A/Wing.

Äntligen supernöjd med ljudet.

Recommended Posts

4 hours ago, A/Wing. said:

Jag trodde du var i mål när det gäller streamers:question:

Japp, men hela tiden intresserad av vad ni andra hittar på. Inte dö än, som Robban B uttryckte det.🤓

Posted (edited)

APS AIR ART PREAMP.

Jag gillar utseendet på APS produkter lite retro över det men det är inte bara utseendet som jag gillar förmedlingen av musiken

är riktigt härlig och den som sätter störst prägel är nog försteget.

Det här är en riktigt öronöppnare den första känslan var vad tydligt allt presenterades stort fokus i mitten där röster presenteras 

och en härlig ljudbild som är stor på alla håll med mycket luft runt instrument och röster.

Dynamiken sätter också en stor prägel här men den kan även spela vackert och känslosamt.

Än så länge saknar jag inte mina gamla ML-steg när det gäller kraft och kontroll jag har bara hittat en låt där APS inte riktig hänger med men det är marginellt.

Riktigt kul att få testa på det här med rör

Det här som jag har fått lånat hem är bara en prototyp på det nya försteget som dom hade byggt ihop inför mässan i Jönköping

så finishen ska bli bättre men det är inte mycket att klaga på det här exemplaret.

Fjärren är riktigt behaglig att ha i handen och den gör sitt jobb.

DSC_0894[1].JPG

Edited by A/Wing.

Slutstegen har ni ju set förut här i rött mina som är beställda kommer i svart.

Slutstegen har ju givetvis samma karaktär som försteget och som adderar allt som försteget lämnar i från sig.

Dom ser lite fjuttiga ut på var sin sida av bänken men ljudet är långt ifrån fjuttigt det är svårt att inte tycka om den här kombon:thumbsup:

2108177969_DSC_09031.thumb.JPG.5312f697215c243e95df131a795387a3.JPG

34 minutes ago, A/Wing. said:

Slutstegen har ni ju set förut här i rött mina som är beställda kommer i svart.

Lång leveranstid eller kommer de snart?

Inspelningstid på dessa nuköp?

35 minutes ago, A/Wing. said:

Dom ser lite fjuttiga ut på var sin sida av bänken men ljudet är långt ifrån fjuttigt det är svårt att inte tycka om den här kombon:thumbsup:

Lite mindre än ML men det är kanske inte storleken som avgör slutresultatet?;)

Jag tror det blir bra detta och jag lovar att komma för en lyssning när jag är i Gbg nästa gång.

/byZan

2 hours ago, A/Wing. said:

...det är svårt att inte tycka om den här kombon:thumbsup:

Kan tänka mig det! Peak Consult och Aps lät mycket bra i Jönköping! :)

5 hours ago, byZan said:

Lång leveranstid eller kommer de snart?

Inspelningstid på dessa nuköp?

Lite mindre än ML men det är kanske inte storleken som avgör slutresultatet?;)

1006483853_DSC_09151.thumb.JPG.cb1eb7eea5ff7c2b7c114551eaf180ad.JPG

Jag tror det blir bra detta och jag lovar att komma för en lyssning när jag är i Gbg nästa gång.

/byZan

Jag tror att dom kommer i veckan dom ska tydligen vara färdigbyggda det är bara träramarna som ska lackas det är det han väntar på.

Inspelningstid vet ej men det skiljer sig väl inte så mycket från vanlig transistorbygge.

Det där med storleken har man ju hört några gånger.

Du är som vanligt välkommen:)

3 hours ago, JWE said:

Ja den konstellationen funkar riktigt bra

9 hours ago, JWE said:

Det är mycket möjligt att vi får återuppleva den kombinationen uppe hos RC i Umeå framåt hösten......

Väl mött i så fall :)

mvh

Kenneth

On 2019-05-14 at 06:52, calm said:

Ja dessa förändringar som skett slag i slag den senaste tiden, leder onekligen till ett sug att göra ett återbesök för ny lyssning @A/Wing.:tongue:

Calm

Håller med.

Ja det är verkligen ett nacksving. Kul att det blir bra igen, för det var ju bra redan innan.  Men nu måste det nog vara en annan karaktär.

Kul A/Wing. :64:

Ser att frågan om behovet av en Aries G2 (streamer) i kombination med Vega G2 (DAC med streamer) verkligen är nödvändig. Och det beror på vilken prestandanivå man söger. Vega G2 DAC med streamer presterar otroligt bra för sig men det blir än bättre med en Aries G2 streamer och Auralic Lightning-Link mellan dem.

Aries G2 har den bästa streramingplattformen Auralic gör, den heter Tesla G2, processorn är en Quad Core Coretex-A9 (1.2G), systemminnet är 2GB DDR3 och datalagringen 8GB. Vega G2 har Tesla G1 streamingplattform, processorn Quad Core Coretex-A9 (800MHz). systemminnet är 1GB DDR3 och datalagringen 4GB. Så hårdvarumässigt är Aries G2 en bättre streamer. Mjukvaran är densamma i alla Auralic streamers, både Altair, Aries och Vega.

Så för maximal Auralicprestanda har man en Auralic G2 streamer, med Lightning-Link kopplar man in Vega G2 DAC och även om klockorna i Vega G2 är väldigt bra kan det blir bättre med en Auralic LEO GX Reference Master Clock.

Auralic.jpg

Inte att förglömma Sirius G2, upsampler för ännu mer separation mellan funktionerna.

Jag är nyfiken på om någon lyssnade till Auralic i München, och om man upplevde att Sirius/Leo tillförde något till en ren Vega G2-lösning?

(Jo, jag förstår att det är vanskligt att avgöra i en mäss-situation)

sirius.jpg