Jump to content

Äntligen supernöjd med ljudet.


A/Wing.

Recommended Posts

15 minutes ago, P-pan said:

Klart det lirar bra med nyinvesterade Wingar :mm:

Hann du förresten laborera något med placeringen av dessa innan den "nye" anlände ?

Jag får erkänna att det blev dåligt med det det ända som testades var bakom lyssningspossition 

men det gav inget. 

Så det får bli på förstareflexen vid sidan av högtalarna sen på vilket avstånd och vinkel det får jag prova mig fram till. 

Om någon har några tips så lyssnar jag gärna. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, A/Wing. said:

Jag får erkänna att det blev dåligt med det det ända som testades var bakom lyssningspossition 

men det gav inget. 

Så det får bli på förstareflexen vid sidan av högtalarna sen på vilket avstånd och vinkel det får jag prova mig fram till. 

Om någon har några tips så lyssnar jag gärna. 

Själv har jag satt mina precis i reflexpunkten uppmätt med spegelmetoden. Dvs när du sitter i lyssningsposition så skall du se diskant och mellanregisterhögtalarna i spegeln som någon medhjälpare för fram och tillbaka i sidled. Där har du punkten. Sedan vet jag att en del ställer dem i princip ända framme vid högtalaren. Själv har jag också ett par dikt bakom högtalarna. Inalles så har jag 8 Wingar och 4 Golden Horn och 7 basfällor för att få rummet att spela som jag vill. Om jag skall öka glittret i toppen får det i sådant fall bli två Flower Wings på golvet i reflexpunkten, men då vill jag ha dem i plexiglas och jag tror inte att Matts har tagit fram sådana än.

 

Så min gissning blir antingen ett par Flower Wings eller något elektroniskt hjälpmedel till exempel en Equalizer. Med tanke på den väl begagnade kartongen så skulle jag gissa på ett par Flower Wings. Det verkar som tonvikten är lagd på innehållet och ingen tjusig flightbox eller trälåda odyl. Elektronik brukar vara mer exklusivt förpackad. Men vem vet?.........Kanske inte ens originalkartongen?.....

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...