Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det senaste året har varit lite av förvandlingens år! Nya Ktêma, Weiss Dac och en vinylrigg från Nordic Concept.

Plötsligt står den numera berömda pirran i hallen igen.

vinyl083.jpg

Tvenne paket, vad är detta?

Fotografen verkar bli tagen på sängen i bara kallingarna! :blush

Evolution eller revolution? ;):D

Calm

Posted
Det senaste året har varit lite av förvandlingens år! Nya Ktêma, Weiss Dac och en vinylrigg från Nordic Concept.

Plötsligt står den numera berömda pirran i hallen igen.

vinyl083.jpg

Tvenne paket, vad är detta?

Fotografen verkar bli tagen på sängen i bara kallingarna! :blush

Evolution eller revolution? ;):D

Calm

Spännande, Kan det vara tyskar. Mbl för och slutsteg?

Posted
Spännande, Kan det vara tyskar. Mbl för och slutsteg?

Tyskarna är kända för sin ingenjörskonst, men förstärkare är jag redan försedd med.

Vi tar en bild till som kanske är mer avslöjande!?

vinyl084.jpg

Calm

Posted
//... men förstärkare är jag redan försedd med.

Fler nätdelar till din förstärkare eller varför inte ett snäpp uppåt med ASR's phonodelar och tillhörande nätdel :Thinking:

Posted
Tapen avslöjar både slutet på loggan plus Friedrich Schaefer. Ursprunget är avslöjat. ;)

Svårt att dölja något för skarpa Euphoniaögon! :icon_smile_cool:

Så långt är du på rätt tråd! :app:

Calm

Guest Musicus
Posted (edited)

En oppgradering innen ASR, der er det mye godt å hente :mm: ...

mvh

Edited by Musicus
Posted

Det första paketet var inte så tungt som det andra.

vinyl089.jpg

Inlindat i något som ser ut som en sidenduk i mörkblått, ligger nyförvärvet och ruvar.

Tydligen så skall fabriken göra någon form av uppehåll för modernisering eller omställning, så detta ex. kom ut som sista innan uppehållet. Annars brukar väntan handla om månader. Nu får jag möjlighet att testa direkt! :mm::mm:

Calm

Posted

Hade för några år sedan en hantverkare från Stockholm här hemma som undrade om jag hade någon "pirra" att låna ut... Stod som ett frågetecken innan vi kom fram till att vad han behövde var vad vi här i syd kallar "säckakärra"... :)

Grattis till nyförvärvet, alltid spännande att vara med om en uppackningstråd.

Posted
Hade för några år sedan en hantverkare från Stockholm här hemma som undrade om jag hade någon "pirra" att låna ut... Stod som ett frågetecken innan vi kom fram till att vad han behövde var vad vi här i syd kallar "säckakärra"... :)

Grattis till nyförvärvet, alltid spännande att vara med om en uppackningstråd.

Jag trodde att det heter rullebär. :unsure:

Posted

Mitt i prick!

Även om man får leta lite i din länk!

vinyl095.jpg

Här i motljus och med (ljus) kronan på verket. :icon_smile_cool:

Frihandsfoto har sina klara nackdelar. ;)

Calm

Posted
Jag har nu ändrat länken till den sida jag åsyftade :blush

Tillägg: Sidan översatt till engelska

Helt ok!

Här kommer ytterligare en proffsbild med "huven" av.

100asrbasisex.jpg

Den här varianten har två uppsättningar med ingångar balanserat/obalanserat. Egentligen två phonosteg i ett. Man kan då köra tonarmar/pickuper med enkel omkoppling.

Min har dock bara en uppsättning.

Calm

Posted (edited)

Ingen dålig kondensatorbank för ett RIAA!

Och sen separat nätdel på det?

Batteridrift dessutom!

:D

Edited by Kilgore
Posted

Jösses vilka grejer!

Jag har aldrig ens hört talas om dem. Men så är det väl när man börjar få lite inblick i något. Först då fattar man hur mycket det finns att lära.

Grattis! Jag gissar att det ger lön för mödan :)

Posted
Jösses vilka grejer!

Jag har aldrig ens hört talas om dem. Men så är det väl när man börjar få lite inblick i något. Först då fattar man hur mycket det finns att lära.

Grattis! Jag gissar att det ger lön för mödan :)

Tackar!

För mig finns inget bättre än ASR. Det märket är lite svar på mina drömmar. Allt handgjort och modellbytena sker i maklig takt. Ingen hets här inte.

Calm

Posted

Företaget firar 30-års jubileum. Påsen blir säkert en raritet med tiden. :D;)

vinyl102-1.jpg

Ett litet set med reservskruvar, insexnycklar och putsduk med tillhörande medel, hjälper ägaren att hålla enheten i trim. Plexiglas som är ASR:s material för höljen, tillhör de som lätt får fingeravtryck.

Calm

Guest Musicus
Posted

Du kjører konsekvent calm, det skal du ha :mm: , er dette kjøp eller foreløbig test?

mvh

Posted
Du kjører konsekvent calm, det skal du ha :mm: , er dette kjøp eller foreløbig test?

mvh

Det är väl alltid så att man vill utvärdera först, men utifrån vad min Mini Basis levererade så är valet inte så svårt. Jag kände att jag ville ta steget fullt ut och väl på plats så är frågan om det någonsin kommer att tas därifrån? Jag återkommer till lyssningsintrycken senare.

Här en bild på huvudenheten och de som sett den andra versionen konstaterar att det finns färre valmöjlighter i denna.

jojjew096.jpg

Placeringen skall jag fundera på om den är optimal. Det börjar bli trångt om utrymmet i hyllan, så placeringen får bli ovanpå förstärkaren för att hålla nere kabellängderna.

Calm