Daniel Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Jag tänker inte förstöra nöjet och avslöja detta här. Dessutom så kanns det inte schysst att göra så, de livnär ju sig på att sälja tidningar. Men jag tror att de flesta på det här forumet redan anar hur det gick. Förutom detta så testar de en massa roliga saker i senaste numret. T ex: Avalon Eidolon diamond, mums! Koetsu Jade platinum. MUMS! Spring och köp! kanske det bästa numret hittils. Quote
Engelholm Audio Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Jag tänker inte förstöra nöjet och avslöja detta här. Dessutom så kanns det inte schysst att göra så, de livnär ju sig på att sälja tidningar. Men jag tror att de flesta på det här forumet redan anar hur det gick. Förutom detta så testar de en massa roliga saker i senaste numret. T ex: Avalon Eidolon diamond, mums! Koetsu Jade platinum. MUMS! Spring och köp! kanske det bästa numret hittils. Vi kan konstatera att vi runt om på forumen INTE har hört några "Var vad det vi sa...spelar ingen roll". Däremot vet jag att Knoppen skall köpa numret och vi kan räkna med att kritik kommer mot testförfarandet. Kritik har REDAN kommit i form av: - Men säger dom om hur det LÅTER, subjektivt? Så vi VET inte vad som är BÄST...bara vad nån tycker? ...men så är det väl denna dansen går? Quote
juha Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Hmmm det blir som vanligt..påminner om ett hjul i hamster bur Quote
FBK Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Personer som har låst sig vid att det inte är några skillnader mellan olika kablar ljudmässigt, skulle aldrig ändra sin uppfattning även om de helt plötsligt hörde skillnader, för oftast så har de ju gått ut stenhårt med den uppfattningen utan minst ödmjukhet, och då tro att de skulle ändra sig även om de hörde skillnader är att hoppas på för mycket. Mvh Per Quote
MartinH Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 FBK: Jo för dom vill ju inte tappa ansiktet, svenska stoltheten vet du.... /Martin Quote
Ekman Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 det fungerar ju dock åt bägge hållen, om man tror att något ska göra stor skillnad så är det ofta svårt att erkänna att det inte gör det Quote
eliot Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 om man tror att något ska göra stor skillnad så är det ofta svårt att erkänna att det inte gör det - speciellt om man betalat mycket pengar för det Quote
Daniel Posted October 14, 2004 Author Posted October 14, 2004 - speciellt om man betalat mycket pengar för det Ja. Om man nu springer och köper Nordost Valhalla för 100 000:- utan att lyssna på dem först Quote
Timbre™ Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Finns det någon i detta hifiland som springer och köper ett par Nordost Valhalla utan att ha lyssnat... Quote
Ekman Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 det får vi väl ändå inte hoppas =) jag tror dock ni förstår vad jag menar Quote
eliot Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 För att lite byta ämne ( ) så testar de i samma nummer också intressanta fonosteg: Four Phono-Stages from Bonnec, Sutherland, BAT and Renaissance Music - det finns alltså lite för var och en i det numret //Eliot Quote
Recommended Posts