Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mycket Sonus Faber just nu! :D Besökte Melbourne HiFi-show under helgen och hade en lång konversation med importören av Sonus Faber i Australien. Under början av nästa år kommer Sonus Faber att lansera en ny högtalare vid namn Aida. Vad jag kunde utläsa av bilderna jag fick se av denna nya skapelse så rör det sig om en nedskalad version av The Sonus Faber. Priset blir där efter, någonstans kring $100 k.

Posted
Mycket Sonus Faber just nu! :D Besökte Melbourne HiFi-show under helgen och hade en lång konversation med importören av Sonus Faber i Australien. Under början av nästa år Vad jag kunde utläsa av bilderna jag fick se av denna nya skapelse så rör det sig om en nedskalad version av The Sonus Faber. Priset blir där efter, någonstans kring $100 k.

Ajdå!

Posted
Mycket Sonus Faber just nu! :D Besökte Melbourne HiFi-show under helgen och hade en lång konversation med importören av Sonus Faber i Australien. Under början av nästa år kommer Sonus Faber att lansera en ny högtalare vid namn Aida. Vad jag kunde utläsa av bilderna jag fick se av denna nya skapelse så rör det sig om en nedskalad version av The Sonus Faber. Priset blir där efter, någonstans kring $100 k.

Det låter som en lyckad weekend-utflykt... :icon_smile_cool::)

Guest Niklas F
Posted (edited)

Man klurar lite på varför det görs en sådanhär fjösmodell sådär mittimellan, har man råd att lägga 100K $ så har man väl antagligen råd med toppmodellen?

Menar vem vill ha näst största ballen?

*Duckar och springer* :D

Edited by Niklas F
Posted

@ Niklas F

Toppmodellen gjordes endast i 30 ex och är antagligen redan slutsåld,så detta blir deras top of the line antar jag.En betydligt snyggare skapelse hoppas jag den är iaf.

Posted (edited)
Det låter som en lyckad weekend-utflykt...

Göteborg blev i längsta laget, så Melbourne fick duga ;) I stället för The Sonus Faber blev the Stradivari vilket inte var fel det heller :app:

Edited by sker
Posted

Ingenting får visst vara hemligt längre. Det här skulle ju vara en överraskning. ;)

Nåväl, visst är Aida en härlig nyhet. Pris och mer information kommer.

P.S. Vi har fått se en massa bilder redan. Men har inga att visa ännu. Det får bli en överraskning.

Mvh

Stylus

Posted
Ingenting får visst vara hemligt längre. Det här skulle ju vara en överraskning. ;)

Nåväl, visst är Aida en härlig nyhet. Pris och mer information kommer.

P.S. Vi har fått se en massa bilder redan. Men har inga att visa ännu. Det får bli en överraskning.

Mvh

Stylus

Euphonia har spioner överallt i världen, det gäller att ligga steget före! :D;)

Snart ligger någon paparazzi på kullarna i provinsen Vincenza och kollar lite vad högtalarmakarna i regionen har för sig. Om man får lita på ambitionerna hos dessa och rykten så kommer fler nyheter. :mm::D

Calm

Posted
@ Niklas F

Toppmodellen gjordes endast i 30 ex och är antagligen redan slutsåld,så detta blir deras top of the line antar jag.En betydligt snyggare skapelse hoppas jag den är iaf.

Rek att se The Sonus Faber i verkligheten. Helt annan grej än på bild.

Guest Niklas F
Posted
@ Niklas F

Det förklarar saken lite bättre.

Posted
Rek att se The Sonus Faber i verkligheten. Helt annan grej än på bild.

Jo,jag har läst det här.Men jag fortsätter ställa mig tvivlande till utseendet tills jag sett dom med egna ögon! :)

Aida var förresten ett riktigt klockrent namn.Gillade det skarpt.Hoppas dom får behålla det så det inte blir The Sonus Faber Jr..... ;)

Posted

Ingen lär bli besviken på finish och lackarbete... I övrigt så avslöjade inte teasern mycket :)

Det vore onekligen skoj med en serie filmer som avslöjar lite mer för varje gång. Det början nästan likna lite Apple-metodik (light) kring SF:s marknads och PR-arbete. Intressant...

• 2 weeks later...
Posted
Är det någon som faktiskt har sett hur dom ser ut på bild?En mindre THE kanske?

Såg bilder på dem för ett par veckor sen, dock från en mobilkamera så det var inte helt lätt att se men de har drag från THE. Den 10 december lanseras de i USA så då blir det nog en hel del bilder på nätet. Har inte hört nått datum för Europa!?

• 3 weeks later...
Posted
Så här bygger man upp förväntningar! Verkar som SF skaffat sig en professionell marknadsfunktion.

Absolut - enligt skolboken. Senast jag såg något liknande inom hifi var B&W's Nautiluskoncept och NAD's lilla 20-wattare på 80-talet.

Frågan är om man inte gjort det hela till för mycket marknadsförings- och designkoncept? Frågan är hur mycket som är motiverat från ljudperspektiv kontra design/image :Thinking: Ju lägre industriell anpassning desto högre kostnader. Och ju högre kostnader desto större behov av att sälja på andra parametrar än en enbart ljud.