Guest Sidekick Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Gryphon är ett anrikt hififabrikat som jag alltid haft stor respekt för. Men, på senare år har det varit väldigt tyst kring företaget och dess produkter, och mig veterligen så finns det ingen svensk generalagent eller återförsäljare. Kan någon förklara varför? Har ni någon aktuell erfarenhet av deras produkter? Inom kort lanseras en ny referensserie, där bl.a. ett monstruöst klass A-steg ingår. Spännande och mäktigt. Mer info: http://www.ultrahighendforum.com/viewtopic...heater+Forum%29 Quote
Hifi_Perrra Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 (edited) Det går säkert att beställa genom någon från danmark Annars kan du ju be Stylus Audio att dom börjar med Gryphon hehe Edited September 13, 2011 by Hifi Perra Quote
DrKlang Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 När jag läser presentationen tycker jag att det låter som ett lite introvert företag. Man betonar sin forskning och alla märkliga experiment som görs för sakens egen skull. Sedan blir de övertalade att ge ut en begränsad serie av ett litet försök man gjorde. Det bygger på mystik och exklusivitet och du får komma till mig-attityd. Det är helt OK men det lockar nog inte de stora skarorna. Quote
hrk Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Jag är också en av dom som undrar varför detta fina märke inte finns representerat i vårat land?Är och har varit ägare av flertalet av deras produkter och har verkligen varit nöjd med dom.Har även haft kontakt med dom när en av produkterna inte fungerade tillfredsställande och bemötandet och servicen jag fick var helt i klass med vad dom presterar ljudmässigt.Skulle vara kul om någon kunde ta in detta märke till Sverige igen , det är både vi och dom värda! Quote
Matrixen Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Jag tror inte marknaden i sverige är jättestor för produkten i denna prisklass. Man får nog jobba ganska mycket innan man säljer det första slutsteget och det är inte alla distributörer eller handlare som är beredda till det. Förvisso släpptes nyligen ett antal mer tillgängliga produkter för vanlig avbetalningsekonomi, så det borde vara möjligt att ta upp märket nu. Quote
Recommended Posts