bbking Posted February 14, 2012 Posted February 14, 2012 Nu har äntligen(och sorgligen) min Ipod Nano G2 dött. Har aldrig varit riktigt ljudnöjd med denna. Donera min Nano G1 till min dotter inför hennes Sydamerika resa,vilket jag ljudmässigt ångrade då G2 spelarn inköptes. G1 hade lite bättre ljud än G2 men G2 var bättre iföhållande till speltid och smidighet. G1'ans fodral har hängt med sedan dess men även detta får nu nog ge upp. Hörlurar har bytts ett flertal gånger. Ipod lurarna suger och sedan en längre tid har jag mest kört med Sennheiser CX400-II och när tillfälle ges ett par Denon lurar. Jag söker nu en ny spelare (tar emot att säga: Ipod) att ha med vid resor och när man behöver vara rörlig. Hjälp sökes för att hitta denna nya spelare. Kriteria: Måste: 1) Mycket bra ljud. 2) Lång speltid. 3) Min 2 GB minne. 3) Tar de mesta ljudformat Struntar i : a) Display storlek,färg... odyl b) Filmer och bilder. c) Storlek på spelare,om den inte är större än 3 CD skiv fodral. d) Medföljande lurar Prisklass upp till 5000:- Är det nån som kan rekomendera något? Quote
transporter Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Kan rekommendera iAudio Cowon. De har spelare i lite olika storlekar och format, till vettiga priser. Gick själv på en spelare från iAudio istället för iPod. Medföljande lurarna låter bra. Min U2 från -06 fungerar fortfarande, om än med kraftigt reducerad batteritid... Sökning på prisjakt Quote
bbking Posted February 15, 2012 Author Posted February 15, 2012 Transporter, känner mig lite hedrad, medlem sedan 2005 och två inlägg varav ett på min tråd. Tack för rådet, fick ett liknande på Cowon/iAudio D2+ spelare som skall vara bra. Jag skall kolla upp och testa får vi se. bb Quote
Recommended Posts