Adagio Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 (edited) Bra Inställning till vadå? Jo att tro att man kan ställa in en unipivot utan riktigt bra verktyg är som att tro att det går att baka utan recept, man kan ha tur eller tro att man lyckas men sanningen är att man är rätt fel ute. Nåväl dr Feickert var det. Jo en vän till mig visade sig bara utrustad med detta grymma verktyg, kan säga att den hjälpte till en hel del, vidare hade samma vän en aluminiumstav, en väldigt tunn sådan som var perfekt att kolla azimuten med. Även denna visade sig vara fel, så nu när allt är ställt till rätta inser man hur bra kuzmariggen är, det lät bra men lite spattig innan, en ständig källa till heaven and hell nu låter den bara självklar och naturlig, mycket kul. Dr Feickert borde vara var mans egendom, den skulle iaf ingå i stadardtillbehören hos en handlare som säljer vinylriggar. Edited September 13, 2011 by Adagio Quote
plundin™ Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 En positiv inställning är gôrviktigt när man håller på HiFi! Men vilken Dr Feickert-produkt menar du? Protraktorn eller Adjust+ eller bägge? Båda är ytterst funktionella verktyg! /ptr (har vissa knytningar till importören så jag är möjligen en smula färgad!) Quote
Adagio Posted September 14, 2011 Author Posted September 14, 2011 I det här fallet protraktorn, men jag funderar på om det är smartare att köpa adjust för min del. Då kan ju jag låna protraktorn när jag behöver den och låna ut adjust till min kompis när han behöver den, det känns ju som att båda är väldigt bra komponenter som kompleterar varandra. Quote
calle_jr Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Feickert Adjust+ är ett revolutionerande verktyg. Traditionella mallar typ protraktors, speglar, vågar och allehanda mickelmackel är enklare och snabbare, men med Adjust+ får man svart på vitt. De enda synpunkterna man kan ha är: 1. Bättre stöd för kalibrering av mjukvaran. 2. Bättre hjälp med var i mätningarna gränsen går för vad som rimligen är hörbart och inte hörbart. Svårt att få en känsla för när det är bra nock. 3. Bättre manual - typ hälften så tjock och dubbelt så bra. Chris Feickert skulle kalla det för en förbättring med en faktor 4 Quote
Transient Design Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Jag talade en del med Michael Fremer på Stockholmsmässan om Dr. Feickerts enkelhet i manualer och muntliga föreläsningar och vi delade ganska tydligt samma åsikt. Killen är ett geni när det kommer till att undersöka och förstå vinylavläsning men att sedan förklara vad han vet är inte hans starka kort... Flera gick ut från salen redan efter ett par minuter av Christians förklarande om vinklar och dess påverkan på ljudkvalitet. Tyvärr så orkar inte alla lyssna på vad han egentligen säger eftersom han lindar in det rätt mycket i ett vetenskapligt språk. Tyvärr eftersom det han säger är mycket intressant och tidigare ofta okänt och av stor påverkan för ljudet. Så vad jag vill säga är följande: adjust + är inte helt lätt att förstå men väl värd besväret ljudmässigt! Christian är helt störtskön person rent privat med massor av galna ideér och planer. Det är tur att en och annan som han intresserar sig för ljudåtergivning till fördel för alla oss andra lite mindre galna! Mvh Lasse Quote
Recommended Posts