Neon Park Posted November 16, 2003 Posted November 16, 2003 Jag har blivit erbjuden att köpa en Transparent Reference med XLR-kontakter längden är 2.7met för det facila priset av 5500kr enl.säljaren hade kabeln ett nypris på 49.600kr vilket förmodligen stämmer.Jag hade tänkt att höra lite expert kommentarer ang.denna kabel både + och - är intressanta.Hur den står sig emot tex.PAD Colossus,Maximus,Venustas mfl.kablar i nämda kategori.Jag är tacksam för alla synpunkter. Mvh Quote
Ekman Posted November 16, 2003 Posted November 16, 2003 hej om det är ett bra pris beror helt och hållet på vilken modell av kabeln det handlar om, transparent reference finns i tre olika modeller Quote
Neon Park Posted November 16, 2003 Author Posted November 16, 2003 Tyvärr så vet jag det inte ännu,jag får reda på det gissningsvis under Onsdag i nästa vecka. Mvh Quote
Ekman Posted November 17, 2003 Posted November 17, 2003 borde han inte ha sagt det direkt? det är ju rätt vitalt för affären antar jag? tror dock det är ett ok pris vilken modell det än rör sig om men tänk på att transparent är ruskigt högt prissatta ifrån början Quote
Neon Park Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Nu har jag fått lite mer info om kablarna,dessa var modifierade av den förra ägaren därav det låga priset. Mvh Quote
Neon Park Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Den förra ägaren har tagit bort lådan som sitter i ena änden med motivering att det lät bättre i diskanten han ville inte ha den fördröjning om 300ms som den lådan ger,han tyckte den lät mer naturligare utan lådan och jag har ingen åsikt i den frågan för jag har ingen aning,har lånat hem dom för utvärdering mot mina omodifierade PAD Maximus rev a,jag har ev ett par PAD Colossus rev a på g för ungefär samma pengar. Mvh Quote
sampix Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Låter intressant. Du kan väl redovisa skillnaderna mellan kablarna sen? Quote
Neon Park Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Ja det ska jag göra,lite synd är det att jag inte kan utnyttja Sladds inbytespriser,jag kör nu med Transparenterna men ska byta och köra med PAD och jämföra viken som ger mest för pengarna, Mvh Quote
Sanoj Posted November 20, 2003 Posted November 20, 2003 Den förra ägaren har tagit bort lådan som sitter i ena änden med motivering att det lät bättre i diskanten han ville inte ha den fördröjning om 300ms som den lådan ger,han tyckte den lät mer naturligare utan lådan Ja då ska du nog inte ge så mycket för dom.... Quote
Ekman Posted November 20, 2003 Posted November 20, 2003 så går det när man försöker filtrera hehe nej men allvarligt så bör du knappt ge så mkt för dom isåfall Quote
Neon Park Posted November 20, 2003 Author Posted November 20, 2003 Jag har tänkt att jämföra dom med andra kablar i liknande prisklasser låt oss säga mellan 5'-10' beg så får man se hur dom står sig och skulle det visa sej att dom fungerar bra i mitt system då behåller jag dom. Mvh Quote
Sanoj Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Varför man inte ska plocka bort boxen.. http://www.hificonsult.se/transparent/trans_Vad.html Quote
Neon Park Posted November 21, 2003 Author Posted November 21, 2003 Sanoj:Ja det var en hel del läsning ang.Transparent jag ska sätt mej in i all text men jag har hållit på och testat idag på em.och kommit fram till att Transparent utan box låter mycket bättre än PAD Maximus rev.a så i vilket fall som helst så tror jag att jag kommer att behålla Referencerna. Mvh Quote
Recommended Posts