Jump to content

Slaskhinken

Guest Niklas F

Recommended Posts

Guest Niklas F

Legitimate trash - Tråd för flyttade inlägg.

//Calle_jr

------------------------------------------------------------------

Är Calm civilagent eller jävlas han bara?

Nej förlåt senildement heter det ju ;)

Guest Niklas F
Förmodligen försöker du snickra ihop ett skämt men glöm inte att det handlar om ett internetforum och då blir det bara så fel.

Du som admin kan väl påminna om att det är FÖRBASKAT jobbigt när folk citerar bilder.

Har påminnt Calm om detta si sådär femtioelva gånger så börjar seriöst tro att han gör det för att man skall bli irriterad.

Förlåt för OT.

Du som admin kan väl påminna om att det är FÖRBASKAT jobbigt när folk citerar bilder.

Har påminnt Calm om detta si sådär femtioelva gånger så börjar seriöst tro att han gör det för att man skall bli irriterad.

Förlåt för OT.

Frågan har varit uppe tidigare och vi överlåter till var och en att bestämma tillvägagångssätt vid citat. Vi normalt flyt har vi hög serverkapacitet så datorn behöver inte stå och tugga.

Kommer precis från arbete via Göteborgs Stads Hjärntorgsserver och där kan man börja prata underdimensionering, paradoxal seghet och frustration... :dead::D

Edited by Timbre™
jämförelse

Guest Niklas F
1785-1782795-shopw-2729a1.jpg

Nu är dom uppställda och dom är inte i valvet ännu i alla fall. Vi får se framöver, men dom är nästan för fina att gömma undan. Avantgarde rekommenderbar endast 40 timmars inspelning innan man börjar fintrimma uppställning och finlyssna, så dom timmarna kommer snabbt att avverkas. Måste dock säga att dom låter förvånansvärt bra redan "out of the box".

Kommer på besök, sätt på kaffet!

Ser ni inte själva att vid ett sånt här inlägg så är bilden HELT onödig och bara jobbig i sammanhanget?!

Skitsamma, jag skall citera varenda bild så inser ni snart varför man inte gör det :icon_smile_angry:

Skitsamma, jag skall citera varenda bild så inser ni snart varför man inte gör det :icon_smile_angry:

Calm har bidragit med över 3,000 kloka och tänkvärda inlägg här på forumet och han är uppskattad medarbetare i gänget. Forumet har också sina ordningsmän (moderatorer) och vi har dessutom en utmärkt hövding. Har du synpunkter hur det arbetet sköts så adressera din ilska via PM till någon av oss, inte på detta sätt i Akkelis tråd.

Vi är dessutom olika personer där var och en har sin stil i hur vi skriver och hur vi svarar och citerar. Som du sett av Timbres svar så är det OK. Däremot är det inte OK med hot om vedergällning.

Kanske dags för lite "cool down".

Guest Musicus
Kommer på besök, sätt på kaffet!

Ser ni inte själva att vid ett sånt här inlägg så är bilden HELT onödig och bara jobbig i sammanhanget?!

Calm gjør helt rett når han gjør som han gjør, det kan finnes mange grunner til å nettopp sitere også bilder, hvilket mange andre også gjør, og setter pris på, lev med det og ta det pent, en klok mann sa engang at det ikke alltid er hva man sier, men hvordan, som er det viktige, en hyggeligere tone kommer man som regel lengre med.

Dessuten er vel disse såpass kule at de tåler å ses både to og tre ganger.

mvh

Guest Niklas F

Ber om ursäkt till akkelis för att det blev i er tråd där jag tröttnade, kommer gärna och besöker er igen.

Admin kan ta bort mitt konto här ifrån då mod håller privata vänner om ryggen och för att denne har postat x antal svar.

Sånt klarar jag mig väldigt bra utan.

Bjuder in Akkelis till www.component.se då jag gärna ser vad det kommer för nyheter till er butik.

Tycker NiklasF har helt rätt i sak även om det kunde skötts rätt så mycket snyggare.

Att citera inlägg med bild eller ännu värre med flera bilder är extremt dålig nätikett, speciellt då det inte tillför ett smack att alla ska behöva se bilden ytterligare gånger.

Många forum har regler om just sånt här officiella eller inofficiella, nu har vi ju inte det och det är upp till varje enskild användare att göra precis som den vill, men det skadar kanske inte att sträva efter lite mer lättlästa och organiserade trådar. Skönt om det drar lite mindre bandbredd när man surfar på mobilen eller liknande också.

I grunden är väl detta ett rätt så litet problem dock, inte något som någon ska behöva lämna forumet över.

Edited by Ekman

Tycker NiklasF har helt rätt i sak även om det kunde skötts rätt så mycket snyggare.

Att citera inlägg med bild eller ännu värre med flera bilder är extremt dålig nätikett, speciellt då det inte tillför ett smack att alla ska behöva se bilden ytterligare gånger.

Ibland, ibland inte... Om man gör ett inlägg som tar upp någon detalj i en bild så är det bra om bilden är inkluderad. Speciellt om det rör sig om en lång diskussionstråd och den bilden fanns postad flera sidor tidigare.

Men man skall definitivt fundera över om bilden måste vara med, tillförs inget så kan man låta bli att inkludera den.

I grunden är väl detta ett rätt så litet problem dock, inte något som någon ska behöva lämna forumet över.

Håller med!

Och dessa högtalare skall nog ses IRL (In Real Life) för bästa upplevelse :mm:

Här kommer en ny bild ni kan citera ;)

http://shop.textalk.se/shop/1785/art85/h10...gpic-36b759.jpg

Modellen som kommit är Avantgardes storsäljare - DUO.

Sverige blir mer och mer mångfacetterat vad gäller hifimärken och inriktningar! Kul! :)

Ang att citera bilder håller jag med JonasR. Ibland har det sin plats, ibland inte. Själv brukar jag plocka bort img-taggarna, som ovan men emellanåt är det klokt att lyfta fram bilden igen och då oftast i långa trådar.

Jag tror på att man kan välja sin reaktion. En underbar föreläsare som är inne på denna linje är Christer Olsson:

Eftersom jag blivit påhoppad så vill jag ändå göra ett inlägg. Hade nog tänkt att avstå men gör det ändå.

När det gäller citat så kan man fundera på olika sätt. Är det bilden eller texten eller kanske en kombination av bådadera som är det viktiga. Personligen så tycker jag att en bild säger många gånger mer än, som den gamla klyschan, tusen ord. Att då göra ett citat utan att visa bilden är i mitt fall att helt underordna sig tekniken genom att hänvisa till en länk och en bild som visats några poster tidigare.

Att vissa inte har en kapacitet i överföringsutrustning eller i dator är nog knappast forumets fel. Då skulle nog alla i logikens namn tvingas att lyssna på undermåligt inspelad musik därför att alla inte lyft sig till en bättre nivå på avspelningsutrustningen. Detta att ständigt förbättra är en av forumets grundpelare.

I varje teknikskifte så verkar det som att det nya mediet, läs smarttelefon eller läsplatta, tar ett steg bakåt i utvecklingen när det gäller prestanda och först sedemera kommer upp i vad en stationär dator med lina kan åstadkomma.

Att vi skulle slå i taket för lagringskapacitet eller överföringshastighet har jag aldrig hört och skulle förvåna mig.

Så sorry jag kommer nog att fortsätta som jag gjort hitills. ;)

Människan är herre, tekniken är hans slav. Inte tvärt om.

Calm

Ps Niklas F; Jag gillar inte dina sk. skämt. Vi är en stor forumfamilj med olika utgångspunkter avseende erfarenhet och intressen, men det som just kännetecknar detta forum så är det en god ton. Även om man har skilda åsikter i olika frågor.

Guest Niklas F
Eftersom jag blivit påhoppad så vill jag ändå göra ett inlägg. Hade nog tänkt att avstå men gör det ändå.

Så sorry jag kommer nog att fortsätta som jag gjort hitills. ;)

Människan är herre, tekniken är hans slav. Inte tvärt om.

Calm

Vet om att jag kan vara lite plump när jag skriver eller för den delen pratar IRL men det är jag, rak ärlig och inga krusseduller.

Påhoppad är ändå att ta i, om man ber dig gång på gång att låta bli att citera bilder helt i onödan och du likväl gör detta så tänker jag inte hålla tyst.

Men med din helt underbara attityd "Så sorry jag kommer nog att fortsätta som jag gjort hitills. ;) " så såg jag att jag gjorde rätt val i att lämna forumet om nu inte mod/admin väljer att införa regler som gör att forumet blir lättläst och smidigt att surfa på. Det handlar inte ett skvatt om bandbredden för min del utan helt och hållet för att det skall bli mer lättläst och smidigt som jag redan har sagt.

Du har ju sett i tråden att det är flera som tycker att det är...

"Att citera inlägg med bild eller ännu värre med flera bilder är extremt dålig nätikett, speciellt då det inte tillför ett smack att alla ska behöva se bilden ytterligare gånger.

Många forum har regler om just sånt här officiella eller inofficiella, nu har vi ju inte det och det är upp till varje enskild användare att göra precis som den vill, men det skadar kanske inte att sträva efter lite mer lättlästa och organiserade trådar. "

"Ang att citera bilder håller jag med JonasR. Ibland har det sin plats, ibland inte. Själv brukar jag plocka bort img-taggarna, som ovan men emellanåt är det klokt att lyfta fram bilden igen och då oftast i långa trådar."

Fick ett PM av admin och där framförde jag önskemål om att dom flyttar ut inläggen som inte har med Akkelis att göra och till en tråd med synpunkter på forumet där alla kan få göra sin röst hörd.

Avvaktar med att avsluta kontot framtills att vi ser hur det blir med denna saken.

Vet om att jag kan vara lite plump när jag skriver eller för den delen pratar IRL men det är jag, rak ärlig och inga krusseduller.

Påhoppad är ändå att ta i, om man ber dig gång på gång att låta bli att citera bilder helt i onödan och du likväl gör detta så tänker jag inte hålla tyst.

Men med din helt underbara attityd "Så sorry jag kommer nog att fortsätta som jag gjort hitills. ;) " så såg jag att jag gjorde rätt val i att lämna forumet om nu inte mod/admin väljer att införa regler som gör att forumet blir lättläst och smidigt att surfa på. Det handlar inte ett skvatt om bandbredden för min del utan helt och hållet för att det skall bli mer lättläst och smidigt som jag redan har sagt.

Du har ju sett i tråden att det är flera som tycker att det är...

"Att citera inlägg med bild eller ännu värre med flera bilder är extremt dålig nätikett, speciellt då det inte tillför ett smack att alla ska behöva se bilden ytterligare gånger.

Många forum har regler om just sånt här officiella eller inofficiella, nu har vi ju inte det och det är upp till varje enskild användare att göra precis som den vill, men det skadar kanske inte att sträva efter lite mer lättlästa och organiserade trådar. "

"Ang att citera bilder håller jag med JonasR. Ibland har det sin plats, ibland inte. Själv brukar jag plocka bort img-taggarna, som ovan men emellanåt är det klokt att lyfta fram bilden igen och då oftast i långa trådar."

Fick ett PM av admin och där framförde jag önskemål om att dom flyttar ut inläggen som inte har med Akkelis att göra och till en tråd med synpunkter på forumet där alla kan få göra sin röst hörd.

Avvaktar med att avsluta kontot framtills att vi ser hur det blir med denna saken.

Som jag ser var det nog fifty-fifty som tycker som du och ingen annan än du har tidigare reagerat på detta sätt. Jag känner inget som helst behov av att böja mig för att du tycker att det skall bli "mer lättläst och smidigt" för dig. Jag har inget problem att vare sig ta eller ge en rak diskussion, men detta är mer ett personligt önskemål som du framfört på ett mindre trevligt sätt, med en ton som inte hör hemma på detta forum. Därför reagerar jag.

Calm

Du kan ta det coolt, Niklas F. Medlemmar avaktiveras av Timbre när han har tid och möjlighet. Och om du inte gör fler inlägg kommer inget att skilja för dig eller någon annan.

kan inte dom enklaste forumregler följas så kan det kvitta för mig.

Man kan inte följa regler som inte finns.

Mitt tips (som tidigare nämnts) är att postaren tar bort img-taggarna så att bilden finns kvar utan att förlänga tråden.

Bandbredd kan vi i princip bortse ifrån. Bilderna cachas och laddas inte för varje gång de visas.

Det torde väl ha framgått med all önskvärd tydlighet att det är tillåtet att citera med bild om citeraren så önskar.

Alltså är detta en regel som uppenbarligen följs...

Gillar man inte det finns det ju andra sidor att surfa till.

Nog med OT och dags att ge plats åt akkelis att visa fler bilder....med eller utan citat

//Nik

Har du även fått PM från någon av administratörerna... :?: I så fall får vi koordinera aktiviteterna men personligen tycker jag att tramsnivån är så låg att jag föredrar ett kontoavslut.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...