plind Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Igår var det en välbesökt fin demo av Audio Note prylar på Akkelis Audio. Hösten har varit minst sagt händelserik här i Göteborg när det gäller HiFi-begivenheter Det var så välbesökt nere i valvet när jag kom att jag helt enkelt fick vänta på min tur utanför en god stund, "knökat" som vi säger här i Götet Quote
plind Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 Passade på att gå en runda med kameran på övre plan i väntan på plats i valvet. En riktig drömuppsättning. Kan inget om vinyl men den här pickupen ska tydligen vara bra Quote
plind Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 Den här nyinkomna gästen väckte ett stort habegär i mig Den tjusiga Engelsmannen Tannoy Turnberry SE Quote
plind Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Till slut lyckades jag ta mig in i valvet och fick knäppt några bilder. Här är killarna i full färd med att koppla in den största av de 3 förstärkarna "Jinro". Den ger runt 20W via sina 211 effektrör. Högtalarna är Audio Note AN-E/SPe HE Signalkälla: Audio Note CDT TWO drive + DAC 3.1 dac Quote
plind Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Förutom den stora Jinro så spelades det på minstingen "Oto" och mellanmodellen "Meishu Silver". Jag tyckte det lät synnerligen bra med alla 3 förstärkarna Quote
plind Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 "Jinro" 211-rören spred ett fint sken. Quote
calle_jr Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...GP2702liten.jpg Jag tyckte det lät synnerligen bra med alla 3 förstärkarna Audio Note all the way, kan man säga. Även kablage ser det ut som. Läckert Quote
Guest Musicus Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 (edited) "Jinro" 211-rören spred ett fint sken. Denne gir meg ett stort "vil ha" iaf vil teste/lytte til :mm: Står greiene kvar i butiken? var dessverre uten mulighet å overvære dette pga jobb ... mvh Edited December 19, 2011 by Musicus Quote
plind Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Denne gir meg ett stort "vil ha" iaf vil teste/lytte til :mm: Står greiene kvar i butiken? var dessverre uten mulighet å overvære dette pga jobb ... mvh Jo,jag tror de står kvar. Kan verkligen rekomendera en lyssning, det var bland det bästa jag hört nere i valvet Quote
plind Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Audio Note all the way, kan man säga. Även kablage ser det ut som. Läckert Ja Calle, det var AN-kablage. HT-kablarna tror jag var en av de enklare i sortimentet. Quote
Guest Musicus Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Jo,jag tror de står kvar. Kan verkligen rekomendera en lyssning, det var bland det bästa jag hört nere i valvet Home by the sea tomorrow, så får jeg se om man rekker det i disse smått hektiske tider ... mvh Quote
Recommended Posts