Jump to content

Egen matning

Brännström

Recommended Posts

Haj!

Jag köpte KEMP´s Matarledning (Powercable 5 MKIV) av Audiotrade.

Gick från EKLK 2.5mm2 till Kemp´s 5mm2 och 2st dubbla Furutech uttag och en Cylindrisk säkring i skåpet på 16A.

Det blev skitbra, lugnet samt att det känns större med mera effekt.

Sen kör jag en Kemp Reference Powercable in i en Kemp Powersource!

Vill också passa på att slå ett slag för Kemp´s olika pluggar, QA & SR-Pluggen!

http://www.kempelektroniks.nl

Mvh

Fredde

Jag menade vägguttag

Jag menade vägguttag

Tror jag förstår ;)

Bygger om på landet just nu och där blir det 2,5mmx3 direkt från proppskåpet till vanliga vägguttag. Har likadant hemma och slipper störningar när andra saker så som kyl/frys drar igång och det uppskattas :app: När det gäller val av uttag har jag inte en susning om det blir bättre :black:

Guest Niklas F
Niklas använder du själv ölflex kabel? Vilket uttag? Och tycker du det vart stort lyft?

Har gjort egna nätkablar till front och center utav Ölflex, hör inte ett skvatt skillnad mot orginal snokarna :)

Däremot har jag vart hemma hos två personer och dom har haft dedikerad nätkabel som såg VÄLDIGT lik ut den jag har använt till detta.

Guest Niklas F
Se om du kan få tag i "Fat Lmc"som är nordmännens favorit,kör själv med klangmodul med 30 amp till slutsteget :o

Är det en sådan du kör med, den jag såg på väggen hos dig ser ut som min.

Men det är klart bara för att skalet påminner om varandra så behöver ju inte innehållet vara det.

Du hitter kabeln på fatsound.no

Jag har precis skickat ett mail dit :mm: Tyvärr så behöver jag 12 meter så jag åker på att beställa.

Som mina planer ser ut nu så har jag tänkt mig att använda en klangmodul, Fat sound lmc och ett furutech vägguttag (dubbelt rodium). Hur tror ni det blir?

Jag har precis skickat ett mail dit :mm: Tyvärr så behöver jag 12 meter så jag åker på att beställa.

Som mina planer ser ut nu så har jag tänkt mig att använda en klangmodul, Fat sound lmc och ett furutech vägguttag (dubbelt rodium). Hur tror ni det blir?

Kommer att bli kalas de!!