plundin™ Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Har någon av Er installerat denna Windows ljudoptimeringsmjukvara på ett tillfredsställande sätt? Jag misslyckades och orkade inte börja rota i vad som gick fel... , men har sett en del positivt snack om den på nätet... Fidelizers hem på Windows X... /ptr Quote
stargazer Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Har någon av Er installerat denna Windows ljudoptimeringsmjukvara på ett tillfredsställande sätt? Jag misslyckades och orkade inte börja rota i vad som gick fel... , men har sett en del positivt snack om den på nätet... Fidelizers hem på Windows X... /ptr Jag försökte tidigare med JPlay, men si den fungerade inte med ASIO-drivarna för PUC2an bl.a. eller så var det bara jag som inte förstod hur man skulle göra Just Fidelizer har jag inte provat, men den är ju freeware så.... varför inte? Ska testa vid tillfälle på musikPCn. Wish me luck Quote
calle_jr Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Det är ju kanonbra att så'na här applikationer kommer fram på bred front! Men genom att använda en asynkron dac, asio drivrutiner och ställa prioritet till spelaren har väl många av oss här redan åtgärdat/kringgått de problem som Fidalizer sägs begränsa? Quote
stargazer Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Det är ju kanonbra att så'na här applikationer kommer fram på bred front! Men genom att använda en asynkron dac, asio drivrutiner och ställa prioritet till spelaren har väl många av oss här redan åtgärdat/kringgått de problem som Fidalizer sägs begränsa? Latency i en PC kan vara ett problem oavsett om man kör ASIO-drivare eller inte. Just Fidelizer har jag inte provat, men jag antar att den siktar in sig på samma fält som JPlay, dvs att "stänga av" alla störande processer utom just själva streamingen av musik. Ingen tokig ide, faktiskt. Quote
Recommended Posts