Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har sålt ett par Dynaudio bak- och centerhögtalare via Hifimagasinet. Det tog ungefär en månad. Allt annat har jag lyckats bäst med här via Euphonia. Däremot har jag fått många napp via Hifimagasinet av oseriösa spekulanter. Men vet ju aldrig. Har man tur kan det gå snabbt men jag tror inte man skall förvänta sig snabba ryck.

Just dina högtalare hade jag provat att lägga ut via Ebay UK där de har hög status.

• 2 weeks later...
Posted
Så fort brukar det inte gå. Jag har sålt kablar och skivspelare genom forumet. Det har tagit mellan 3-6 månader...

Ja verkligen mina Empress har varit på försäljning ungefär lika länge och ännu inget napp.

Kan det va priset och vikande ekonomi ute i Europa :?:

Posted
Ja verkligen mina Empress har varit på försäljning ungefär lika länge och ännu inget napp.

Kan det va priset och vikande ekonomi ute i Europa :?:

Även om det kan vara "billigt" så är det mycket pengar och ont om cash har de flesta av oss. Jag tror många vill handla dyrare prylar via butik som kan ge både garanti och finansiering. Och potentiella köpare av kostsam hifi är trots allt begränsad.

Den största marknaden av hifi i Europa är förmodligen http://www.audiomarkt.de/_markt/

Mitt tips är att lägga ut en annons där.

Posted
Även om det kan vara "billigt" så är det mycket pengar och ont om cash har de flesta av oss. Jag tror många vill handla dyrare prylar via butik som kan ge både garanti och finansiering. Och potentiella köpare av kostsam hifi är trots allt begränsad.

Den största marknaden av hifi i Europa är förmodligen http://www.audiomarkt.de/_markt/

Mitt tips är att lägga ut en annons där.

Tack för tipset Bebop men mina bristande språkkunskaper sätter käppar i hjulet för den Europeiska marknaden min engelska är ganska dålig :(

så jag får det svårt med den biten.