Vox Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Inspirerad av några forumtrådar här och på ett systerforum hämtade jag hem en sådan här för ett par dagar sedan. Den skall först iväg på en hälsoundersökning och därefter blir det till att investera i några rullar....... Jag blir bara mer och mer analog och mår bara bättre och bättre...... Quote
Timbre™ Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Inspirerad av några forumtrådar här och på ett systerforum hämtade jag hem en sådan här för ett par dagar sedan. http://i240.photobucket.com/albums/ff47/Er...0205_132705.jpg Den skall först iväg på en hälsoundersökning och därefter blir det till att investera i några rullar....... Jag blir bara mer och mer analog och mår bara bättre och bättre...... Det inlägget väcker starka nostalgikänslor och framför mig ser jag en lastmoppe belamrad med Revoxar... Quote
Vox Posted February 7, 2012 Author Posted February 7, 2012 Så här ser den ut i helbild. Svårt att tro att den en gång har varit en vanlig A77:a. Quote
plundin™ Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Svårt att tro att den en gång har varit en vanlig A77:a. Snygg! /ptr Quote
calm Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 (edited) Ja den ser verkligen proffsig ut! Äger själv en A77 och minns att i dåtidens husorgan Radio & Television fanns en serie hur man skulle bygga om. Gjorde ett försök med fronten i en aluminiumplatta, men det slutade just i bara ett försök och en hembyggd fjärrkontroll. Den här blev betydligt bättre! Har du någon historia bakom denna ombyggnad? Calm Edited February 8, 2012 by calm Quote
Vox Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 Har du någon historia bakom denna ombyggnad? Ombyggnaden är, enligt märkning på spelaren, gjord 1981 av företaget Live Recording. Jag har även fått med kopior på artikelserien i R&T som är författad av männen bakom företaget Live Recording. I den artikelserien går det i detalj att läsa hur ombyggnaden är utförd både mekaniskt och elektriskt. Quote
Recommended Posts