eliot Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Det hela började med att jag fick detta meddelande från Cyber Jag och FBK kommer nu på fredag med sikte på kl 15.30 ha lite lyssningsövningar hemma hos mig. FBK kommer att testa sina SF-högtalare på Audionetelektronik är det tänkt. Jag kom att tänka på om du hade vägarna förbi med din nätlist så skulle vi kunna testa den oxå? - Det är alltid lika trevligt att besöka Cyber så på fredagen för snart två veckor sedan träffades vi där vi ser från vänster Hifidreamer (från hififorum), FBK och Cyber - Som ni ser lyssnades intensivt..... //Eliot Quote
eliot Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Vad är det vi lyssnar på - det är nog inte vanligt att använda madrasser på det viset Här ser vi AudioNet elektroniken och då allra främst flerkanalslutsteget Audionet Amp VII //Eliot Quote
Guest mikael Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Vad trevligt!!! Ett "hemma hos" repotage till . Hoppas att du återkommer med lyssningsintryck. /Mikael Quote
Ekman Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 väldigt vackra högtalare, jag funderade själv på dom ett tag Quote
Cyber Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Det var spännande att få lyssna på FBKs SF-högtalare med Audionetelektronik*. Jag tycker att det är riktigt välljudande högtalare som FBK har införskaffat och de förmedlar mycket musikglädje, vilket är mitt allmänna intryck. (Diskanten och mellanregistret var riktigt bra, basen var helt ok - men jag tror med lite mer kraft skulle den spela ut mer och distinktare). Själva högtalarkonstruktionen är ett välbygge som är mycket tilltalande Vi spelade allt från Krall till Rammstein och det fungerade riktigt bra FBK kan kanske berätta lite mer utförligare om sina högtalare? Vi testade oxå att koppla in Eliots nätlist som första led i nätkedjan och mitt intryck/upplevelse var att det blev mer svärta i ljudbilden som gör att instrumenten lyfts fram bättre och musiken upplevs klarare. (Det jag upplevde som tydligast var att basen kändes rappare och distinktare Har du någon bild på nätlisten Eliot..? *Audionetektroniken vi spelade på vid lyssningen var: Audionet VIP som Cd-spelare, Audionet MAP som försteg och Audionet AMP VII (multikanalssteg) som slutsteg. Mvh Cyber Quote
eliot Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Ja köpte min "superleiste" på Ebay där jag hade blivit mycket imponerad av vad jag såg. Den kom i ett paket från Deutsche post Den väger 8.2 kg och tydligen var riktpriset 1198,- € även om jag knappast tror någon betalar det priset då dom verkar sälja genom att auktionera på Ebay.de med "EUR 1,00 Startpreis". Normalt brukar priset hamna någonstans mellan 300 och 400 Euro. Företaget heter DSS - Dillenhöfer Sound Systems. Den har två lysdioder varav den ena visar om fasen är rätt instucken i vägguttaget - den använder Powercon kontakt så att man lätt kan byta nätsladd - Kabeln som levereras med har en skärm av silver ("Silberschirmkabel"). Jag är faktiskt lite feg när det gäller nätfilter då jag alltid upplevt att de begränsar dynamiken. Den här stickkontaktslisten har överspänningsskydd och filter som hindrar att de olika utgångarna stör varandra och två av utgångarna är märkta "Digital" för att speciellt filtrera störningar som kommer tillbaka från digitala komponenter. Massivt bygge Deutsche Wertarbeit! //Eliot Tillägg: Den står på sylvassa spikes så man får akta fingrarna när man ställer den på underläggsskivorna Quote
eliot Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Cyber hade uppgraderat med Jorma Design Super Power sedan sist. Den var kopplad från vägguttaget till en el-list från Jorma och därefter från el-listen till elektroniken var det bl.a. JPC 2.5. - Jag tror på Jorma Design Super Power så jag ville inte att min stickkontaktslist skulle konkurrera med den utan vi kopplade min "superleiste" mellan vägguttaget och Jorma Design Super Power. Som den tvivlare jag nu är så tänkte jag att i bästa fall så skulle det inte bli någon skillnad. Då vi ju bara använde en utgång så användes ju inte heller filterna mellan de olika utgångarna..... Men ack vad jag bedrog mig :cool: Quote
FBK Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Hej! Kul reportage Eliot Jovisst är det mina högtalare som det spelades på Det är ett par Sonus Faber Grand Piano Home. Lite data: Vikt 25kg st. Fr.35-20.000hz. Känslh. 90db. Mitt par är i valnöt som ni ser. Det är en utmärkt musikförmedlare med mycket kropp i mellanregistret och en diskant som är så där lagom snäll. Enda nakdelen med denna högtalare är att de kräver ganska mycket kraft för att låta optimalt, tycker att de låter okej med min SAT, men de mår ännu bättre med kraftigare doningar. Har testat ett par Advantage S250 till dem en gång, kanske lite overkill, men det passade bra Det var mycket intressant att få testa Sonusarna på Cybers Audionet elektronik som tillhör bland det bästa inom hembio. Bra lät det, men lite mer kraft, särskilt i basen skulle inte ha skadat. Mvh Per Quote
eliot Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Fbk - det var trevligt att lära känna Dig Jag måste också säga att Sonus Faber Grand Piano Home lät lika bra som de var snygga att se på - Jag tyckte nog att basen var helt OK när man tänker på storleken på högtalarna. Vi spelade mestadels Rammstein, Yello, Kraftwerk och liknande bas-tung musik när vi utvärderade min stickkontaktlist och den gjorde överraskande stor skillnad. Mer svärta som Cyber sa - men framförallt gick basen djupare och jag upplevde att basattackerna var snabbare och på det hela var "timingen" bättre..... //Eliot Quote
FBK Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Det var en kul och trevlig överraskning detta nätfilter,trodde inte att det skulle vara sådana skillnader som det var. Ska nog titta lite närmare på filter när det finns tillgång till pengar, nu går allt till en CD-spelare. Mvh Per Quote
sampix Posted October 16, 2004 Posted October 16, 2004 En sån där "superleiste" borde finnas i var mans hem. Tjusig som få Får vi se lite roliga nätkablar härnäst Quote
eliot Posted October 17, 2004 Author Posted October 17, 2004 Får vi se lite roliga nätkablar härnäst - Om "roliga" är rätt uttryck vet jag ej Förutom nätlisten hade jag tagit med mig en av mina nätsladdar som är tillverkad speciellt för mig av min gode vän och handlare i Schweiz. Den är gjord av "solidcore" dvs. hela ledare och därför rätt oböjbar, eller rättare sagt, har man böjt den så blir den i det läget :cool: Innan vi lämnade Cyber så passade vi på att testa den på Audionet VIP som fortfarande hade den ursprungliga nätsladden och det var en klar förbättring på alla vis - Vi skall sedan byta ut mina nätsladdar mot andra och då kan det vara bra att veta att min vanliga nätkabel är riktigt bra Cyber var sedan snäll och lät mig låna sin Jorma Design Superpower nätkabel Det hade varit riktigt trevligt och först vid 10-tiden på kvällen lämnade jag Cyber och åkte norrut mot Stockholm där jag hade bestämt träff med min kompis. Efter en trevlig kväll på sta´n, och sen frukost (:cool:), så begav vi oss ut och träffade av en händelse ( ) Adam på Budha Audio och han insisterade på att jag skulle ta hem några nätkablar och annat smått och gott för att testa Vi fick bl.a. med oss denna kabel: Harmonix Studio Master X-DC Jag fick med mig 3 stycken 2 m långa som kostar 11'000 kr/styck. Adam hade pratat mycket positivt om dom tidigare så jag var lite påläst och kabeln har fått fantastiska recensioner och används som nätkabel vid mastringen av XRCD-skivorna. - Den som är intresserade av recensionerna kan klicka på länkarna Ultraaudio och Audiophile Jag fick också med mig två set á 4 stycken TU-210 ZX Tuning Feet Quote
eliot Posted October 17, 2004 Author Posted October 17, 2004 Vi prövade naturligtvis nätkablarna och min stickkontaktslist när vi kom hem till min kompis i Stockholm. Han spelar mycket klassisk musik och använder då en Projekt skivspelare så han la på en skiva med Sonater för Violin och Piano av Mozart. Hans anläggning är lite åt det ljusa hållet och med sådan musik låter det inte direkt mörkare. Jag hade tidigare upptäckt att nätsladden som följde med min stickkontaktslist nog var lite i ljusa laget och eftersom han på inga villkor ville ha ljusare ljud så var han inte förtjust i den. Hos honom lät pianot klarare, brilliantare, med Harmonix medan violin lät bättre (läs: mer äkta) med Jormas Superpower nätkabel som blev hans favorit. De upplevdes båda som bättre än hans standardnätkabel som han fått av våran vän och handlare i Schweiz. Han tyckte speciellt att Jormas Superpower gav bra fokus i ljudbilden Sedan dess har jag två helger lyssnat på nätkablar hemma hos mig. Det har varit mycket spännande och givande men samtidigt mycket ansträngande. Som tur är har jag haft hjälp med utvärderingen och jag kommer här att försöka förmedla skillnaderna - Jag kan bara säga att det inte är lätt att lämna tillbaka vad jag lånat :cool: //Eliot Quote
Bravo Posted October 19, 2004 Posted October 19, 2004 Intressant "eliot", det är alltid intressant att få samla erfarenheter kring nätdelarnas betydelse. Quote
eliot Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Min första exponering till betydelsen av nätsladdar var när jag bytte nätsladden på min Harman Kardon Citation XI i början på 90-talet (designad av Matti Otala liksom den större XX-modellen, se länk). Den ursprungliga nätsladden var tjock i motsats till de som användes till de flesta slutsteg på den tiden - Jag bytte till en nätsladd som jag köpte på Distrelec (motsvarigheten till ELFA i Schweiz) som hade dubbla skärmar: en fläta ytterst och innanför kopparfolie. Jag var osäker på vad jag väntade mig eftersom den ursprungliga kabeln ju var tillräckligt tjock så jag tyckte inte att jag kunde vänta mig snabbare och bättre bas. Det fick jag inte heller. :cool: Allt hände i det för örat så känsliga mellanregistret En viss råhet, "Kornighet" i mellanregistret försvann och röster blev mer naturliga - samtidigt blev den rumsliga avbildningen bättre. Den ursprungliga nätsladden var oskärmad så det var tydligen att den fångat upp "skräp" som jag nu blev av med när jag använde en skärmad kabel Någon gång senare så hade jag besök av min chef och hans fru. Han var/är en framstående fysiker och jag ville då demonstrera effekten av nätsladden och spelade då musik som vanligt. Sedan skarvade jag nätsladden med en förlängningskabel av bra tjocklek och hela rumsavbildningen kollapsade - Jag frågade då om de hörde någon skillnad varpå hans fru svarade att skillnaden var stor - det enda han som fysiker kunde säga var att det nog endast var hos mig Ledarna inne i väggen i Schweiz var/är solid core och gick från vägguttag till vägguttag och det var många vägguttag på vägen till det jag använde för slutsteget så jag tänkte att det borde vara bättre att dra en kabel från vägguttaget närmast säkringarna. Jag fick låna en mycket lång nätsladd av märket Mark Levinson som var skönt flexibel och inte så styv som solid core kablar är. Effekten var dramatisk! Det var mycket, mycket sämre med Mark Levinson kabeln än med den vanliga kabeln i väggen Detta har gjort att jag har haft stort förtroende för de kablar som jag fått från min handlare och vän i Schweiz. De är solid core och jag har haft ett antal versioner varav den nuvarande är klart bäst Harmonix Studio Master X-DC är inte solid core så nu var det upp till bevis Quote
eliot Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Harmonix Studio Master X-DC var som sagt 2m långa och det räckte precis till mina Jadis monoblock om jag lät sladden korsa över utgångstransformatorn till det ena slutsteget. Ser inte snyggt ut men duger bra för att testa kabeln. :cool: Är det en sak man kan vara säker på när det gäller HighEnd så är det att alla "förutfattade" meningar förr eller senare kommer på skam - och mycket riktigt så utgjorde Harmonix Studio Master X-DC en klar förbättring när jag anslöt slutstegen. Basen gick djupare och klangen blev både fylligare och all hårdhet i diskanten försvann utan att för den del ha mindre upplösning i diskanten utan tvärtom. Effekten på försteget, mitt nya Convergent Audio Technology SL1 Ultimate mkII, var mindre men gick åt samma håll. Jag hade spelat några dagar med Harmonix X-DC nätkablar till slutstegen och försteget när jag fick besök av min kompis från HiFi-resa genom Tyskland/Schweiz. Efter att han lyssnat in sig bytte jag tillbaka till mina standardkablar för slutstegen och kommentaren blev då att det blev mycket mer utsmetat (läs: sämre fokus) och det blev liksom en hinna över det hela. Basen var mycket stramare med Harmonix vilket blev tydligt när vi bytte tillbaka till Harmonix igen. Vi gjorde sedan samma sak med försteget och där var skillnaden mindre men tydligt hörbar. Quote
eliot Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Jag prövade också att byta nätsladd till min digitala källa, en Primare DVD30, men då var jag tvungen att skifta standardkabeln till mitt försteg och jag bytte fram och tillbaka några gånger och även där upplevde jag en tydlig förbättring även om jag tyckte att försteget påverkades mer. När jag skulle lämna tillbaka kablarna och tog bort dom ur anläggningen så var det initialt svårt att lyssna på anläggningen - Jag tyckte att diskanten blev hård, nästan överbriljant, något som försvann när jag kopplade in Harmonix-kablarna igen - kablarna ger en fin harmoni Nu är frågan om det är värt 11'000 kr per kabel och då gäller det naturligtvis att på något sätt ta reda på hur bra mina standardkablar är. Jag hade därför fått låna en Jorma Superpower nätkabel som tyvärr bara var 1,3 m lång så det var faktiskt svårt att finna ett ställe att testa den Jag får hålla er på sträckbänken medan jag berättar om effekten av Harmonix "tuning feet" och Acapella Silenzio plattformen som jag också "lekt" med Quote
eliot Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Jag hade lekt lite med Harmonix fötterna innan min kompis kom på besök och vi hade dom under försteget men ej under förstegets nätdel under hela kabeltestet. Nu placerade jag dom under nätdelen, men upplevde att basen blev lite väl svulsten, men skillnad blev det. Det bästa visade sig vara mina egna puckar som stramade upp ljudet. Vilket som är bäst beror nog på anläggning. I mitt fall var det inte heller ett riktigt bra test eftersom nätsladden knappast räckte och nätdelen stod i princip på bara en fot - det var precis att kabeln räckte! - Min Dux Avanti bokhylla är tyvärr inte labb-vänlig Som jag sa så hade jag det under försteget från början - jag sänkte nu ner försteget så att det stod direkt på marmorplattan och jag upplevde ingen skillnad. Jag tog sedan och placerade försteget på Fondato Silenzio från Acapella och då blev det nog lite överdämpat och det ändrades inte när jag placerade ut Acapella cylindrarna som fungerar som fötter mellan apparaten och plattformen. Cylindrarna ser numera inte ut som på bilden utan består av en övre del av trä som skall trycka mot apparaten. På en av de tre fötterna finns en metallspik i trät som är tänkt att fungera som mekanisk jord och bör placeras under nätdelen Min kompis föreslog då att vi skulle byta ut dom mot Harmonix fötterna. Jag placerade alltså dessa på exakt samma plats som cylindrarna varit - och voila!! Detta blev kanon! - Men dyrt Harmonix-fötterna verkar fungera bäst om de står på något som är väldämpat..... Det var inte alls väntat att vi skulle höra någon skillnad på försteget som är extremt väldämpat och väger 30kg och har speciella vibrationsdämpande fötter som verkar vara mycket bra. Som sista sak placerade vi en Harmonix fot under framkanten på vardera Jadis-monoblocken - och effekten var tydlig och till det bättre! Det lät jättefint när allt var på plats Effekten här var mycket påtaglig så jag kommer att försöka låna olika fötter av Budha Audio för att försöka finna ut vilka som är bäst för slutstegen och var de bör placeras. Det är emellertid svårt att laborera med slutstegen då de är så tunga och jag höll på att krossa ett finger när jag tog väck ena foten. Quote
eliot Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Jag placerade Acapella Fondato Silenzio under min Primare DVD30 och det blev en klar förbättring - basen blev snabbare, röster tydligare. Jag hade emellertid svårt att hitta bra placering av cylindrarna och upplevde initialt att de inte gjorde någon skillnad. Jag ringde därför till Schweiz och frågade min handlare var jag skulle placera cylindrarna. Svaret var att jag skulle placera den med spiken under nätdelen, en nära bortre högra hörnet och en framifrån i mitten ungefär 1 dm in - och jag hörde direkt en positiv påverkan när jag placerat dom på föreskrivet ställe - Det gäller att leka sig fram.... Tillägg: Den som vill lära sig mer om dessa plattformar hänvisas till Acapellas webbsida där det också finns en matematisk avhandling på tyska med många "vackra" formler och mätningar Quote
Bravo Posted October 30, 2004 Posted October 30, 2004 Intressant genomgång. Har "Mark Levinson kabeln" nätkablar? Quote
K-man Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Intressant läsning som ger mig lite nya testidéer... :cool: ...det finns alltid mer att finna! \\K-man Quote
eliot Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 Jag tänkte jag skulle slutföra denna tråden Har "Mark Levinson kabeln" nätkablar? Min handlare var generalagent för Mark Levinson och som sådan hade han kablar - men det var inga som fanns att köpa kommerciellt då när det begav sig för över 10 år sedan. Jag behövde en lång "bra" kabel och då tänkte jag att den skulle vara bra. - Detta var på den tiden då många företag inte förstått betydelsen av bra nätsladd och jag kommer ihåg när jag var på besök i Malmö och gick in på Malmö HiFi Center och såg de stora Accuphase Monoblocken med "lampsladdar" som nätkablar Det måste ha varit ungefär samtidigt Quote
eliot Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 Jag har lite bilder som jag tog medan jag testade: Här hade jag Harmonix fötter under försteg och nätdel. Under försteget ser vi min Schweiziska stickkontaktslist med Schweiziska kontakter och den kommer jag att ersätta men jag är så feg att byta ut den - det kan ju bli sämre då René är extremt bra på att allt vad kontakter heter. Stickkontaktslisten är fastlimmad på granitskivor Så här lät det bäst - efter att ha placerat tre Harmonix fötter på vissa väl valda ställen under försteget. ....och detta var mycket bra för slutsteget Quote
eliot Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 Nu kommer vi till frågan hur pass bra mina standard nätkablar är Jag har ju fått dom som en gåva av min handlare och jag har faktiskt signalkablar liksom högtalarkablar av honom. Hans kablar håller mycket hög klass och jag har jämfört hans högtalarkabel med mycket välrenommerade och alltid funnit att hans varit bättre. När det gäller nätsladd visste jag emellertid inte hur bra de är och då var det naturligtvis bra att få en värdemätare i Jormas Superpower nätkabel som ju har inbyggt Bybee filter och som i ett annat test här fått mycket lovord. Tyvärr var kabeln bara 1,3m lång så den räckte bara till mitt ena slutsteg så jag gjorde en jämförelse i mono där jag alltså bytte nätsladden till det vänstra slutsteget. - Resultatet var inte som väntat: Vi lyssnade på Rebecca Pigeon, The Raven och när vi lyssnade på den skivan med Harmonix och med min standardkabel så hörde vi ett tydligt (band-)brus men det var helt försvunnet med Jormas SP. Vi upplevde alltså hos mig liksom vi egentligen hade upplevt hos min kompis i Stockholm att den allra översta diskanten försvann - en viss luftighet var borta.... - När det gäller basen och snabbheten var Jorma SP och min standardkabel annars rätt likvärdiga men det är naturligtvis svårt att göra en riktig jämförelse med bara en kanal. Min kompis tyckte ju att Jormas SP gav mycket bra fokus och det kunde jag ju inte testa Jag läste senare i Nätkabeltest i Norr att Jorma tydligen sagt att hans kabel skall stå på ett tag innan man jämför - och det visste vi inte om.... - Nätkabeltest i Norr visar också med all tydlighet att Jormas SP är en bra kabel och det är jag fullständigt övertygad om Det är viktigt att jag understryker att denna test var för att ta reda på hur bra min standardkabel är och eftersom den bestod provet så bra så visar den också att Harmonic X-DC är en helt fantastisk kabel och jag har börjat spara Quote
eliot Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 Jag har hållit inne med denna jämförelse med Jorma SP eftersom jag på inget vis vill säga något negativt om Jorma och hans kabel. Detta är emellertid ett forum där vi skall vara öppna och ha högt till tak och kunna diskutera "allt" Min kompis prövade helt nyligen även Bybee filter till sina Acapella Fidelio högtalare och enligt honom var effekten densamma - diskanten "försvann". Jag har svårt att tro att detta bara är hos oss, men samtidigt har jag svårt att tro att Mårten Design bygger in sådana i sina högtalare om de har den effekten. Några kommentarer Quote
Bravo Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 Jag har Bybees till mina Mezzoutopia och i mitt tycke blev ljudet lugnare, renare och klarare, tydligare med andra ord. Jag har ingen erfarenhet av att någonting försvann. Quote
eliot Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 Jag har haft ett ingående samtal med Jorma och vi har bestämt att jag skall testa utförligare när jag dragit jordad ledning. Båda är vi av samma uppfattning att en nätkabel i princip inte kan reducera diskanten, den skall ju bara förmedla 50Hz-växelspänning. Den kan däremot ta bort högfrekventa störningar överlagrade på denna - men jag uppfattade inte det jag hörde som störning.... - Sedan tillkommer att jag hade kabeln inkopplad mycket kort tid, vilket också lätt påverkar resultatet. :cool: Det bruset jag hör på SACD-skivorna med Norah Jones och Rebecca Pigeon verkar ingen annan höra och frågan är nu varför - det måste jag också gå på djupet med Jag tänker också försöka få lite information från René i Schweiz som också håller på att leka med Bybee-filter på sina privata högtalare. Man ser ett stort Bybee-filter på högtalarens baksida Quote
Guest Jorma Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 Det var trevligt att snackas vid Elliot. Jag har också snackat med Leif Olofsson om hans mätningar och han kan med sin utrustning mäta upp till 23 kHz, Det finns ingen filtrering vare sig med Bybee,s, mina No.1 kablar eller Super Power nätkablar upp till den frekvensen. Det är som Elliot sa att han ska senare få prova med Super Power under en lite längre tid. En vecka bör räcka. Och det i en anläggning som spelar i stereo. Det var som när jag först gången provade en Shakti som jag hade lånat av Timbre. Efter att ha lyssnat på några låtar ringde jag upp Timbre och sa att detta var nog inget för mig. Det verkar som om övertoner i musiken försvinner. "Låt den ligga kvar en vecka så kommer jag och hämtar den sedan" sa Timbre till mig. När Shakti stenen var bortplockad efter den veckan så var ljudet "skramligt" och det var inte längre lika trevligt att lyssna på anläggningen. Det som jag hade trott vara övertoner och som jag hade varit van vid visade sig vara distorsion. Tim de Paravicini hade aldrig godkänt eller använt mina kablar 2 år i rad på Heathrowmässan om diskanten hade strypts. Nu senast var jag i Holland och ställde ut tillsammans med bla. Verity. (Jag skriver ett litet mässreportage därifrån när jag får tid över.) Julien Pelchat hade heller aldrig godkänt att vi spelade med mina kablar om det hade saknats diskant pga, av dom. Hela anläggningen var uppkopplad med No.1 signal och högtalarkablar och Super Power nätkablar. Han bestämde sig på mässan för att testa mitt internkablage och No.1kablarna någon gång i vinter. Det var Veritys näst dyraste modell Zarastra som användes på den mässan. Pen Audio i Finland har precis bestämt sig för att börja använda mina No.1 och Super Power och internkablage av min tillverkning. Det är en högtalartillverkare som inte synts så mycket i Sverige men som finns lite överallt i världen idag, Och mer är på gång som jag inte kan avslöja ännu, men det är folk som testat under lite längre tid och som är mycket välkända i hela världen, även av så gott som samtliga här på forumet. Quote
Recommended Posts