Vee-Eight Posted October 10, 2004 Posted October 10, 2004 Är man inte så noga med hur instrument låter i verkligheten så fortsätt läs. I detta fall finns ingen verklighet att referera till. :cool: Så, nu har vi undanröjt ett av hifi-världens största gissel: naturtrogenhet! Smidigt eller hur? Varför är detta intressant, kan man undra? Jo, i dagarna har Infected Mushroom släppt ytterligare en skiva, I´m The Supervisor, och vänner till dessa infekterade svampar skolen jubla. Även denna gången levereras goa-trance med hifi-ambitioner med det där lilla överraskande hoppsan som man upplevt i de tidigare alstren. Erez Aizen och Amit Duvdevani har denna gången smugit sig in i popgenren, och det har blivit ett mkt intressant resultat av detta. Denna skivan hänger absolut med till Köpenhamnsmässan. Infected Mushroom Website Quote
Mattias Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Undrar om det bara är jag som inte lyssnat till ordentligt till gruppen ifråga Kan inget om dem Kan det vara den förra plattan, Converting Vegeterians som man hört indirekt på mässor och andra tillställningar mån tro? Bernt gillar detta det vet jag Mvh Mattias Quote
Tux Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Detta är en kanonskiva! En värdig efterföljare till BP empires och Converting Vegetarians. Skivan har gått mer eller mindre konstant hemma hos mig sen jag fick hem den... De som har kapabla sub-basar upptäcker snabbt att de får rejäl motion. /Tux Quote
Vee-Eight Posted October 11, 2004 Author Posted October 11, 2004 Bernt, visste att detta var ngt för dig. Hoppas att du skaffar ett ex. Ni som inte hört Infected förr: visst, det är tung trance. Men låt er inte avskräckas, för det svänger! Trance:ns standardenformighet ligger farligt nära men bryts skickligt upp i otroligt finurliga rytmer. Denna skiva, som alla andra av Infected Mushrooms, är enkel. Men den snärtar till av komplexitet och finess, så att man blir hänförd! Lyssningsrummet skall vara tämligen tight återgivande av basen. Basen skall inte få springa åttor i rummet till denna skiva, då går halva nöjet förlorat. På hemsidan så avslöjas hur Infecteds bastrumme-ljud konstruerats; en mkt snabbt dykande ton. Suger tag i diafragman, så det räcker och blir över, och vrider om! Bastrumman visas här grafiskt, hur basen känns i skrinet (förlopp 1/10 sec @ 140 bpm): Quote
Roq Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Skivan är helt OK! Jag håller med om att de har riktigt bra ljud på sina inspelningar, åtminstone det jag hört. Håller med Vee-eight om att "standard-trancens enformighet ligger farligt nära" på den här skivan - den sticker inte riktigt ut från mängden tillräckligt. Tidigare alster som "Dancing with Khadafi" och flera spår från "Converting v." är ju härligt varierade och uppblandade med, för genren ovanliga instrument. Mot denna bakgrund får den nyaskivan lite svårt att nå hela vägen... Nä, nu blev jag verkligen sugen på att lyssna och ge den fler chanser. Iväg till stereon... Quote
Vee-Eight Posted October 15, 2004 Author Posted October 15, 2004 Jo, den är mer slätstruken än de tidigare. Men en dunderhit är kanske det sämsta som kan hända musiker; man måste iaf hela tiden överträffa sig själv. Just nu diggas spåren 1, 3 och 8 hårt. Kommer ihåg en gång i Halmstad på en DIY-träff när jag lirade BP Empire, AudioNickes ser-nästan-ut-som-köpehögtalare-DIY var inkopplade. Första spåret, Never Ever Land, körde igång. Nickes högtalare pumpade duktigare än en köksfläkt. "Vad h-e händer?!" säger Nicke med blekt ansikte. Jag svarade "De spelas in." Quote
Recommended Posts