P-pan Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Mediabevakning av det svarta formatet... http://www.dn.se/livsstil/vinylen-vagrar-do Quote
eliot Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Jag tycker att mediebevakningen på detta forum är katastrof - Jag håller uppsikt över skivmässan i Solna som äger rum två gånger per år och som jag brukar informera om men den här hade jag missat.... Det blir väl som vanligt att köpa på eBay.... Quote
P-pan Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Arrangören får väl lära sig att veta hut... Att inte annonsera på Euphonia lär ju knappast öka antalet besökare Quote
calle_jr Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Man ser på bilden i DN att det var folk där, men de kanske inte är med på Euphonia Quote
P-pan Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 ...men de kanske inte är med på Euphonia Hemsk tanke ... Quote
conan Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 ... och medierna kör som vanligt med "halvtomma glas". Vinylen är på uppgång!! Quote
calle_jr Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 "halvtomma glas" En klar poäng, och texten känns även i övrigt främmande. Quote
lindvall Posted November 29, 2011 Posted November 29, 2011 Läs också gärna Jan Gradvalls text om vinylens återkomst. Under själva huvudartikeln som handlar om positivt tänkande kommer "Bonus 1" och "Bonus 2" som handlar om vinyl. Quote
conan Posted November 29, 2011 Posted November 29, 2011 Var i Malmö i helgen och hittade en del plattor men fick lite ont om tid ... hur eller hur, det som överraskade var att det stod många yngre (<30) och letade i backarna. Människan är en samlare av naturen och det kommer alltid att finnas de som samlar på sånt som är sällsynt. De börjar med sånt som är lätt att komma över - nypress eller 80-talsplattor. De går sedan över till 60-70 tal ... Det kommer alltid att finnas en massa pensionärer som säljer av sina skivor från 60-talet ... ja, kanske nu i krokarna ... de borde vara runt 70 år nu om de köpte som bäst i 20-30 årsåldern. Sedan kommer de som säljer av 70-talsplattor ... osv. Vinylen har en fin framtid framför sig. Quote
Recommended Posts