New Order Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Läser på aftonbladet idag att hon avled på ett hotellrum under natten.Inte direkt oväntat.Man blir förbannad över hur en sån talang lyckats totalt pissa bort sin röst och karriär pga droger. Vila i frid. Quote
calle_jr Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Jag känner till väldigt lite om henne, men hon verkade mot slutet på 90-talet börja dra sig till dåligt umgänge. Bild: totallyfuzzy.net Quote
New Order Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Jag känner till väldigt lite om henne, men hon verkade mot slutet på 90-talet börja dra sig till dåligt umgänge. Jo,det kan man lugnt säga.Hon gifte sig med en riktig bad boy.Hade verkligen hoppats att hon någon gång skulle skärpa sig och göra en välinspelad skiva med sparsmakat arr.För hon hade verkligen röstresurser. Quote
Peak Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Hun var en rigtig god female voice, måske en af de bedste. Hun var ikke så god til, at tage vare på sig selv. Peak Quote
Timbre™ Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Hun var en rigtig god female voice, måske en af de bedste. Hun var ikke så god til, at tage vare på sig selv. Peak Här finns ofrånkomligen gemensamma nämnare med Michael Jackson's uppväxt. Bägge gjorde scendebut på barnsben och i bakgrunden fanns ambitiösa föräldrar som fixade tidig kontakt med nattklubbsmiljö. Mamma Cissy Houston har ju själv varit musikaliskt aktiv och finns med som bakgrundssångerska på många av våra klassiska soul-album. Hon är kanske mest känd för sin delaktighet i Sweet Inspirations. En japansk utgåva med dansgolvsanpassade remixes. Whitney Houston kunde betydligt mer än så. Quote
calle_jr Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Mamma Cissy Houston har ju själv varit musikaliskt aktiv ...och med Aretha Franklin som gudmor och en kusin som hette Dionne Warwick. Begravningsceremonin visades live i TV, och det var flera mycket fina framträdanden från Alicia Keys, Kevin Costner, Stevie Wonder, Clive Davis och R Kelly. Hennes bodyguard i verkliga livet, Ray Watson, höll ett mycket minnesvärt tal. Man kan se det här 2min från start: http://www.youtube.com/watch?v=faoo6epJgc0...feature=related Quote
Hifi_Perrra Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 Hon dog för tidigt kan man säga, har sett filmen BodyGuard ett 40 tal gånger så jag blev iaf lite gladare när jag såg i veckan att den kommer på Blu-ray också http://cdon.se/film/bodyguard_(blu-ray)-17812151 Quote
Recommended Posts