Adagio Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Som de flesta här på forumet säkert läst, så har jag sedan ett år tillbaka haft problem med min vinylrigg. Har hela tiden hört att något varit fel men fram till nu har jag bara kunnat dämpa symptomen och famlat i mörker. Én kompis kom förbi med sin dr Fieckert och lite annat smått och gott, vi fick ordning på en hel del och det blev grymt bra....eller? Ja men hela tiden fanns den där gnagande känslan att det var inte perfekt, ett slags oregelbunden källa till en slags dist. Hur som helst fick jag för mig att jag skulle löda dit shivan som jag tidigare bara satt fast med sockerbit i motorblocket. När jag skulle löda bort stumparna från kortet upptäckte jag att en av de fyra kablarna till motorn var av, jag drog mig till minnes att jag skalat av lite väl mycket av själva kabeln när jag lödde fast kortet....nu var den av. Jag har alltså kört min spelare på 3 cylindrar sas, inte konstigt att jag hela tiden uppfattat att något varit galet. Uppgraderingarna jag gjort har iofs mildrat symptomen men inte roten till det onda. Nu har jag lött dit shivan och samtliga fyra motorkablar med furutech silverlod, är det nån skilnad? JAA, äntligen kan jag njuta fullt ut av hela min vinylsamling, f**n va bra det blev! Hade det varit en sämre rigg hade det kanske hörts mer att det var rejält fel, den dubbla tunga talriken dämpade säkert ut de värsta störningarna. Hurra! Länge leve min vinylrigg! Och skam den som ger sig (för två veckor sen funderade jag på att lägga ner hela vinylprojektet, nu är jag glad att jag inte gjorde det. Quote
K-man Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Alltid lika skön känsla när man meckar och finner de uppenbara felen...och sedan får åtgärdat dem själv....spelar ingen roll om det är hifi, bil, båt eller vad det kan tänkas vara... Grattis! ...och fortsätt njut!!! \\K-man Quote
salpeter Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 Härligt Adagio! Kul att höra att du fått ordning på Kuzman, jag har fortfarande en resa kvar med min även om det låter ganska smutt redan ! Jag fick till inställningarna på min hyfsat efter att ha läst om dina äventyr, nu ska det bara till ett nytt riaa och lite finjustering på det.. Mvh Quote
Adagio Posted September 22, 2011 Author Posted September 22, 2011 Nice, det är en mycket kompetent rigg, men att köra den på 3 poler av fyra är inte att rekomendera. Att inte hitta detta gäckande fel har verkligen gett mig gråa hår. Lycka till med din, det blir säkert mycket bra. Quote
Recommended Posts