Jump to content

Focal Scala Utopia

Sebastian

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått ett mycket bra erbjudande om att få köpa ett par nästan nya focal Utopia Scala högtalare för 60kkr. Är de värda pengarna och hur är de som ljudförmedlare?

Imorrn tänkte jag eventuellt få provlyssna dem, men skulle vilja höra lite omdömen från ägare eller bara de som hört dem och gärna vilken elektronik som ni hört dem med.

De känns väldigt små och för ett nypris på 200kkr så känns det väldigt mycket...eller?? Storebror till den, Maestro ser väldigt bra ut, men sen kostar den "lite" mer. Hoppas på en högtalare som jag kan leva med länge...

Tack

Sebastian

Bara det att dom har ett nypris på över 200k och att dom fortfarande finns att köpa nya så är det ju bättre än Jul-afton :D Jag hade slagit till direkt jag också :mm: Akta ryggen bara, i flytten :D

Mvh

Hej!

Jag har fått ett mycket bra erbjudande om att få köpa ett par nästan nya focal Utopia Scala högtalare för 60kkr. Är de värda pengarna och hur är de som ljudförmedlare?

Imorrn tänkte jag eventuellt få provlyssna dem, men skulle vilja höra lite omdömen från ägare eller bara de som hört dem och gärna vilken elektronik som ni hört dem med.

De känns väldigt små och för ett nypris på 200kkr så känns det väldigt mycket...eller?? Storebror till den, Maestro ser väldigt bra ut, men sen kostar den "lite" mer. Hoppas på en högtalare som jag kan leva med länge...

Tack

Sebastian

Om det är 60,000 för paret så låter det minst sagt skumt. Se till att begära kvitton så du inte riskerar några efterspel. De kostar över 200,000 om jag minns rätt så när priset är så lågt är det svårt att hävda god tro om de härstammar från tvivelaktig källa.

Om allt är i sin ordning är det bara att handla. Om du inte gillar dom kan du säkert sälja för 100,000 eller mer.

Guest Niklas F

Minst 50% tapp är det som får mig att handla, dom som vill ha mer än så är dom som annonserar vecka efter vecka månad efter månad.

Tycker 60K låter som om någon vill göra en snabb och problemfri affär utan folk som prutar eller skall återkomma.

Självklart skall man ha ett kvitto eller en butik som kan gå i god för att sakerna är handlade där när det gäller sånahär summor.

Men om säljaren har kvittot från butiken så är det ju inga problem, har du kollat detta? :)

Mvh

Oh crap! Självklart är det så, att är det för bra för att vara sant så... :diss:

Det gäller snabb affär och en provlyssning/titt finns att fixa.

Aja, jag får försöka leta vidare.

Edited by Hifi Perra

Guest Niklas F
Oh crap! Självklart är det så, att är det för bra för att vara sant så... :diss:

Det gäller snabb affär och en provlyssning/titt finns att fixa.

Aja, jag får försöka leta vidare.

Varför skall du leta vidare?

Jag köpt till bättre priser än såhär utan att det har vart stöldgods, folk har hittat nytt och vill bli av med det gamla.

Låter det bra vid provlyssning och du inte ser några större skador är det bara att handla.

Scala utopia ska vara klart mer lättplacerade än Maestro och jag tror inte du blir besviken på ljudet.

Kan bara rekommendera. Har ett par själv och driver dessa med McIntosh elektronik.

Sen gör det inget att de är snygga som *an!