aries G2 vs Vega G2, och här är dom flesta överens om att kombinationen Aries + Vega låter bättre.

 

Och här som på många andra recensioner låter Aurlalic bäst med sin egen Lightning DS jämfört med Roon, men Roon är ju det smidigaste sättet att navigera bland musiken som finns.

 

https://community.auralic.com/t/aries-g2-vs-vega-g2-streaming-sq/1747/32

 

Aries har. också en bättre streamingplattform, Tesla 2, mer processorkraft, större systemminne, mm, bifogar en bild med specar. Den har också wifi, något som var en viktig parameter då detta system inhandlades.

 

Så det är inget skojeri vi lurat på någon utan en bättre streamer- och DAC lösning. Att ljudet nu med ny NAS är bättre kanske beror på att den nya NASen "låter" bättre än den gamla.  Vår erfarenhet i butiken är att det blir än bättre med apparater dedikerade för att rippa och lagra musik där Naim Uniti Core är det bästa vi testat. Björn (i butiken) har efter att ha upplevt skillnaden skrotat sin Synology NAS och börjat rippa om hela skivsamlingen i Uniti Core.

 

Att ni inte hittade nån hårddisk vid er lyssningsträff kan bero på att man måste först säga till Auralic att man anslutit ett nytt bibliotek. Sedan måste Roon också få veta att musiken lagrad hos Auralic ska tas med bland all annan musik som Roon hanterar.

 

mvh /Stefan

 

 

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 21.24.33.png

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, J/Wing said:


Känns ju som att det inte borde vara någon skillnad alls, det är inte någon form av typ loudness eller volume control som är igång på Vegan men inte Aries som gör att volymen känns högre?

Man kan ställa volymkontrollen och det gör man på Vegan men den har alltid stått på 100 oavsett 

om jag spelar på Aries eller Vegan 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Akkelis Audio said:

En tråd om Aries G2 vs Vega G2, och här är dom flesta överens om att kombinationen Aries + Vega låter bättre.

 

Och här som på många andra recensioner låter Aurlalic bäst med sin egen Lightning DS jämfört med Roon, men Roon är ju det smidigaste sättet att navigera bland musiken som finns.

 

https://community.auralic.com/t/aries-g2-vs-vega-g2-streaming-sq/1747/32

 

Aries har. också en bättre streamingplattform, Tesla 2, mer processorkraft, större systemminne, mm, bifogar en bild med specar. Den har också wifi, något som var en viktig parameter då detta system inhandlades.

 

Så det är inget skojeri vi lurat på någon utan en bättre streamer- och DAC lösning. Att ljudet nu med ny NAS är bättre kanske beror på att den nya NASen "låter" bättre än den gamla.  Vår erfarenhet i butiken är att det blir än bättre med apparater dedikerade för att rippa och lagra musik där Naim Uniti Core är det bästa vi testat. Björn (i butiken) har efter att ha upplevt skillnaden skrotat sin Synology NAS och börjat rippa om hela skivsamlingen i Uniti Core.

 

Att ni inte hittade nån hårddisk vid er lyssningsträff kan bero på att man måste först säga till Auralic att man anslutit ett nytt bibliotek. Sedan måste Roon också få veta att musiken lagrad hos Auralic ska tas med bland all annan musik som Roon hanterar.

 

mvh /Stefan

 

 

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 21.24.33.png

 

Så var inte fallet här utan jag lyssnade på musik med den nya nasen via Aries sedan bytte vi kopplade bort nucen och Aries G2 

och då blev det förändring till det bättre 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Akkelis Audio said:

Aries har. också en bättre streamingplattform, Tesla 2, mer processorkraft, större systemminne, mm, bifogar en bild med specar. Den har också wifi, något som var en viktig parameter då detta system inhandlades.


Jag köper allt detta och men jag tycker ni kan göra ett bättre jobb med att faktiskt berätta för kunden vad exakt "mer processorkraft" och "större systemminne" innebär, för det känns som att min pappa inte har en aning om varför han behöver det. Speciellt när han inte ens använder den inbyggda streamingplattformen till mer än Roon. Det va jag som fick han att använda Wifi på den och i början körde han Ethernet. Jag undrar själv vad exakt man behöver denna processorkraft till.

 

 

2 hours ago, Akkelis Audio said:

Så det är inget skojeri vi lurat på någon utan en bättre streamer- och DAC lösning. Att ljudet nu med ny NAS är bättre kanske beror på att den nya NASen "låter" bättre än den gamla.  Vår erfarenhet i butiken är att det blir än bättre med apparater dedikerade för att rippa och lagra musik där Naim Uniti Core är det bästa vi testat. Björn (i butiken) har efter att ha upplevt skillnaden skrotat sin Synology NAS och börjat rippa om hela skivsamlingen i Uniti Core.


Jag tror inte ni har som avsikt att lura någon men jag har själv jobbat som säljare och en väldigt viktigt del tycker jag är att kunden vet vad han har köpt och varför. Kunden ska kunna försvara ett köp när någon ifrågasätter det. 

Sen kan jag inte ta "NASen "låter" bättre än den gamla" seriöst. Han märkte ingen skillnad (va jag vet) när vi kopplade bort den gamla och satte in den nya. Utan han märkte skillnaden när vi koppla bort Nucleusen och Aries G2 och körde Roon direkt på NASen mot Vegan. I början så körde han med wifi till Aries och i det scenariot spelar det ingen roll var du lagrar din musik på, finns det ingen fysik koppling mellan musik och ljudanläggning så är det tekniskt omöjligt att ljudet påverkas av vad det lagras på. 

Nu kör vi dock med Ethernet eftersom Vegan inte har wifi och där kan jag köpa att en snurrande HDD kan skapa en analog störning som färdas igenom nätverkskabel in i DACen och sedan påverkar ljudet. Men detta borde i så fall gå att mäta med ett oscilloskop och en mikrofon i ett helt avskärmat rum för att eliminera påverkan från annat håll. I nästan alla andra branscher så görs liknande tests av företag så dom kan vissa att dom har den bästa produkten, men i denna branschen finns inget sådant, varför?

Jag har själv rippat en del musik när jag fortfarande bode hemma och pappa fortfarande spelade från CD skivor. Då körde jag med EAC för att rippa musiken. Idag kör pappa med jriver tror jag och jag kan tänka mig att det inte producerar like perfekta ripps som EAC och en Naim Uniti Core skulle göra. Men är det en perfekt ripp så är det, platsen filen ligger på spelar ingen roll (så länge den inte är fysiskt kopplad till anläggningen). Björn had kunnat lägga rippsen på Synologyn och det hade med största säkerhet låtit precis likadant. 

En sak jag dock stör mig på, du säger att du inte lurar någon och att en Aries G2 låter bättre när man bara kör den, så varför sålde ni en Nucleus till han också när han redan hade en dator som med en Aries G2 skulle va helt bortkopplad från anläggning. Känns lite som att ni gjort en dålig behovsanalys och sålde mer än vad kunden behövde. Jag förstår att pappa säkert va intresserad av en Nucleus men en bra säljare avråder också kunder från köp han inte behöver, tycker jag iaf.

Edited by J/Wing
Link to comment
Share on other sites

Hej

jag har gjort många dåliga affärer och efteråt drabbats av eftertankens kranka blekhet. Jag känner inte Akkelis personligen men tycker Inte man ska hänga ut affärer på nätet (om man inte tycker det är ett generellt beteende), det är bättre att ta upp det direkt med handlaren först om man är missnöjd

 

tycker Tommy 

Link to comment
Share on other sites

Mycket olustigt detta. Trovärdighet är det enda vi ha i dessa tider av internetköp osv och den ifrågasätts nu rejält och som jag ser det omotiverat.

 

Awing har ingen ipad utan kör Samsungpadda, Ligtning DS finns bara till ios, dvs Ipad. Roon är den absolut bästa musikorganiseraren, den som också ger mest information om musiken för musikälskaren. Den samlat all musik i samma fönster, Tidal, hårddisklagrat, osv. Med alla andra lösningar, oavsett det är Naim, Aurlaic, Lumin, osv så måste man välja om man vill spela musik från Tidal, från nätverk, från Qobus osv. Söker man optimal smidighet så väljer man Roon som musikkontroll.

 

Jag kommer inte kommentera mer i denna tråd. Saker kan bara eskalera och bli mer infekterade.

 

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Det känns lite som kaka på kaka här med både Roon och DS Lightning. Du bör nog prova fler alternativ utförligt innan du börjar sälja grejor, eller köpa fler.

Lägg musiken på en NAS, hanterad av minim server, streama via brygga till Aries/Vega och använd DS Lightning.

Aries har väl ingen inbyggd hårddisk vad jag vet, men om den har så bör du prova att använda den. 

Pröva också att enbart köra med Vega och DS lightning.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, sprudel said:

Det känns lite som kaka på kaka här med både Roon och DS Lightning. Du bör nog prova fler alternativ utförligt innan du börjar sälja grejor, eller köpa fler.

Lägg musiken på en NAS, hanterad av minim server, streama via brygga till Aries/Vega och använd DS Lightning.

Aries har väl ingen inbyggd hårddisk vad jag vet, men om den har så bör du prova att använda den. 

Pröva också att enbart köra med Vega och DS lightning.

 

Jag har ju faktiskt en ipad som pappa skulle kunna låna kom jag på @A/Wing.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, sprudel said:

Det känns lite som kaka på kaka här med både Roon och DS Lightning. Du bör nog prova fler alternativ utförligt innan du börjar sälja grejor, eller köpa fler.

Lägg musiken på en NAS, hanterad av minim server, streama via brygga till Aries/Vega och använd DS Lightning.

Aries har väl ingen inbyggd hårddisk vad jag vet, men om den har så bör du prova att använda den. 

Pröva också att enbart köra med Vega och DS lightning.

Aries G2 har plats för en hårddisk så kan vara värt att testa med en ssd i den. Det bästa hade nog vart om man helt kan koppla bort wifi och internet från systemet, tyvärr tappar man ju tidal då. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plind said:

Tillbaks till lite positivare tongångar , det lät förbaskat bra på träffen och jag undrar fortfarande vad det var för pianostycke som spelades och livebluesen?:sherlok:

Carlton/Ford kommer jag ihåg men det var någon mer!

Var inte den med bland mina länkar?

 

Black Day med Christian Wiilisohn?

Edited by sprudel
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sprudel said:

Var inte den med bland mina länkar?

 

Black Day med Christian Wiilisohn?

 

Nej den var inte med :-)  Men får ingen träff på Tidal, felstavat?

Edit; nu har jag hittat artisten men inte låten Black day.

Edited by plind
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, plind said:

 

Nej den var inte med :-)  Men får ingen träff på Tidal, felstavat?

Edit; nu har jag hittat artisten men inte låten Black day.

Från en DVD, ”30 Years of Blues”?

 

Eller album ”Hold on”

 

Finns på tuben

Edited by sprudel
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, figge said:

Det är väl bara bra att det kommer fram kommentar som är till för berika forumet både från användare och handlare/leverantörer.

Det är väl därför forumet finns till?

Jag tycker det visar att när man ska köpa grejer där det finns olika alternativ på hur man konfigurerar det hela, måste man vara väldigt klar på själv vad man vill ha. Man bör ju ha en bild om hur anläggningen ska se ut efter att man investerat massa pengar i ny utrustning. Åtminstone veta vilka funktioner man vill kunna använda. De flesta seriösa handlare lånar ut dyra grejer så att man kan testa hemma innan man köper. Det är ju synd att satsa på fel häst, åtminstone dyrt.

 

tommy

Link to comment
Share on other sites

On 2019-11-16 at 09:03, J/Wing said:


Jag har alltid vart väldigt kritiskt till det du skriver att en digitalkabel kan påverka ljudet, för som du säger så är det bara ettor och nollor. En etta kan inte helt plötsligt bli en nolla, hade det hänt så hade det blivit helt fel och musiken hade antagligen inte spelats upp alls. MEN jag kan köpa att en analog störning kan färdas i den digitala kabeln och sedan påverka den analoga signalen som lämnar DACen.

 

Jag tycker inte att man behöver vara särskilt kritisk till saker man inte testat. Man kan testa en sak och finner man en skillnad så finns det en skillnad, men det gäller också så att hör man ingen skillnad så kan det ju faktiskt ändå finnas en fast man missar den oavsett anledning. Extremt svårt att bevisa att en skillnad inte finns, i princip omöjligt att göra. Däremot är det väsentligt lättare att komma till att man inte kan höra någon skillnad just där och då. Man testar alltid det man verkligen testar. Hör jag ingen skillnad mellan 2 saker hemma hos mig så det som är resultatet, inte att det inte finns någon skillnad. Sen med digitala utrustningar som innehåller firmwares och drivrutiner för vad de kopplas till så kan det finnas en skillnad ena veckan och nästa när programvaran är uppgraderad så finns den inte längre. Men det betyder inte att den inte återuppstår när en senare firmware lanseras. Sen får man tänka på kombinationseffekter med övrigt kringutrustning, musikval etc etc. Kan även vara så att digitala partvinnade kablar inte skall vara för korta. Tvinningen dämpar störningskänsligheten och det kan faktiskt vara så att det krävs ett visst antal för att fungera på bästa sätt. Så korta kablar behöver inte vara bättre, men väl billigare. 

Jag har kontakter med utvecklare inom medicinelektronik och de skulle aldrig ta något för givet och de skulle aldrig diskutera i termer att det bara är ettor och nollor. Det finns så mycket som kan ge skillnader i t.ex. timing även om signalen är bitperfect. Finns sätt att mäta dist under transientåtergivning som ger väldigt olika resultat ifrån olika dac processorer. Jordplan och placeringen av kretsar på kretskort kan påverka störningskänslighet högst väsentligt om man jagar de sista decimalerna av dist. Visst kan man undvika att uppgradera programvaror men i regel blir det inte sämre någon längre stund om man fört in nya buggar i en uppgradering innan man har en ännu nyare uppgradering som tar bort nackdelarna med den tidigare uppgraderingen. Så jag ser inte att tester av digitala grunkor ger ett resultat som gör att man vet hur det är, det är en Snapshot av ljudet just nu som man lyssnar på det. Hos någon annan kan det låta på ett annat sätt eller efter en uppgradering så kastas förhållanden om. 

/Harry Up

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Harryup said:

Jag tycker inte att man behöver vara särskilt kritisk till saker man inte testat.

Det tycker jag är en rimlig slutsats. Samtidigt finns det, anser jag, alltför onyanserade påståenden rent allmänt inom vår hobby som utnyttjar andra mekanismer i vår perception i rent geschäftuppsåt. Ett ifrågasättande av detta tycker jag är sunt. Utveckkare, tillverkare, handlare, tidningar, influencers och forum har en stark påverkan hos konsumenter för de val som görs. I det avseendet har konsumenter en utsatt position. Jag tycker det är naivt att tro att alla led styrs av enbart ädla syften. 

 

När det sedan kommer en reaktion och ett ifrågasättande från konsumentleden så blir det ofta ett herrans liv, både här och i tidigare led. Jag minns en artikel i HiFi News för 4-5 år sedan som jämförde en Mac, en laptop med en "strömmare" utan dac med samma kablar, samma dac och samma volym inför ett antal lyssnare. De kunde inte höra några som helst skillnader men medgav att "strömmaren" hade ett plus i handhavandet. De följde @Harryups uppmaning att testa. Men det blev ett herrans liv. 

 

Jag tycker @J/Wings inlägg kändes befriande att läsa. Det måste finnas utrymme här för att också ifrågasätta alla påståenden om "frälsning" som florerar här på forumet. Jag tycker också @octavia rs inlägg pekat på många nyttiga erfarenheter. Först byggde han upp en kedja av många enheter i sin digitala kedja och tyckte det lät bra. Nu har han tagit en annan approach och gått åt andra hållet och tycker fortfarande att det låter bra eller t o m bättre. På vägen får vi som inte har samma grundkunskaper lära oss lite på vägen. 

 

En skeptisk hållning till branschens utfästelser är en sund inställning tycker jag. Det gynnas även branschen av. Jag tycker det gäller både bilar, båtar, charterresor, vitvaror... you name it. Samtidigt håller jag helt med @Harryup att det är så många led i en återgivningskedja plus firmwares (befintliga och kommande) så det är inte så lätt att med säkerhet plocka ut vad som gjorde vad. 

 

Vad jag tror man kan slå fast är att många skillnader är så små att man kan nästan lämna det därhän. Ett tecken på det är hur olika reaktionerna kan vara. Någon hör enorm skillnad, en annan en lite skillnad medan en tredje ingen skillnad? Vad är verklighet, förväntad/önskad reaktion utifrån utfästelse? Vem är det som påstått skillnaden först (t ex så kan det vara stor skillnad på upplevelsen beroende på om jag påstår det eller om det är Michael Fremer). Det får vi avgöra själva, men det skadar inte att det kommer in lite fakta i diskussionen också. Sådan finns trots allt. Att hänföra allt till tycke och smak är för enkelt i min värld.

Link to comment
Share on other sites

Ang @Bebop's mening och kritiken i några poster ovan om säljandet till oss konsumenter, som jag håller med om är en viktig fråga, så vill jag också påpeka att likväl som säljaren har ett ansvar att försöka göra bästa köp för kunden så har kunden att ansvar att veta vad han vill ha. Inget är så svårt som att göra bra affärer med proffs på ena sidan och amatörer på andra. Det kan bli fel som bara den. Affären måste vara bra för båda sidor annars är det ingen bra affär. Olika kunskapsnivåer kan flytta denna jämvikt. Särskilt när det handlar om saker som är svåra och där säljaren har ett övertag kunskapsmässigt (oftast). En seriös säljare förvissar sig om att köparens beslut är klokt i relation till behovet. 

För egen del känner jag mig välinformerad med god service både i säljandet och eftermarknaden hos @Akkelis Audiooch faktiskt hos de flesta jag gjort affär med i denna bransch.

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Hur slutar utvärderingen. Behålls streamern eller är du nöjd med Nasen?

 

Sitter själv i uppgraderingstankar och funderar på bästa lösningen. För mig just nu så ligger en dCS som ett tänkvärt alternativ. Har lovat mig själv denna gång att testa alternativen innan köp

Link to comment
Share on other sites

Ska försöka reda ut det här.

Det började med att J/Wing fixade en ny större kraftfullare Nas till mig den gamla började få några år på nacken 

så det var dags att uppgradera. 

Efter installation så körde jag igång och allt fungerade och lät som vanligt senare på dagen så föreslog J/Wing

att vi skulle testa att koppla ifrån nucen och Aries G2 och bara köra med Vegan.

Jag märkte en förändring direkt det kändes mer dynamiskt och kraftfullare i sin presentation allting

presenterades tydligare och jag spelade med den volym som jag brukar göra alltså 40 på skalan. 

Men detta var inte hela sanningen utan Aries var inställd på -3db och det var inget jag tänkte på då

medans Vegan inte var det och jag skrev också att jag tyckte det spelade högre på något vis. 

Jag förstod detta senare när jag kopplade in Aries igen för att testa om det blev sämre eller bättre 

Då fattade jag att den känsla jag fick  att det spelade bättre var att dom var olika inställda 

Med facit i näven så borde jag kanske fattat att den känslan jag hade att det spelade högre på något vis 

var det som jag upplevde att jag tyckte det spelade bättre 

Så numera spelar jag på Aries och Vegan och det låter bäst så men Nucen används inte 

där hör jag inte att den tillför något. 

Och vill även passa på att rentvå både Stefan och Björn på Akkelis som på inte något vis har försökt 

lura in mig på något köp som jag har har velat själv. 

Men vill även hålla med J/WING att lite bättre information vad dom olika apparaterna gör och presterar 

och inte enbart att det blir bättre ljud med både det ena och andra men det är lite så handeln fungerar i dag 

och då menar jag inte enbart hifi-branschen utan all handel det gäller bara pengar så 

sälj av så mycket som möjligt för att få lönsamhet i företaget. 

Hoppas detta reder ut vad vad som hände och hur jag upplevde det hela sen att J/Wing hade en åsikt 

det var inget jag var delaktig i det skrevs utan min vetskap. 

Link to comment
Share on other sites

Auralic har valt att lansera produkter som överlappar varann i funktion, och det tror jag ärligt att de ångrar, för de får otroligt mycket skit för de bristande streaming-möjligheterna i deras Vega, likväl som att de får kritik för liknande saker som tas upp här i tråden. "Vad ska man med en Aries till om man har en Vega?"

Svaren på frågorna är tamesjutton inte lätta att ta till sig innan man själv verkligen testat på hemmaplan! :) Inte ens då är det klart som korvspad vad som krävs, och vad som kan rationaliseras bort. 
Jag kan både förstå @J/Wing ifrågasättande, likväl som handlaren måste utgå ifrån att "kunden har rätt" i dennes önskemål. 
 

Oavsett, jag gillar att du är beredd att omvärdera din tidigare uppfattning, det tyder på ett öppet sinne och ett bra öra tycker jag! :thumbsup:

Och jag är också lite nöjd över att Aries ändå tillför något! :blush: (Eftersom jag också har en, en G1 förvisso, men ändå) 


Vad gäller Lightning DS måste jag för övrigt säga att det fungerar riktigt bra som musikväljare och spel-app, det är ju inte Roon men det fungerar förvånande friktionsfritt för mig. Låna @J/Wing's iPad vetja, det är smutt att prova! Och hör av dig via PM om det är oklart hur du ska sätta upp Lightning DS/Lightning Server eller vad du nu vill använda! Även här är det luddigt hur man tänkt, men det blir ganska tydligt när poletten trillar ner! :smash:

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, AlfaGTV said:

Auralic har valt att lansera produkter som överlappar varann i funktion, och det tror jag ärligt att de ångrar, för de får otroligt mycket skit för de bristande streaming-möjligheterna i deras Vega, likväl som att de får kritik för liknande saker som tas upp här i tråden. "Vad ska man med en Aries till om man har en Vega?"

Svaren på frågorna är tamesjutton inte lätta att ta till sig innan man själv verkligen testat på hemmaplan! :) Inte ens då är det klart som korvspad vad som krävs, och vad som kan rationaliseras bort. 
Jag kan både förstå @J/Wing ifrågasättande, likväl som handlaren måste utgå ifrån att "kunden har rätt" i dennes önskemål. 
 

Oavsett, jag gillar att du är beredd att omvärdera din tidigare uppfattning, det tyder på ett öppet sinne och ett bra öra tycker jag! :thumbsup:

Och jag är också lite nöjd över att Aries ändå tillför något! :blush: (Eftersom jag också har en, en G1 förvisso, men ändå) 


Vad gäller Lightning DS måste jag för övrigt säga att det fungerar riktigt bra som musikväljare och spel-app, det är ju inte Roon men det fungerar förvånande friktionsfritt för mig. Låna @J/Wing's iPad vetja, det är smutt att prova! Och hör av dig via PM om det är oklart hur du ska sätta upp Lightning DS/Lightning Server eller vad du nu vill använda! Även här är det luddigt hur man tänkt, men det blir ganska tydligt när poletten trillar ner! :smash:

Ja det är synd att Auralic inte hade en renodlad dac som jag var ute efter. 

Aries G2 är helt klart bättre en Vegan när man har testat dom fram och tillbaka men däremot så 

tillför inte nucen något jämförelsevis mot nasen så den kommer att säljas.

När du pratar om Lighting DS så nämner du bara handhavandet jag har hört från flera håll att det även påverkar ljudet 

hur det nu kan göra det. 

Men jag ska testa även en iPad och är tacksam för hjälpen från dig ska först se om grabben fixar det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan bara konstatera att jag är fruktansvärt nöjd med vad mitt system presenterar försteget har gått 

in i en ny fas efter 200 till 250 timmar. 

Nu håller jag på att testa kablar mellan streamer och dac dels med orginal - hdmikabel 

och en puristkabel som hade några år på nacken men som det visade sig  var så mycket bättre än originalet .

Min vana trogen så ringer jag min vän Kenneth och berättar det och givetvis har ju Purist  kommit med en ny 

och förbättrad version på marknaden så det blev ett hemlån. 

Den gamla var en ren kopparkabel medans den nya har en silverlegering utanpå kopparn

Det verkar väldigt lovande hitintills men jag får återkomma när det har satt sig lite. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, A/Wing. said:

Nu har jag skaffat mig en IPad och har installerat Lighting DS men jag får inte över mitt lokala bibliotek 

utan bara Tidal är det någon som vet hur jag går tillväga. 

Tacksam för hjälp förklara för en som inte begriper så mycket om datorer 

På paddan så går du in under inställningarna, längst ned till vänster när du öppnat menyn.

 

Gå på Music Library och välj den "musikserver" du vill använda, "Use this library"

 

Låt Lightning DS suga ur biblioteksinformationen och bygga det lokala biblioteket, det tar en-två minuter för mig, med ca 100K låtar. Sedan, i Album-vy'n...

 

 

44813856-4417-4B2C-92B8-72268F8C39C7.jpeg

6A58CBE3-C863-46CF-A8F8-A62B458238C5.png

1884A3CB-2760-4758-9726-1B80558DF5EF.jpeg

Edited by AlfaGTV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...