Jump to content

Recommended Posts

Posted

Otroligt tråkig information. Kondoleanser till familj och nära vänner.

På Münchenmässan hade vi Jenving mitt emot oss och det stod väldigt klart det enorma kontaktnät Tommy byggt upp över hela världen. Bara glada miner. Idel ström av människor som tog i hand på och hälsade på Tommy.

Jag mins också Arkenmässan för några år sedan där Tommy fick ett pris och ett erkännande i sitt egna land. Skönt att det gjordes i tid.

Posted

Man kan tycka vad man vill om Supras kablar, men min enkla mening var Tommy Jenvings var en viktig kraft för att sätta Sverige på HiFi-kartan!

R.I.P

/ptr

Posted

:diss:

en person som skapat något för alla oavsett hur stort eller litet intresset var för Hifi.

Jag gissar att det stämmer väldigt bra.

Alla har eller har haft Supra.

R.I.P

arken67.jpg

Prisutdelning på Arken 2008 där Tommy Jenving får priset för sin livsgärning och pionjäranda på kabelområdet. Bild: eliot

Posted

Var med på utställarmiddagen när priset delades ut till en stolt och glad pristagare!

Tråkigt att han nu har gått ur tiden! :diss:

Hans Suprakablar har haft stor inverkan på en utveckling mot kvalitativt bättre kabelutrustning, genom att erbjuda bra kablage till moderata priser.

R.I.P.

Calm

Posted

Tråkigt med sådana nyheter.

Tommy var en himla trevlig kille dom gånger jag har träffat honom och ute i världen syns Supra var jag än har varit.

Mina första kablar som inte var lampsladd var just Suprakabel och dom använde jag under lång tid.

Jag hoppas att företaget lever vidare och kommer att finnas under lång tid framöver.

Vila i frid, Tommy.