Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag försöker Googla mig fram till en svensk riktprislista på Ortofons sortiment. Då kan det se ut som att Ortofon för en tynande tillvaro i Sverige,

distributören ser ut till att fokusera på s.k. kedjekunder typ Elgiganten och Hobbex vilket verkar lite synd med tanke på Ortofons goda namn och rykte.

Nu hoppas jag inte ovanstående stämmer men det var kusligt enkelt att få tag i en Norsk prislista. :icon_smile_cool:

Frågan blir om det finns kunskap om vem som saluför Ortofons sortiment idag i Göteborgstrakten :?::)

Edited by BTS
Posted
Jag försöker Googla mig fram till en svensk riktprislista på Ortofons sortiment. Då kan det se ut som att Ortofon för en tynande tillvaro i Sverige,

distributören ser ut till att fokusera på s.k. kedjekunder typ Elgiganten och Hobbex vilket verkar lite synd med tanke på Ortofons goda namn och rykte.

Nu hoppas jag inte ovanstående stämmer men det var kusligt enkelt att få tag i en Norsk prislista. :icon_smile_cool:

Frågan blir om det finns kunskap om vem som saluför Ortofons sortiment idag i Göteborgstrakten :?::)

Hej

Finns på www.vinylcenter.se

Posted

På Hifi-ställets hemsida står detta

Ortofon

Pick-up-tillverkning med gamla kända anor från Danmark.

Fabrikatet Ortofon väger tungt även om pick-up:erna är lätta.

Kontakta Hifi-stället för mer information gällande Ortofon.

Ortofon-återförsäljareHifi-stället är återförsäljare av Ortofon.

Posted

Jag tror att varenda hifi-butik med självaktning säljer Ortofon, allt annat vore ett bevis på djup okunskap om vinylmediet! Förutom Radiohandlarn vet jag att en butik nära mej även gör det!

Tex. Vinylbutiken i Stockholm har ortofonpriser på sin Hemsida!

/ptr