Jump to content

High End mässan i Götet


Hasse

Recommended Posts

Guest Niklas F

Mycket trevlig mässa med en hög lägsta nivå på ljudkvaliten, kan inte vara helt lätt att få till det i dom här rummen.

Några av favoriterna var.

Martin Logan summit x och Ayre ( förbaskade danska, jag och kompisen var bergsäkra på att han sa att dom kostade 55K, kikade i bladet och den sade 155K )

Audio Note och vad det nu var dom spelade på.

Peak Consult, en trevlig äldre herre som sa och såg faktiskt ut som om han menade det att han tyckte att Parkway Drive var helt ok.

Skönt att man kan ta med sig sin egna musik som inte alltid är så väl producerad även kan liras på den här sortens anläggning utan att balla ur helt fullständigt.

Heder till er som var villiga att dra på min metal jag hade med på usbminnet, INGEN gick ifrån rummen!

Stefan ifrån Akkelis gav mig lätt röda kinder, helt underbart att se/höra avslappade killar som kör demo. ( fick mig en "känga" ifrån förra mässan )

Link to comment
Share on other sites

Vad intressant!

Nä, danska är inte lätt även om det är ett bra land med tanke på all hifi som finns där :mm:

Synd att jag inte kunde komma på mässan. Jag var tvungen att koka kaffe åt morsan idag :D

Peak snubben du menar heter Kenneth Englund och har bland annat agenturen av mitt favorit-högtalarkabel-märke Purist Audio.

Jag köper dom endast för att dom är så tjocka. Jag är ingen orm-vän men ett par Purist skadar ju aldrig. Det borde du testa Niklas :D

Om du inte gillar dom så får du skylla på mig att det var jag som rekommenderade dom :D

Mvh

Mycket trevlig mässa med en hög lägsta nivå på ljudkvaliten, kan inte vara helt lätt att få till det i dom här rummen.

Några av favoriterna var.

Martin Logan summit x och Ayre ( förbaskade danska, jag och kompisen var bergsäkra på att han sa att dom kostade 55K, kikade i bladet och den sade 155K )

Audio Note och vad det nu var dom spelade på.

Peak Consult, en trevlig äldre herre som sa och såg faktiskt ut som om han menade det att han tyckte att Parkway Drive var helt ok.

Skönt att man kan ta med sig sin egna musik som inte alltid är så väl producerad även kan liras på den här sortens anläggning utan att balla ur helt fullständigt.

Heder till er som var villiga att dra på min metal jag hade med på usbminnet, INGEN gick ifrån rummen!

Stefan ifrån Akkelis gav mig lätt röda kinder, helt underbart att se/höra avslappade killar som kör demo. ( fick mig en "känga" ifrån förra mässan )

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Audio Note lät faktiskt bra måste jag säga, även om 8min trummsolo kanske faller under de mer tveksamma musikvalen på en mässa ;)

Även The Lars med de Avantgardehornen lät fint det lilla jag hörde.

En helt otrolig scen som dom lyckades måla upp, något gles musik som spelades när jag var där.

Hade vart skoj att höra hur dom klarar av mera musiker, faller det ihop eller klarar dom av att hålla ihop lika snygg då?

Alltid är det något skoj man missar på en mässa, dom där hornen lyckades jag med denna gången :(

Även framträdandet utav bandet, lite trist att man inte tittade på dom nu när man har sett att flera av er tyckte dom var såpass bra.

Edited by Niklas F
Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Rockport stativarna föll mig inte alls i smaken, ungefär samma känsla som Larsen, väldigt diskantbetonade.

Men som vanligt skall man lyssna själv och inte gå på vad som skrivs på nätet, vad som inte passar för mig är som handen i handsken för en annan.

Link to comment
Share on other sites

Rockport stativarna föll mig inte alls i smaken, ungefär samma känsla som Larsen, väldigt diskantbetonade.

Men som vanligt skall man lyssna själv och inte gå på vad som skrivs på nätet, vad som inte passar för mig är som handen i handsken för en annan.

Mitt råd är att inte handla något utifrån vad man hör på en mässa. Det som låter sämst är kanske det som låter bäst i rätt sammanhang.

Om mina Temptation har jag läst mässrapporter under åren att dom varit vassa som rakknivar, att dom inte har någon bas, inga högtalare för rockmusik, saknar dynamik etc. De som hört dom här på plats har en annorlunda bild. Men det har också skrivits det omvända.

En mässa kan väcka nyfikenhet att fördjupa sig lite mer. Ett bra exempel är Tidal som låtit rätt så blandat på mässor, men när jag hörde dom senast hos Consulterna var det något helt annat. Samma sak med Wilson Sophia i Malmö för ett par år sedan. Men att utifrån det slå fast att dom är dåliga eller saknar vissa egenskaper kan man inte göra.

Den senaste tiden har det varit många inlägg om hur viktigt det är att anpassa sitt lyssningsrum och hur man går tillväga. Det gäller alla rum, även mässrum. Det är dock för mycket begärt att utställarna skall mäkta med det både tidsmässigt och ekonomiskt.

Link to comment
Share on other sites

Audio Note lät faktiskt bra måste jag säga, även om 8min trummsolo kanske faller under de mer tveksamma musikvalen på en mässa ;)

Även The Lars med de Avantgardehornen lät fint det lilla jag hörde.

Det är Rush - 30th anniversary... jag har nog hört den 30 gånger under årens lopp...:-))

Link to comment
Share on other sites

Mycket trevlig mässa med en hög lägsta nivå på ljudkvaliten, kan inte vara helt lätt att få till det i dom här rummen.

Några av favoriterna var.

Martin Logan summit x och Ayre ( förbaskade danska, jag och kompisen var bergsäkra på att han sa att dom kostade 55K, kikade i bladet och den sade 155K )

Audio Note och vad det nu var dom spelade på.

Peak Consult, en trevlig äldre herre som sa och såg faktiskt ut som om han menade det att han tyckte att Parkway Drive var helt ok.

Skönt att man kan ta med sig sin egna musik som inte alltid är så väl producerad även kan liras på den här sortens anläggning utan att balla ur helt fullständigt.

Heder till er som var villiga att dra på min metal jag hade med på usbminnet, INGEN gick ifrån rummen!

Stefan ifrån Akkelis gav mig lätt röda kinder, helt underbart att se/höra avslappade killar som kör demo. ( fick mig en "känga" ifrån förra mässan )

Audio Note spelade på Audio Note med Audio Note kablar...

Det var ANE högtalare, OTO SE integrerad rörförstärkare (single ended 10 watt), Dac 2.1 och Transport Zero :-))

//G (som demade grejerna)

Link to comment
Share on other sites

Peak Consult, en trevlig äldre herre som sa och såg faktiskt ut som om han menade det att han tyckte att Parkway Drive var helt ok.

Skönt att man kan ta med sig sin egna musik som inte alltid är så väl producerad även kan liras på den här sortens anläggning utan att balla ur helt fullständigt.

Heder till er som var villiga att dra på min metal jag hade med på usbminnet, INGEN gick ifrån rummen!

Äldre, hmm, jag får väl acceptera det. Det är ju faktiskt så det är :icon_smile_cool:

Det blir ett besök till Bengans. Metal är kanske inte min grej men det finns guldkorn. Den här inspelningen var rytmisk och väl sammanhållen. Har du just det skiv- eller låtnamnet?

/Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...