Jump to content

I love the smell of napalm in the morning

calle_jr

Recommended Posts

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...fin vovve anyway!

En jättefin vovve med lugnt och trevligt sätt. Man smälter direkt.

Och Matrixen gissade rätt. Det var inte generalen utan överstelöjtnant Bill Kilgore som yttrade den klassiska repliken om morgondofter som P-pan var inne på.

Och då är vi förstås hos Kilgore;

DSC_3415.JPG

Och Matrixen gissade rätt. Det var inte generalen utan överstelöjtnant Bill Kilgore som yttrade den klassiska repliken om morgondofter som P-pan var inne på.

Och då är vi förstås hos Kilgore;

DSC_3415.JPG

Besök hemma hos Kilgore då kanske det är nått nytt på gång.

Undrar vad som är den vanligaste hifi kakan :?::mm::D

Undrar vad som är den vanligaste hifi kakan :?::mm::D

Ja säg det.

Luktar det napalm så lär väl chokladen åtminstone serveras i en något smältvänligare form :D

Alla kan inte baka kladdkaka vett'u ;)

Vår värd verkar se en hel del film så vi får väl hoppas att vi blir bjudna på lite goda "hembiobitar"

//Pan

Det stämmer att Calle_Jr o JFK är hemma hos Kilgore.

Tack, Jycke är en mkt snäll hund, men väldigt försiktig när det gäller nya människor, sen var han kanske även sur för att matte var bortrest, vad vet jag...men efter ett tag var alla bästa kompisar.

Ja förutom musik är då film ett stort intresse hemma hos oss.

Det är dock ett tag sedan det gjordes uppgraderingar på hemmabiosidan, ny proj står på önskelistan.

Det är i 2-kanalsanläggningen, på den analoga sidan, det har kommit hem nya saker...

Kul att se Sonic Frontier. Tillverkas dom fortfarande?

Sonic Frontier fanns i mina drömmar på 80- eller om det möjligen var på 90-talet då de var rätt omskrivna.

Sonic Frontiers fick väldigt fina recensioner för sina DAC:ar i mitten av 90 minns jag.

Kul att se Sonic Frontier. Tillverkas dom fortfarande?

Sonic Frontier fanns i mina drömmar på 80- eller om det möjligen var på 90-talet då de var rätt omskrivna.

Nej Sonic Frontiers finns tyvärr inte längre.

De blev uppköpta av Anthem tror jag, och Chris Johnson gick tillbaka till att driva Parts Connexion.

Mitt slutsteg är från tidigt 2000-tal, och är uppgraderat av just Parts Connexion med bättre komponenter, kontakter, internkablage.

Tror till och med att slutsteget var A-klassat av Stereophile i början av detta seklet.

De blev uppköpta av Anthem tror jag, och Chris Johnson gick tillbaka till att driva Parts Connexion.

Mitt slutsteg är från tidigt 2000-tal, och är uppgraderat av just Parts Connexion med bättre komponenter, kontakter, internkablage.

Tror till och med att slutsteget var A-klassat av Stereophile i början av detta seklet.

Sonic Frontiers och Anthem blev uppköpta av Paradigm 1998 (se Stereophile News Oct. 1998). Sonic Frontiers startade från Parts Connection - som hade haft byggsatser tidigare - och var dyrare rörelektronik. De startade senare en billigare transistorlinje som gick mer riktning Audio Video och det är bara den delen som finns kvar nu :black:

Jag hade själv Sonic Frontiers SFCD-1 som på sin tid var mycket omtalad då den använde en UltraAnalog DAC och var en av de första att utnyttja HDCD-kodade skivor:

The DAC is a two-channel UltraAnalog D20400A, custom-made for Sonic Frontiers. The 20-bit

D20400A is a combination of monolithic and discrete components in an encapsulated module.

Each DAC is tested and calibrated by hand-soldering tiny metal-film trim resistors on the "rungs"

of the DAC's 20-bit "ladder" to achieve good low-level linearity.

- Sonic Frontiers SFCD-1 släpptes 1996 så man kan nog säga att deras storhetstid bara varade något år: Sonic Frontiers Power 2 testades i Stereophile i maj 1997....

PS. Sonic Frontiers Transport 3 från 1997 var mycket läcker med en irisbländare :mm:

1098sftrns.jpg

tack eliot för att du redde ut begreppen.

Riktigt läcker transport.

Gillar även deras försteg med den runda fjärren, kanske blir ett sådant om jag hittar ett.

Om de låter lika bra som fjärren är snygg ;)

Här är en lite bild på topmodellen Line 3

sonicfrontiers_line3.jpg

I love the glow of tubes in the morning. :mm:

Då är det väl dags för en liten RIAA-provlyssning ;)

På bilden ovan ses en liten hörna av ett av de RIAA vi lyssnade på, för dagen placerad på centern...

Det är som sagt mitt gamla Bladelius "Phonofix" som skulle provas mot 2 andra RIAA.

Allt började med att jag råkade uppgradera puppan...

Jasså? där ser man Parts Connexion handlade jag av för en månad sen ungefär, väldigt trevliga och bra service därifrån.

Hade ingen aning om att dom hade sådana kopplingar.

tack eliot för att du redde ut begreppen.

Riktigt läcker transport.

Gillar även deras försteg med den runda fjärren, kanske blir ett sådant om jag hittar ett.

Om de låter lika bra som fjärren är snygg ;)

Här är en lite bild på topmodellen Line 3

sonicfrontiers_line3.jpg

Skulle va väldans trevligt och göra ett besök hos dig, vi bor ju ganska nära varandra o besök har diskuterats tidigare men ännu inte blivit av. Gratulerar till dina nya prylar!

Skulle va väldans trevligt och göra ett besök hos dig, vi bor ju ganska nära varandra o besök har diskuterats tidigare men ännu inte blivit av. Gratulerar till dina nya prylar!

Du är välkommen iroise, vi får försöka träffas ngn gång i höst.

Du får gärna ta med en "dublettback" ;)