FFrrEEddRRiiKK Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Vet att det är som att svära i kyrkan att säga att man bytt ut sin skivsamling och CD-spelare mot Spotify, men nu har det blivit så. Jag trivs med att kunna sitta i soffan med min iPad och trådlöst streama musiken till min Apple TV som sedan är kopplad via HDMI in i AV-receivern. Men det låter inget vidare, min iStreamer är som dag och natt i jämförelse, men så är ju inte den lösningen trådlös. Nu har jag istället kikat på Hegels nya HD11 och hade tänkt ta ut den digitala signalen optiskt från Apple TVn in i Hegeln och sedan balanserat in i min DLS Amp One. Skulle vara intressant om någon har synpunkter på ovan lösning, samt kanske i synnerhet då den nya Hegel HD11:an som jag är lite nyfiken på för ändamålet. Quote
Rajapruk Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 (edited) Vet att det är som att svära i kyrkan att säga att man bytt ut sin skivsamling och CD-spelare mot Spotify, men nu har det blivit så. Jag trivs med att kunna sitta i soffan med min iPad och trådlöst streama musiken till min Apple TV som sedan är kopplad via HDMI in i AV-receivern. Men det låter inget vidare, min iStreamer är som dag och natt i jämförelse, men så är ju inte den lösningen trådlös. Nu har jag istället kikat på Hegels nya HD11 och hade tänkt ta ut den digitala signalen optiskt från Apple TVn in i Hegeln och sedan balanserat in i min DLS Amp One. Skulle vara intressant om någon har synpunkter på ovan lösning, samt kanske i synnerhet då den nya Hegel HD11:an som jag är lite nyfiken på för ändamålet. Blir säkert en jättebra lösning (förutom att spotify inte låter så bra). Låna hem liite dacar, och köp den som låter bäst. Svårare än så är det inte. Några kandidater är Hegel, Moon, Weiss, Benchmark, Cambridge, Rega, Naim. Finns också många fina cd-spelare med optisk toslink-ingång. Någon som mumsar jitter bra är nog inte fel i en sådan här lösning. Därför du ska låna hem och testa vad som lirar bäst i din setup. Edited January 2, 2012 by Rajapruk Quote
Recommended Posts