Apexorca Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 Skall till New York! Mycket står på schemat, men om det blir tid över vill man ju gärna se lite på HiFi-utbudet mellan alla besök på jazzklubbar mm. Vad får jag INTE missa bland hifibutiker och lyssningsrum? /Apexorca Quote
calm Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 Skall till New York! Mycket står på schemat, men om det blir tid över vill man ju gärna se lite på HiFi-utbudet mellan alla besök på jazzklubbar mm. Vad får jag INTE missa bland hifibutiker och lyssningsrum? /Apexorca Skulle säga Lyric på Lexington Ave. Ligger ungefär på mitten av sträckan jäms med Central Park strax bakom Guggenheim Var där för några år sedan och avnjöt en av mina största hifi-stunder hittills. Dubbla ASR Emitter II Exklusive uppkopplade med Nola Grand Reference i stora lyssningsrummet. Fanns också Sounds by Singer, men han klappade igen under Lehmankrashen. Finns några fler på Manhattan som jag inte besökt. Åker själv över nyår och kommer säkert att titta in hos Lyrics. Calm Quote
Nik Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Gillar du audio research o mcIntosh så är ett besök hos stereoexchange i soho att rekomendera... Om inte så är ju Soho i sig själv ett väldigt trivsamt område.... Www.stereoexchange.com //Nik Quote
Recommended Posts