Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej

skulle behöva lite tips från rävarna på Euphonia. Efter diverse renoveringar inreder jag nu mitt övningsrum. Har tänkt mig ett litet hörn där ett enkelt system skall få stå.

Har en NAD intergrerad förstärkare som behöver ett par enklare högtalare. Behöver tips på stativare för Lyssning av Jazzmusik. Absolut inget extravagant. Kanske något Vintage eller nytt. Ca 3-4000 kronor max.

Tacksam för ideer.

/P

Edited by minesota
Posted

Mitt förslag är ett par Rauna av lämplig storlek, Varför inte ett par Leira t.ex. Brukar dyka upp begagnat då och då inom din budget.

Snuskigt prisvärda anser jag.

Posted

Snell K är trevliga.

Rauna Leira är väl stativare. Rauna hade ju en TYR modell som kunde ställas i bokhyllan (eller stativare som det heter nuförtiden :)

Posted
Snell K är trevliga.

Rauna Leira är väl stativare. Rauna hade ju en TYR modell som kunde ställas i bokhyllan (eller stativare som det heter nuförtiden :)

Rauna Leira är den minsta golvhögtalarmodellen.

DSC04473Medium.jpg

I bakgrunden storebror Njord.

Posted
Hej

skulle behöva lite tips från rävarna på Euphonia. Efter diverse renoveringar inreder jag nu mitt övningsrum. Har tänkt mig ett litet hörn där ett enkelt system skall få stå.

Har en NAD intergrerad förstärkare som behöver ett par enklare högtalare. Behöver tips på stativare för Lyssning av Jazzmusik. Absolut inget extravagant. Kanske något Vintage eller nytt. Ca 3-4000 kronor max.

Tacksam för ideer.

/P

Begagnat utan tvekan.

Acoustic Energy, QLN signatur HD2, BoW, Dynaudio, Monitor Audio, Sonus Faber och et finns många fler. Det viktiga är begagnat, då får du högtalare som presterar för det dubbla priset om du hittar rätt.

Guest Musicus
Posted
Snell K är trevliga.

Snell J (stativare) er også ok, har hatt både K & E (golvare) og J plasser midt imellom K & E....

mvh