Jump to content

Jul Hifi!


zlay3r

Recommended Posts

Tänkte att det var ju ett tag sen jag gjorde någon större uppdatering på vad som har hänt så kanske är dags såhär i jultider.

Lägger upp lite bilder och lite snabb information bara så får ni säga vad ni tycker om ni vill de. annars önskar jag er alla en riktigt trevlig jul med många fina minnen och härliga musikstunder.

Framväggen består av AD40 paneler, Golden horn och Ecophon, 80/20 AD40/Goldenhorn

32822406.jpg

Sidovägg består av AD40, Goldenhorn och Ecophon, 50/50 på AD40/Golden horn

32822407.jpg

Tak Ecophon och Goldenhorn.

32822408.jpg

Har även en V4a i varje hörn + en i mitten av kortsidan.

Stereon består idag av:

Högtalare: Gamut L7

Pre: Nagra PL-L

Slutsteg: Gamut D200 Mk2

CD: Oracle CD-1500mk2

Kablar: Purist Audio Venustas m.m

Link to comment
Share on other sites

Rummet mäter 7.7 x 4.4m men har som gjort en sektion av det rummet som är akustikbehandlat och den ytan mäter 4.4x.4.4m och resten av dom återstående 3.3m på längden använder jag till att ha ett så kallat "dining room"

Golvet känns verkligen gediget hårt, När huset byggdes måste dom ha användt mycket grova golvplankor. Har nästintill ingen återkoppling i golvet även vid dom extremaste volymer. Enda återkopplingen jag har är i soffan som bygger sin egen resonans, Ska försöka åtgärda det då soffan är öppen undertill.

Sen har jag en märkbar rums nod i det nedre högra hörnet. men antar att det handlar om att fin justera v4an alt, utöka med v6 eller en till v4

Link to comment
Share on other sites

Ja jag börjar känna mig ganska nöjd.

Finns väl några saker som jag skulle vilja åtgärda som final om man säger så. men i överlag finns inte alls mkt att anmärka på i återgivningen. Jag skulle vilja göra klart taket med ytterligare ett par rader med Golden Horn och Ecophon sen som jag skrev tidigare kanske skaffa en till V4 för att fixa till det där sista i högra hörnet.

Gamut är ganska trevliga faktsikt, har kört med dom ett bra tag nu och dom levererar helt enkelt även om drömmen är att kanske äga ett par Rockport i framtiden :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...