hififrasse Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Hej Tar tacksamt emot tips på vilken programvara som fungerar bra på mac för att spela högupplöst - flac filer? mvh Bertil Quote
Micke65 Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Hej Tar tacksamt emot tips på vilken programvara som fungerar bra på mac för att spela högupplöst - flac filer? mvh Bertil Installera Fluke /micke Quote
ukiro Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Fluke klarar inte högupplöst FLAC. Jag har använt VLC och Audirvana. Båda klarar att spela bittransparent i alla möjliga upplösningar enligt min Weiss-DAC. Quote
Nik Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Jag kör pure music från channelD .. Finns demoversion som är gratis i 15 dagar.. Kostar kaffepengar jämfört med amarra men i mina öron i princip likvärdiga... //Nik Quote
lindvall Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Vill du betala så är till exempel Decibel ett program som finns på appstore: LÄNK. Fult som stryk och inte så väldigt användarvänligt, jag har inte mixtrat så mycket med det, men nog spelar det FLAC och nog låter det bättre än iTunes gör, i alla fall på Snow Leopard. Det finns även ett program som heter Fidelia, som är lite billigare, men det har jag inte provat. LÄNK Det finns säkert fler, men dessa var de jag kom på i hastigheten. Kolla vidare HÄR om du vill leta fler. Quote
hififrasse Posted January 27, 2012 Author Posted January 27, 2012 Vill du betala så är till exempel Decibel ett program som finns på appstore: LÄNK. Fult som stryk och inte så väldigt användarvänligt, jag har inte mixtrat så mycket med det, men nog spelar det FLAC och nog låter det bättre än iTunes gör, i alla fall på Snow Leopard. Det finns även ett program som heter Fidelia, som är lite billigare, men det har jag inte provat. LÄNK Det finns säkert fler, men dessa var de jag kom på i hastigheten. Kolla vidare HÄR om du vill leta fler. Tack för dessa tips//Bertil Quote
Recommended Posts