Matrixen Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Jag har ingen TV, men ibland tar man paus från hifilyssnandet och surfar in på SVT play. De bjuder på en dokumentärserie om hårdrockens historia. Det mesta har man väl hört talats om innan, men man kan ju inte få för mycket av rockklipp o sköna intervjuer. SVT play hårdrockens historia I sämsta fall kan det ju agera avprogrammering av julmusiken Quote
Käera Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Lyckades att se detta på TV för ovanlighetens skull. Det verkade som om dom t.o.m går förbi hårdrocken till Heavy Metal o dess förgreningar. Quote
Absolute Audio Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Jag har ingen TV, men ibland tar man paus från hifilyssnandet och surfar in på SVT play. Ahhh då är jag inte ensam! On demand is da shit Mycket bra dokumentär för övrigt! Och det är 10 avsnitt kvar Quote
Matrixen Posted January 6, 2012 Author Posted January 6, 2012 Ahhh då är jag inte ensam! On demand is da shit Mycket bra dokumentär för övrigt! Och det är 10 avsnitt kvar ...nästan synd att jag inte hittade det om 10 veckor från nu, så man kunde beta av alla i ett svep De verkar ha ambition att rita in "alla" förgreningar och influenser på kartan. Trevligt att den berättas ur en nyfiken rockares perspektiv. Quote
Absolute Audio Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 ...nästan synd att jag inte hittade det om 10 veckor från nu, så man kunde beta av alla i ett svep De verkar ha ambition att rita in "alla" förgreningar och influenser på kartan. Trevligt att den berättas ur en nyfiken rockares perspektiv. Han värmde upp med denna film, som är lite samma sak men inte alls så djupdykande. Hade vart schysst och väntat! 11-timmars hårdrocksdokumentär, en platta folköl, jordnötter och nitbältet på Quote
Matrixen Posted January 6, 2012 Author Posted January 6, 2012 Hade vart schysst och väntat! 11-timmars hårdrocksdokumentär, en platta folköl, jordnötter och nitbältet på Precis min tanke, men risken är att de tar bort avsnitt efter hand, så bäst att passa på. Såg om första avsnittet ikväll. Quote
Käera Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Precis min tanke, men risken är att de tar bort avsnitt efter hand, så bäst att passa på. Såg om första avsnittet ikväll. Jag tittade nu en extra gång, videon finns tillgänglig t.o.m tis 10 Jan. Quote
Akkelis Audio Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Jepp, denna serie får man följa troget. Kan i sammanhanget rekommendera en rätt ny svensk dokumentär, "Så djävla metall". Tar upp den svenska hårdrockens historia. Klart sevärd!! Quote
Absolute Audio Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Kan i sammanhanget rekommendera en rätt ny svensk dokumentär, "Så djävla metall". Tar upp den svenska hårdrockens historia. Klart sevärd!! Svensk hårdrock står sej bra ute i världen! Är det bara jag som får onda aningar om att det kanske blir detta intellektualiserade av hårdrocken som blir spiken i kistan för genren? När mamma och pappa kan sitta och titta på statliga televisionen och få reda på exakt vad som inspirerat Killswitch Engage & Slipknot att spela som dom gör. Och kan helt plötsligt mer om ämnet än den rebelliske sonen eller dottern. Vi får se.... :Nail Biting: Quote
calle_jr Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Såg första avsnittet och blev helt paff av hur många metal-legender journalisten fått träffa. Man kunde göra en film om var och en, men han avverkar dem på löpande band. Yngwies kommentar var kul: "How can less be more? I never got it. More is more" Quote
oLjud Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Ahhh då är jag inte ensam! On demand is da shit Då är vi tre, har inte haft en TV på 6 år Blir att kolla in detta senare idag! verkar ju ganska intressant Quote
mangew Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 (edited) Såg första avsnittet och blev helt paff av hur många metal-legender journalisten fått träffa. Man kunde göra en film om var och en, men han avverkar dem på löpande band. Yngwies kommentar var kul: "How can less be more? I never got it. More is more" Såg detta också och han har ju helt rätt den gamla överviktiga gitarrguden... Eddie Vedder har också greppat detta i "society", mer hårdrock till folket iaf! Edited January 7, 2012 by mangew Quote
Käera Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Men roligast hade nog Europe när dom skulle spela i något land i Asien o fick frågan. -Är erat syfte med resan samma som för Yngwie Malmsteen -Ja vad var hanses mål då -To lay down as many asian women as possible Dom skrattade visst hejdlöst vilket inte är artigt i Asien tydligen, men dom försäkrade att så inte var fallet. Yngwie har alltid gått sin väg Quote
Recommended Posts