plundin™ Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Läste just på nomono.se att Kent Nilsson omkommit! HiFi-sverige är en karaktär färre! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Läste just på nomono.se att Kent Nilsson omkommit! HiFi-sverige är en karaktär färre! /ptr Tråkigt när man får lämna jordelivet i en hast,speciellt för familjemedlemmar.Må han vila i frid Har ju inte haft någon personlig kontakt med honom,men jag köpte ett par nya Reference 3A MM DeCapo-i som han hade agentur för genom Esoterisk Hifi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Naturligtvis tråkig läsning och tankar till de anhöriga. Alltid tragiskt när någon oväntat rycks bort. Som gammal fan av Musical Fidelity så pratade jag en del med honom per telefon och upplevde honom som seriös och kunnig. Har och haft MF A3, Trevista, KW 500 och nu Supercharger 750. Bra produkter som tyvärr inte fått det genomslag i Sverige som de borde förtjäna. Som skrivs i nekrologen så var han anonym för de flesta och lämnade argenturen till någon annan som tyvärr håller samma låga profil. Synd på så rara ärtor. Michael Fremer är också en stor beundrare av MF och jag såg det nya slutsteget hos Radiohandlaren i Gbg. Det är stort. RIP Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Som skrivs i nekrologen så var han anonym för de flesta och lämnade argenturen till någon annan som tyvärr håller samma låga profil. Synd på så rara ärtor. Att "någon annan" håller samma låga profil stämmer inte. MF kommer att finnas med på High End-mässan i Stockholm kommande veckoslut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Jag var ingen vän av Kents anonyma strategi men samtidigt respekterade jag honom som människa och som hifivän. Musical Fidelity är redan nämnd och jag tycker även Spendor och Luxman skall lyftas fram som han tog sig an efter många års tystnad. Kent var ett original och en särling i hifi-branschen med egna idéer om hur man föder framgång och han stod rakryggad för sin övertygelse. Respekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts