eliot Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Läste precis denna tragiska nyhet på HiFiForum: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=85528 //Eliot Quote
Absolute Audio Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Otroligt tråkigt! En sann Svensk hifi legend Tommy Jenvings minne och hans inverkan på hifi kommer leva kvar länge! Quote
Engelholm Audio Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Otroligt tråkig information. Kondoleanser till familj och nära vänner. På Münchenmässan hade vi Jenving mitt emot oss och det stod väldigt klart det enorma kontaktnät Tommy byggt upp över hela världen. Bara glada miner. Idel ström av människor som tog i hand på och hälsade på Tommy. Jag mins också Arkenmässan för några år sedan där Tommy fick ett pris och ett erkännande i sitt egna land. Skönt att det gjordes i tid. Quote
Käera Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Tråkigt en person som skapat något för alla oavsett hur stort eller litet intresset var för Hifi. Från Components sida Quote
plundin™ Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Man kan tycka vad man vill om Supras kablar, men min enkla mening var Tommy Jenvings var en viktig kraft för att sätta Sverige på HiFi-kartan! R.I.P /ptr Quote
Peak Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Stor medfølelse til de efterladte for en banebrydende mand i Hi-Fi verden. Kondolerer Quote
calle_jr Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 en person som skapat något för alla oavsett hur stort eller litet intresset var för Hifi. Jag gissar att det stämmer väldigt bra. Alla har eller har haft Supra. R.I.P Prisutdelning på Arken 2008 där Tommy Jenving får priset för sin livsgärning och pionjäranda på kabelområdet. Bild: eliot Quote
calm Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Var med på utställarmiddagen när priset delades ut till en stolt och glad pristagare! Tråkigt att han nu har gått ur tiden! Hans Suprakablar har haft stor inverkan på en utveckling mot kvalitativt bättre kabelutrustning, genom att erbjuda bra kablage till moderata priser. R.I.P. Calm Quote
Jorma Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Tråkigt med sådana nyheter. Tommy var en himla trevlig kille dom gånger jag har träffat honom och ute i världen syns Supra var jag än har varit. Mina första kablar som inte var lampsladd var just Suprakabel och dom använde jag under lång tid. Jag hoppas att företaget lever vidare och kommer att finnas under lång tid framöver. Vila i frid, Tommy. Quote
Recommended Posts