Jump to content

When I was a kid...

Recommended Posts

19 hours ago, AlfaGTV said:

Den första information man möter i manualen...

USA i ett nötskal. Där varnas man för allt som skulle kunna hända. Det räcker med att gå in på en krog där det kan börja med varning för snubbelrisk på trösklar, risk för halka på golvet av spillda matrester, att man kan bränna sig på mat … och att det kan vara halt när man går hem. Allt för att undvika orsakssamband med besöket och restaurangen och därmed eventuella skadestånd som oftast leder till konkurs. Allt ansvar vältras över till den drabbade.

On 2024-09-02 at 12:37, AlfaGTV said:

Jag vet inte om det här är en replik på Calles Oscar Wilde-citat, men det ligger ju en del sanning i att det är andra typer av kunskaper och klokhet som råder idag:

Ät inte batterier.png

Från en online-instruktionsbok från Simaudio Moon.... Den första information man möter i manualen...

:rolllaughing:

Ja, det är sanslöst… 

Men… om ni har barn eller barnbarn som ger sig på denna vådliga operation rekommenderas starkt 2 tsk flytande honung (och INGET annat) var tionde minut tills motsatsen är bevisad på sjukhus. Ger räliga skador.. 

Syster duktig :grin:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2024-09-02 at 12:37, AlfaGTV said:

Jag vet inte om det här är en replik på Calles Oscar Wilde-citat, men det ligger ju en del sanning i att det är andra typer av kunskaper och klokhet som råder idag:

Ät inte batterier.png

Från en online-instruktionsbok från Simaudio Moon.... Den första information man möter i manualen...

:rolllaughing:

Det tragiska är att det ofta har hänt just det som står i manualerna, inte med dödlig utgång, men med ökat drama kanske man undviker det nästa gång. I min ungdom hade jag en tjej vars mor arbetade på akuten, konstigare saker har hänt med batterier än detta, och det i Sverige. 😉

• 3 weeks later...