kåbe Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Hej, Är det någon som har erfarenheter av Consensus högtalare? Det är deras större modeller som jag är nyfiken på. Mvh/Kåbe Quote
P-pan Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Kanske den här tråden kan vara lite hjälp http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...pic=8067&hl= ///Pan Quote
wulfman77 Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Hej, Är det någon som har erfarenheter av Consensus högtalare? Det är deras större modeller som jag är nyfiken på. Mvh/Kåbe Hej Jag sitter med consensus magma och är supernöjd, har en grymm finish som ett annat italienskt märke. Dom har en helhet som imponerar väldigt, homogen genom registrerna.inget som sticker ut och blir aldrig vass det passar mig perfekt då jag lyssnar på mycket hårdrock som kan vara skrälig annars. Ingen imponator direkt men helheten är grymm och kan lyssna timme och åter timme musiken bara flödar. En sak dom är väldigt lättdrivna så en fördel tycker jag då jag sitter med en rörförstärkare behöver inte kraftverk för att blomma ut. Sen en sak till är spiksen har olika underlägg så dom passar olika typer av golv, och det är stor skillnad mot vilka man har faktiskt. Kan bara tala för mig och mina preferenser men helt klart en högtalare man kan leva med väldigt länge med Mvh magnus Quote
Recommended Posts