Jump to content

Recommended Posts

Posted

Då kanske det inte är ett alternativ att ställa mitt Mark Levinson 335 i racket?

Jag har aldrig sett dem, men det är ju en beprövad konstruktion.

Dock är jag lite kritisk om man har riktigt tung elektronik på limfog med detta utförande.

Posted

Det finns limfogskvaliteter som är böjstarka även kring fogen, men jag kan inte se vad de använt här.

Jag har själv spräckt flera limfogsplan som köpts av olika trävaruhandlare som "bänkskiva" eller "arbetsbänk". Jag trodde inte de var så känsliga, men efter det har jag blivit kritisk till att lägga upp dem på tre eller fyra punkter om det är stora laster.

Man får fråga dem vilka vikter man kan påföra.

Posted
Det finns limfogskvaliteter som är böjstarka även kring fogen, men jag kan inte se vad de använt här.

Jag har själv spräckt flera limfogsplan som köpts av olika trävaruhandlare som "bänkskiva" eller "arbetsbänk". Jag trodde inte de var så känsliga, men efter det har jag blivit kritisk till att lägga upp dem på tre eller fyra punkter om det är stora laster.

Man får fråga dem vilka vikter man kan påföra.

Det står 150 kilo/plan. Vilket även jag tycker låter mycket.

http://www.hifiracks.co.uk/downloads/Reference.pdf

• 2 weeks later...
Posted

Jäklar vad snygga rack :)

Tänkte att man kan kanske tillverka sådana av ikeas lackbord. Bara fimpa benen och köpa spikes och det lösa planen gör man av mdf och sprutmålar. Men då får man ju inte det i trä...

Eller så hör man med ett snickeri vad dom ska ha att tillverka ett :) borde inte bli såååå dyrt

Vart sugen på ett själv :D