Brännström Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Hade tänkt lyxa till det för stereon och dra en egen matning från centralen. Men jag undrar vart tycker ni man ska lägga ribban? Kan furutch väggkontakt vara nå att satsa på? Och vad ska man dra för kabel? Någon som gjort detta? Synpunkter? Quote
Duck77 Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Haj! Jag köpte KEMP´s Matarledning (Powercable 5 MKIV) av Audiotrade. Gick från EKLK 2.5mm2 till Kemp´s 5mm2 och 2st dubbla Furutech uttag och en Cylindrisk säkring i skåpet på 16A. Det blev skitbra, lugnet samt att det känns större med mera effekt. Sen kör jag en Kemp Reference Powercable in i en Kemp Powersource! Vill också passa på att slå ett slag för Kemp´s olika pluggar, QA & SR-Pluggen! http://www.kempelektroniks.nl Mvh Fredde Quote
byZan Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Jag menade vägguttag Jag menade vägguttag Tror jag förstår Bygger om på landet just nu och där blir det 2,5mmx3 direkt från proppskåpet till vanliga vägguttag. Har likadant hemma och slipper störningar när andra saker så som kyl/frys drar igång och det uppskattas När det gäller val av uttag har jag inte en susning om det blir bättre Quote
Brännström Posted September 26, 2011 Author Posted September 26, 2011 Vad är det för pengar i kemps prylar? Quote
Guest Niklas F Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Vad är det för pengar i kemps prylar? Nkr iofs, men så får du ett litet hum. http://www.stereolab.no/Kemp_Elektroniks.htm Quote
plind Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Skippa vägguttaget och gör en fast installation med den tilltänkta grendosan istället. En flaskhals mindre och dessutom billigare.Satsa på en bra skärmad grendosa. Quote
Brännström Posted September 27, 2011 Author Posted September 27, 2011 Skippa vägguttaget och gör en fast installation med den tilltänkta grendosan istället. En flaskhals mindre och dessutom billigare.Satsa på en bra skärmad grendosa. Om man ska skippa vägguttaget har ni några förslag på riktigt bra grendosor? Quote
calm Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 Kemp finns hos Audiotrade, med prislita. Antar att den dedikerade kabeln är den som säljs för 550 kr/m. Sedan finns lite säkringar och annat. Grendosor t.ex. http://www.audiotrade.se/ Calm Quote
Brännström Posted September 27, 2011 Author Posted September 27, 2011 Kemp finns hos Audiotrade, med prislita. Antar att den dedikerade kabeln är den som säljs för 550 kr/m. Sedan finns lite säkringar och annat. Grendosor t.ex. http://www.audiotrade.se/ Calm Tack för tipset! Jag ligger borta på jobb. Så därför dåligt letande av mig. Surfar bara på min iphone Quote
Guest Niklas F Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 Vanlig ölflex är väl populär när man drar nytt till stereon. Quote
Brännström Posted September 28, 2011 Author Posted September 28, 2011 Vanlig ölflex är väl populär när man drar nytt till stereon. Niklas använder du själv ölflex kabel? Vilket uttag? Och tycker du det vart stort lyft? Quote
Guest Niklas F Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 Niklas använder du själv ölflex kabel? Vilket uttag? Och tycker du det vart stort lyft? Har gjort egna nätkablar till front och center utav Ölflex, hör inte ett skvatt skillnad mot orginal snokarna Däremot har jag vart hemma hos två personer och dom har haft dedikerad nätkabel som såg VÄLDIGT lik ut den jag har använt till detta. Quote
Vox Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Om jag inte misstar mig är Ölflex inte för fast installation utan då är det Ölmass som gäller. Quote
ingemar Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Se om du kan få tag i "Fat Lmc"som är nordmännens favorit,kör själv med klangmodul med 30 amp till slutsteget Quote
Guest Niklas F Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Se om du kan få tag i "Fat Lmc"som är nordmännens favorit,kör själv med klangmodul med 30 amp till slutsteget Är det en sådan du kör med, den jag såg på väggen hos dig ser ut som min. Men det är klart bara för att skalet påminner om varandra så behöver ju inte innehållet vara det. Quote
ingemar Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Är det en sådan du kör med, den jag såg på väggen hos dig ser ut som min. Men det är klart bara för att skalet påminner om varandra så behöver ju inte innehållet vara det. Har precis bytt från Jormas kabel till denna Quote
ingemar Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Ju mera amp desto bättre,som tur är har vi 40 amp till oss men de e väl kanske att ta i,eller Quote
Brännström Posted September 30, 2011 Author Posted September 30, 2011 Se om du kan få tag i "Fat Lmc"som är nordmännens favorit,kör själv med klangmodul med 30 amp till slutsteget Vart hittade du Fat Lmc? Quote
ingemar Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Vart hittade du Fat Lmc? Titta på hifisentralen.no,köpte min där.Har drygt 3 meter kvar om ngn vill testa. Quote
Porta Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 kör själv med klangmodul med 30 amp till slutsteget Jisses, vad har du för säkring till din central? Quote
ingemar Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Jisses, vad har du för säkring till din central? 40 amp ,bor i en byggnad med många kontor som behöver en hel del kraft. Quote
calle_jr Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 bor i en byggnad med många kontor Lysande om de stänger ner verksamheten på kvällar och helgen Quote
ingemar Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Vart hittade du Fat Lmc? Du hitter kabeln på fatsound.no Quote
Brännström Posted October 1, 2011 Author Posted October 1, 2011 Du hitter kabeln på fatsound.no Jag har precis skickat ett mail dit Tyvärr så behöver jag 12 meter så jag åker på att beställa. Som mina planer ser ut nu så har jag tänkt mig att använda en klangmodul, Fat sound lmc och ett furutech vägguttag (dubbelt rodium). Hur tror ni det blir? Quote
Guest Niklas F Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Du hitter kabeln på fatsound.no Dom är smarta med namnet dom har valt, dom vänder sig till alla oss med en begynnade ölmage Quote
ingemar Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Jag har precis skickat ett mail dit Tyvärr så behöver jag 12 meter så jag åker på att beställa. Som mina planer ser ut nu så har jag tänkt mig att använda en klangmodul, Fat sound lmc och ett furutech vägguttag (dubbelt rodium). Hur tror ni det blir? Kommer att bli kalas de!! Quote
Recommended Posts